Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny computer - hvor længe skal den oplades første gang?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Jeg har lige købt en ny computer og er lidt i tvivl om hvor længe den skal oplade før jeg tager den i brug.

Den har de her Li-ion batterier og kan holde helt op til 8 timer uden strøm.  

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden den store tekniker eksamen vil jeg anbefale dig at lade den stå urørt i mindst 24 timer

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var dog godt nok lang tid :(

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jeps men det er de anbefalinger jeg husker fra år tilbage, og denne slæbbar blev taget i brug med det samme, men ak holder kun strøm i 30 min -ret dumt af mig

Venligst

René Buch

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:

Hejsa 

Jeg har lige købt en ny computer og er lidt i tvivl om hvor længe den skal oplade før jeg tager den i brug.

Den har de her Li-ion batterier og kan holde helt op til 8 timer uden strøm.  

Hej Sasa

Du kan tage din laptop i brug med det samme, så længe strømforsyningen sidder i maskinen og lader i ca. 24. timer. Derudover vil jeg anbefale dig fremover, at hvis du sidder permanent ét sted, længere tid af gangen, så tag batteriet ud af maskinen og kør udelukkende på strøm via strømforsyningen. Så holder batteriet længere i længden. Derudover kan jeg oplyse dig om at der kun er 12 mdr. garanti på batterier, da dette ses som en sliddel/forbrugsvarer, så vær derfor omhyggelig omkring, hvordan du behandler det. :D

Det var lige et par gode råd fra mig...

// Anders Helbo Sørensen

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Helbo:

Du kan tage din laptop i brug med det samme, så længe strømforsyningen sidder i maskinen og lader i ca. 24. timer. Derudover vil jeg anbefale dig fremover, at hvis du sidder permanent ét sted, længere tid af gangen, så tag batteriet ud af maskinen og kør udelukkende på strøm via strømforsyningen. Det var lige et par gode råd fra mig...

// Anders Helbo Sørensen

Hej

Netop den fremgangsmåde jeg brugte og min holder strøm i omkring en ½ time - så klart min holdning er lad den stå i et døgn - ja ved godt folk siger noget andet, men det er bare egen kedelig erfaring herfra.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs manualen, der står hvad du skal gøre ved første brug!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Helbo:

Hej Sasa

Du kan tage din laptop i brug med det samme, så længe strømforsyningen sidder i maskinen og lader i ca. 24. timer. Derudover vil jeg anbefale dig fremover, at hvis du sidder permanent ét sted, længere tid af gangen, så tag batteriet ud af maskinen og kør udelukkende på strøm via strømforsyningen. Så holder batteriet længere i længden. Derudover kan jeg oplyse dig om at der kun er 12 mdr. garanti på batterier, da dette ses som en sliddel/forbrugsvarer, så vær derfor omhyggelig omkring, hvordan du behandler det. :D

Det var lige et par gode råd fra mig...

// Anders Helbo Sørensen

Jeg vil dog mene at man blot skal lade den, til den er fuldt opladet første gang? 

Anders har fat i noget, som rigtig mange glemmer! Husk at tage dit batteri ud hvis der er en strømforsyning i nærheden og hvis du har planer om at sidde længere et bestemt sted (eks. skole) Derved sparer du på batteriet, for det stopper nemlig ikke med at lade, selvom det er ladet helt op og stadig sidder i strømforsyning!

Et andet råd er, husk at lade dit batteri HELT op og lad det bruges HELT ud, hver gang. Dette forlænger også batteriets levetid, istedet for at lade det op, hvis der er 50% tilbage. Lad kun "ekstra" op, hvis du ved at du skal bruge den i længere tid og der ikke er strømforsyning.

Simple råd, stor effekt! Håber de kunne bruges.

Mvh

Mikkel Dusi

 

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Dusi:

Anders har fat i noget, som rigtig mange glemmer! Husk at tage dit batteri ud hvis der er en strømforsyning i nærheden og hvis du har planer om at sidde længere et bestemt sted (eks. skole) Derved sparer du på batteriet, for det stopper nemlig ikke med at lade, selvom det er ladet helt op og stadig sidder i strømforsyning!

Det passer nu ikke helt - li-ion-batterier stopper opladning, når de er fuldt opladet. Dog kan det anbefales at fjerne batteriet, da det ved fuld opladning opvarmes, og jo varmere det er, jo lavere bliver kapaciteten med tiden. Personligt har jeg dog altid ladet min arbejdsmaskine have batteriet isat, selv ved fuld opladning, uden større konsekvenser for levetiden. Man skal også overveje irritationsmomentet ved altid at skulle fjerne batteriet når det er opladet, holdt op mod de ~800 - 1500 kr. et nyt batteri koster. 

Et andet råd er, husk at lade dit batteri HELT op og lad det bruges HELT ud, hver gang. Dette forlænger også batteriets levetid, istedet for at lade det op, hvis der er 50% tilbage. Lad kun "ekstra" op, hvis du ved at du skal bruge den i længere tid og der ikke er strømforsyning.

Det passer i forhold til ældre nikkel-cadmium-batterier, som havde "hukommelse", hvor en delvis afladning kunne ændre på batteriets kapacitet. Det gælder ikke for li-ion-batterier, som faktisk foretrækker "sjatladning", og ikke har godt af at blive helt afladet for ofte. Læs f.eks. dette indlæg, hvor emnet behandles. Indlægget er en del af en serie, som faktisk er superspændende, og som også behandler hvordan li-ion-batterier rent teknisk lades og aflades. :) 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)