Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad for videokamera bruger Martin Thorborg i bilen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Canon har i lang tid haft et kamera i den klasse der hed HV20 som var et fantastiske lille kamera med nogle fede egenskaber, det blev et ret populært undergrundskamera i bla. grafittimiljøet, fordi det lavede fede billeder, og kunne være i en jakke lomme. Det kamera du har fundet her bygger videre på den arv.

Nogle af de ting der virkelig er på plus siden:

Progressiv optagelse, det der hedder 25p, der giver lidt mere film look og lidt mindre hjemmevideo, det er et kæmpe plus.

Billedeeffekter, giver dig muligheden for at få et rigtig godt look på dine videoer uden at skulle bruge en masse tid på farve korrektion i redigeringen bagefter. Og efterhånden fungerer de ganske fint.

Det har et godt udvalg af ind og udgange, det giver dig alle muligheder for at tilslutte ekstra udstyr efterhånden som du får behov for det.

 

Det er svært at finde nogle virkelige minusser ved kameraet, specielt til den pris, men der er lige lidt du skal være opmærksom på:

Standart batteriet giver kun en time og 40min optagelse, og sikkert mindre i virkeligheden. Køb det større batteri så du ikke skal bøvle med det.

Brug ekstra penge på hukommelseskort, for at kunne optage full HD skal du bruge et kort der er klasse 4 eller højere.

Jeg vil mene det er et rigtig godt køb til prisen, og bestemt og til dit formål.
Men det er jo i sidste ende  din beslutning ;)

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Meik

Tak for din vurdering af kameraet.

Det ser ud til, at det man skal fokusere på, er et ekstra batteri, bp 827 som skulle have længere levetid end 808 batteriet. har undersøgt sagen, og har fundet et til 299 kr. hos batteribyen.dk så det var ikke så galt igen prismæssigt.

Jeg er dog i tvivl omkring det med hukommelse kort, hvor lang tid man kan optage på dem. Som jeg kan forstår findes de i 8-16-32-64. Men 8 burde vel give 1 times ekstra optagelse i full HD, eller længere hvis man vælger en lavere optagelse metode.

 

 

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder rigtigt med de 8mb, men det kan være lidt svært og lidt for teoretisk - det kommer også an på hvordan kameraet komprimere osv. Men man får da heldigvis mange MB og mange timers optagelse for små penge idag.

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Meik

Ja det er godt nok svært præcist, at vide hvor meget optagelse tid man for.

På de hjemmesider jeg har kigget, siger de alle sammen nået forskelligt.

Men ja det er da gudskelov blevet billigere med de SD kort.

Men tænkt at priserne på canon video kameraerne ændrer sig konstant, alene igår, så jeg 3 prisænderinger, på bare 1 dag. Her til morgen har de så ændret sig endnu engang. Man skal nok virkelig passe på, og se sig godt for, ikke man bliver snydt. For synes det er ret meget de ændrer sig op, og ned.

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)