Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af I/S håber der er nogle der kan hjælpe! Vi er to personer

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Øh..lige et par bemærkninger til dine notater:

ApS-kapital 80 tkr. pr. 1/1/2010

Man kan ikke omdanne et I/S til ApS...............!

MvH

Peter

Hej Peter

Der er nu ikke helt korrekt, at man ikke kan omdanne et I/S til et ApS efter loven om skattefri virksomhedsomdannelse, se link til SKAT

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=103080&vId=203350&i=674&action=open#i103080 

Det eneste krav er i princippet, at alle interessenter skal deltage i omdannelsen.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..korrektYes

Tænkte på selskaber og personer med begrænset skattepligt..........!

MvH

Peter

Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

kasso:
8.  - Hvis vi ønsker at lave firmaet om til ApS ved at indskyde båden hvordan vil det så foregå? hvem skal vurdere båden og hvem skal oprette firmaet? og hvad vil sådan noget koste?

 

Overvejer også at starte noget ligne firma, og har også nogle ting som jeg evt kan indskyde for at få en kapital på 80 kilo. Er der ikke nogle som har svaret på det spørgsmål??

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelThorsen:

kasso:
8.  - Hvis vi ønsker at lave firmaet om til ApS ved at indskyde båden hvordan vil det så foregå? hvem skal vurdere båden og hvem skal oprette firmaet? og hvad vil sådan noget koste?

 

Overvejer også at starte noget ligne firma, og har også nogle ting som jeg evt kan indskyde for at få en kapital på 80 kilo. Er der ikke nogle som har svaret på det spørgsmål??

Hej

Stiftelse af selskaber med indskud af værdier (apportindskud) kan kun foretages af godkendte revisorer, som herefter kan udarbejde en vurderingsberetning til brug for stiftelsen af selskabet.

I det konkrete tilfælde med en båd vil der typisk blive indhentet en vurdering fra trediemand (selvfølgelig fagkyndig), hvor der kan blive tale om flere udtalelser/vurderinger. Herefter er resten op til den godkendte revisor, herunder om han har tillid til dette.

Da revisor i sin vurderingsberetning udtaler, at de indskudte midler mindst udgør en værdi på kr. 80.000, så vil tvivlstilfældene kun opstå, når trediemands vurdering ligger meget tæt på kapitalkravet på kr. 80.000.

Vi har som godkendte revisorer flere muligheder for at vurdere de indskudte midler, herunder også ved brug af anden fagkyndig hjælp. Jeg har da endnu ikke oplevet at måtte afstå fra en vurderingsberetning, grundet manglende fundament for værdiansættelsen af aktiverne.

Tonny

Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for det hurtige svar.. Så tror jeg ikke det vil blive noget problem med at indskyde både (værdi ca 150.000) Hvordan er det så med når vi også skal bruge båden til private formål også?

Hilsen michael

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelThorsen:

Hej Tonny

Tak for det hurtige svar.. Så tror jeg ikke det vil blive noget problem med at indskyde både (værdi ca 150.000) Hvordan er det så med når vi også skal bruge båden til private formål også?

Hilsen michael

Hej Michael

Det er en standardregel - 2 % af bådens værdi pr. uge.

Se mere her, idet både har sit helt eget kapitel hos SKAT http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=103994&vId=203348&search=privat%A4b%E5d

Tonny

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)