Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spam ? - nej ikke alligevel

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop fået denne mail fra www.personalezonen.dk (jeg har aldrig sagt jeg ønskede at modtage mails fra dem, og jeg har aldrig kontaktet dem)

nogen der har hørt om dem ?

 

Jeg kan i princippet anmelde dem for spam nu ikke ?


Att.: Den daglige leder


 


Hej


 


Da det ikke har været muligt at fange dig på telefonen, tager jeg mig den frihed at sende dig en mail.


 


Vi er en virksomhed som tilbyder og administrer rabatter for større virksomheder i Danmark. I dag er der ca. 1.800 virksomheder som gør brug af vores portal, dvs. omkring 250.000 medarbejder landet over.


 


Som leverandør har du mulighed for at tilbyde personalerabatter og fordele til vores mange medlemmer. Vi sørger for alt - du skal blot byde de mange nye kunder velkommen i din forretning. Alle medlemsvirksomheder har sin egen portal, hvor alle aftaler præsenteres. PersonaleZONEN står 100 % for driften af alle disse portaler. Udover portalen promoveres vores leverandører gennem en lang række andre tiltag.


 


Det i har mulighed for, er at tilbyde en rabat til alle vores medlemmer.


 


For at du kan se et eksempel på hvordan vores Portal fungere, modtager du et login til vores hjemmeside www.personalezonen.dk.


 


Brugernavn: 112233


Adgangskode: demo


 


Det er selvfølgelig gratis for jer at ligge på vores hjemmeside med en profil. Men ønsker i det, har i mulighed for at få en plus-profil med


billede som er fremhævet for 500 kr. ex. Moms.


 


Hvis du har spørgsmål kan du kontakte mig på 28 72 08 70


 


Venlig hilsen


Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
I princippet kunne du sikkert anmelde dem for spam, men tror ikke du ville komme langt hvis mailen reelt er sendt pga. du ikke lige har taget din telefon.

 

Hvis det bare er en dårlig undskyldning for at massesende en mail rundt kunne der være mere hold i det :)

Kender ikke firmaet og google giver heller ikke meget.

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
I princippet, jo. Uanmodede henvendelser pr. e-mail er ikke tilladt...
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
også selv om det er virksomhed til virksomhed ikke?



og den med at vi ikke har taget telefonen er bare en dårlig undskyldning.


og det gør faktisk en forskel at man anmelder de danske virksomheder, som sender spam, for et par måneder siden fik jeg en virksomhed til forbruger mail, og der fik selvskabet bag en bøde af forbrugerombudsmanden.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Rent teknisk er det spam, hvis du som afsender forsøger at afsætte en vare enten direkte eller indirekte i din e-mail uden på forhånd at have fået tilladelse til det af modtager. Så er det reelt set ligegyldigt om den er sendt til en eller mange. Ligeledes er det et af de steder hvor markedsføringsloven ikke skeldner mellem forbrugere og erhverv.

I den givne mail er der tydeligt et forsøg på at afsætte en kommerciel vare (plus profil til 500 kr) og hvis det som magle antyder er 100% korrekt at der ikke på noget tidspunkt er givet tilladelse til henvendelser af denne art (fra tid til anden glemmer folk at de har tilmeldt sig en konkurrence eller lignende), så er det spam og kan og bør anmeldelse til forbrugerstyrrelsen.

Rent praktisk kommer der dog nok ikke det store ud af det, medmindre det er en koordineret rundsendelse, og der derfor kommer en større mængde klager til forbrugerstyrrelsen.

Min erfaring siger mig dog at det ofte giver et bedre resultat først at skrive en lille mail til afsenderen, der pænt forklarer hvorfor man mener det er spam og at man foreslår at de ikke benytter disse forretningsmetoder, da det ikke skaber tillid og dermed et salg. I de fleste tilfælde lærer afsenderen så af sine fejl, bliver klogere og gør det ikke igen, og nettet bliver et lidt bedre sted at være. Bliver afsenderen derimod ubehagelig og begynder at argumentere for hvorfor netop deres mail ikke er spam, så kan man lige så godt smide en mail til forbrugerstyrelsen.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes også man skal passe på med at afmelde hver eneste uopfordret mail man får, jeg mener ikke det gør nettet til et bedre sted at være, hvis man hver gang man sender en mail skal have i tankerne om det nu er spam eller ej.

Jeg synes det er fint der er lovgivning på området, så vi ikke bliver bombaderet af spam ( nårh ja det gør vi jo i forvejen men hva fanden ) Synes dog bare lovgivningen er utrolig ufleksibel og lukker af for en masse gode muligheder.

Hvis jeg endelig skulle have et tilbud af et firma ville jeg langt hellere have en mail end en telefonoprigning. Hvis man kunne få strikket en lovgivning sammen som forbød standardiseret masseudsendte spammails men tillod individuelle special mails ville det være fint, men det er nok ikke muligt da folk ville krybe rundt i alle de små smuthuller der ville komme.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-01-2007 11:39:44 Forfatter: Martin Tygsen Jeg synes også man skal passe på med at afmelde hver eneste uopfordret mail man får, jeg mener ikke det gør nettet til et bedre sted at være, hvis man hver gang man sender en mail skal have i tankerne om det nu er spam eller ej.

Jeg synes det er fint der er lovgivning på området, så vi ikke bliver bombaderet af spam ( nårh ja det gør vi jo i forvejen men hva fanden ) Synes dog bare lovgivningen er utrolig ufleksibel og lukker af for en masse gode muligheder.

Hvis jeg endelig skulle have et tilbud af et firma ville jeg langt hellere have en mail end en telefonoprigning. Hvis man kunne få strikket en lovgivning sammen som forbød standardiseret masseudsendte spammails men tillod individuelle special mails ville det være fint, men det er nok ikke muligt da folk ville krybe rundt i alle de små smuthuller der ville komme.

 

Jeg vil give dig ret martin,

 

men når der er tale om mails hvor der står

Att.: Den daglige leder
 


så kan man godt være sikker på at den ikke kun er udsendt nogle få mennesker. og sådan et stort firma som personalezonen åbenbart er med 6 ansatte, burde de også være klar over reglerne.

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Er helt enig med Martin. Paradokset er jo, at telefonopringninger ikke er ulovlige, selv om de optager væsentligt mere tid end en mail.  
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
ret skal alligevel være ret, jeg har lige fået et svar på min mail til dem, og på baggrund af denne har jeg besluttet ikke at anmelde dem for spam

 


Hej Martin aka. Magle



Det beklager jeg mange gange. Jeg har bare modtaget en liste over nogle kunder jeg skulle kontakte. Kan det passe at der muligvis findes andre Any Time butikker, og jeg kan have taget fejl. Det må du virkelig undskylde, ved ikke hvad der er gået galt, men jeg sletter jer her fra og sørger for at i ikke bliver kontaktet igen.


 


Med Venlig Hilsen


 


Henriette Holdgaard Knudsen



Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-01-2007 11:39:44
Forfatter: Martin Tygsen
Jeg synes også man skal passe på med at afmelde hver eneste uopfordret mail man får, jeg mener ikke det gør nettet til et bedre sted at være, hvis man hver gang man sender en mail skal have i tankerne om det nu er spam eller ej.

Jeg synes det er fint der er lovgivning på området, så vi ikke bliver bombaderet af spam ( nårh ja det gør vi jo i forvejen men hva fanden ) Synes dog bare lovgivningen er utrolig ufleksibel og lukker af for en masse gode muligheder.

Hvis jeg endelig skulle have et tilbud af et firma ville jeg langt hellere have en mail end en telefonoprigning. Hvis man kunne få strikket en lovgivning sammen som forbød standardiseret masseudsendte spammails men tillod individuelle special mails ville det være fint, men det er nok ikke muligt da folk ville krybe rundt i alle de små smuthuller der ville komme.



Som du selv nævner til sidst så er det ikke praktisk muligt at tage højde for alle de tilfælde af misbrug sådan en "lovgivning" ville skabe.

Det lukker af for en masse interessante salgsmuligheder set fra sælgers synspunkt, men skal vi bevare bare en lille smule troværdighed omkring e-mail-infrastrukturen, så bliver vi nødt til at sikre os en fornuftig signal vs. noise ratio.

Der findes en række gode måder at opnå et e-mail-samtykke på så firmaer nemt kan få lov til at sende både gode tilbud, købsopfordringer og mange andre herlige ting. Det kræver bare at man gør en indsats og spørger folk. Hvad enten det er telefonisk, på en messe, via fysisk post, reklamekampagner, til en fest m.v.

Det er netop den "barrier to entry", der sikrer en ikke ubetydelig udgift/udfordring for afsenderen og som sikre at automatiserede robotter ikke bare står og spytter mails ud. På samme måde som det koster penge for en afsender at sende et fysisk brev. Det er en simpel økonomisk begrænsning der i høj grad sikrer mod misbrug og tvinger afsenderen til at målrette sit budskab for at tjene mest for færrest penge.

Dermed ikke sagt at alle uopfordrede e-mails er djævlens værk, men hvis et firma så tydeligt som i det nævnte eksempel, forsøger at spilde min tid på at bede mig tage stilling til deres produkt, uden at jeg har bedt dem om det (direkte eller indirekte, igennem at besøge deres website, tænde for tv eller læse et reklamefinancieret blad), og samtidig påfører mig en uundgåelig udgift (jovist lille, men mange bække små) i form af datatrafik til min postserver, ja så ville jeg i høj grad gøre virksomheden opmærksom på at det ikke gavnede deres image og fjernede min lyst til at drive forretning med dem.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)