Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad for videokamera bruger Martin Thorborg i bilen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens

Jeg leder efter et video kamera som har en god lyd, har været i flere forskellige byer idag, og kigge i fona, expert, photocare, elgiganten og mange andre, men synes ikke rigtigt jeg kan blive klogere.

Fælles for dem alle er, at de kan fåes i full hd i sony, jvc, canon, samsung, enkelte i panasonic. Hvor video kvaliteten sikkert er rimelig meget ens i dem alle.

Jeg kunne godt tænkte mig at hører hvad Martin Thorborg bruger, i hans videoer. For lyden er rimelig god synes jeg at hører på.

I på da også gerne skrive hvad for butikker, og modeller, som i mener er ok lydmæssigt, uden det koster en bundegård.

Jeg har lagt mærke til, at man idag ikke kan få nogen med ekstern lyd mic, som i gamle dage, men det kan måske være fordi at lyden idag er blevet så meget med, end for bare få år siden, at de har valgt den funktion fra.

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sin Iphone

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

svingeren:

Jeg har lagt mærke til, at man idag ikke kan få nogen med ekstern lyd mic, som i gamle dage, men det kan måske være fordi at lyden idag er blevet så meget med, end for bare få år siden, at de har valgt den funktion fra.

Den bedste lyd får du med en ekstern mic. Men det hele kommer an på dit behov.

Jeg har et Cannon FS 200 købt i januar 2010 til ca. 1600 kr. Det har en minijack indgang til ekstern mic - men det er vist også den eneste model med ekstern indgang i den prisklasse.

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren Sjøgren

Hvordan er video kvaliteten på Cannon FS 200 er det full hd?

Og hvordan synes du lyden er, efter du har optaget nået.

Og hvad for en forretning har du købt den i, man ikke lige finde ud af om det er en gammel eller ny model.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tip til super god lyd er at bruge en voice recorder, som du så har på dig.

Bagefter med et redigeringsprogram lægger du lyden oveni video.

På den måde behøves du ikke lange ledninger til dit kamera for at det skal optage alt lyden.

 

Martion bruger sin iPhone 4 Big Smile

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Videoen på Tandportalen.dk om at børste tænder korrekt er optaget med kameraet og lyden er fra den interne mic. Billedkvaliteten kan du måske ikke vurdere noget ud fra eftersom den har været gennem YouTubes komprimering. Tandlægen som taler sidder under en meter fra mikrofonen.

Lyden på den interne mic på afstande over 2 meter bliver ringe. Det runger og emmer af hjemmeoptagelse. Der skal en anden løsning til. Hvis du skal have kvalitet i sådanne optagelser, så ville jeg overveje at leje udstyret evt. inkl. operatør.

Jeg kan ikke huske hvor jeg købte kameraet. Jeg mener, at jeg fandt det billigste via edb-priser.

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren Sjøgren

Jeg har lige set videon, den ser ret flot ud, med det canon video kamera, jeg kan dog godt følge dig i at lyden ikke er helt så god igen.

Jeg fik lige en ide, og det var at ringe til bingo photo, som jeg ikke havde prøvet endnu.

Der fik jeg en hjælpsom person i røret, som fortalte mig, at man kunne få 2 forskellige videokamera som både har hovedtelefon indgang, og lyd optage funktion stik, til en mic.

Det drejer sig om følgende modeller:

Canon Legria HF M31 - Full-HD Video som normalt koster 7499 kr. men er sat ned til 5999 kr.

og

Panasonic HDC-SD700 - Full-HD Video 7400  kr.

Forskellen på disse 2 modeller var, at Canon modellen har indbygget 32mb sd kort i forvejen, hvorimod at Panasonic modellen ikke havde nået indbygget, og skal købes seperat ved siden af.

Og andre mindre elementer som gjorde en pris forskel.

Så nu ved jeg, at der findes 3 forskellige videokamera som har ektern lydmuligheder.

Måske som du siger kan der findes billigere priser end hos bingo photo på edbpriser.dk

 

Til Kevin

Den løsning med voice recorder kræver så at man har sådan en maskine liggende i lommen eller på meget tæt på hvor man sidder på et bord eller på anden vis. Jeg ved ikke hvad sådan en koster, men gætter mig til et par tusinde kr. Og så skal man have et video kamera ved siden af som kan optage full HD kvalitet, til en fornuftigt og billigt pris.

Så er der også lige det med hvor man kan købe sådan en lyd optager.

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan en lydoptager kan koste alt fra næsten ingenting til flere tusind kroner.

Det kommer jo an på hvad man vil give, ligeså vel som kameraet som også kan koste alt!

Jeg synes også du skal tænke over at bare fordi det er Full HD behøver billedekvalitet ikke at være god!

Det er ligesom kamera. Et 4 Mpixel Canon kamera kan være meget bedre end et "Lidl" kamera med 12 Mpixel.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kevin

Ja det er godt nok ikke nemt, at finde rundt i det marked med lyd og video.

Man kan få et vildt billigt videokamera med full hd med et godt, og klart billede, eller dyrt med god lyd.

Det med Pixels har jeg ikke meget forstand på, udover, at det skulle mindst være på 3 og opefter.

Det ser ikke rigtigt ud til at der er nogen nem løsning på problemmet.

Jeg sidder og kigger løs på internet, efter hvad løsning er den bedste til sådan nået.

Jeg kom også i tanke om, at man skal sørge for at videokameraet kan klarer rystelser, når man går eller bevæger sig rundt med det, imens man optager, og jeg kunne godt forstille mig at der er nogle som ikke kan tåle sådan nået.

 

 

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige en hurtig kommentar til antal megapixel, når der på et video kamera står et eller andet antal mega pixel, så refererer det højst sansynligt til den opløsning kameraet optager stillbilleder i.

Full HD video vil altid være samme opløsning, uanset hvad der ellers står på kameraet. Men der er selvfølgelig stor forskel på hvordan det ser ud, og der er mange faktorer der spiller ind, objektiver, elektronikken, sensor størrelse og type osv. osv. jeg tror du skal finde frem til det kamera der passer til dit budget og som har de ind og udgange du ønsker, søg på kamera navnet på youtube, så kommer der sikkert både en test og nogle demo klip.

God fornøjelse med optagelserne.

Meik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)