Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MAC doktor søges

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og har et temmelig irreterende problem på min mac, som jeg tydeligvis ikke selv kan løse.
Er der en kyndig mac person, der måske kunne hjælpe mig? Så send mig en PM eller giv mig et kald.

:-) Dorthe

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Prøv engang at beskrive problemet her - så er vi flere der kan hjælpe. Jeg vil i hvertfald gerne vide lidt mere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg har det fantastiske problem, at min mac går ned gang på gang, når jeg starter et Adobe program. Så får jeg dette billed på skærmen og må trykke på powerknappen.

Det er kun, når jeg starter et af Adobes programmer.

Har prøvet at geninstallere hele pakken, sige nej tak til opdateringer, kørt diskværktøj og hardware test fra cd på mac'en og den siger ingen problemer.

Der er daeg hvor det hele kører upåklageligt og andre dage, som idag hvor jeg har genstartet de første 10 gange.

Heldigvis smadrer den ikke nogle af de dokumenter, der er åbne, når den går ned. (7-9-13!!!)

:-) Dorthe

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Da jeg skiftede fra en 2006 udgave af Macs os til Snow leopard, begyndte jeg straks at få en masse små problemer som jeg ikke har haft før.

Evt prøv af installere en tidligere version af deres OS, selvom det måske kan virke lidt fjollet.

Ellers bruger jeg Cleanmymac, som er god til at rense computeren og sørge for der ikke ophober sig alt for meget snavs. se evt http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/cleanmymac.html

Jeg har samme problem bare med Excel, den freezer nu, hvor den aldrig ville gøre det før.

Håber du får det løst.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er nok ikke nødvendigt at tilføje. Men da Photoshop er rimelig krævende for systemet, er det godt at have alt det ram du kan proppe i maskinen, samt en del ekstra HD plads. Med kun 2gb ram i min, har jeg også problemer med photoshop engang imellem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være jeg skulle starte OPERATION RYD OP! Tongue Tied og se om det kan afhjælpe mit problem...

:-) Dorthe

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg har ikke oplevet det problem du støder på. Det kunne være interessant at høre hvilken version af OSX du benytter. Jeg selv har Snow Leopard liggende på en DVD, men den kommer først til at erstatte min nuværende Leopard om et par år - til den tid burde alle små-problemer være udbedret. Jeg hopper aldrig på et nyere OS før det har modnet i lang tid.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører Tiger... Så det er ikke ligefrem nyt system og små-problemer der skulle være huller i her.

:-) Dorthe

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

har du forsøgt at slette programmet og installere det på ny. ps husk at slettemalt som har med det at gøre også i biblioteket under bruger.

du kan hente et program som kan hjælpe dig med at slette programmerne på hele computeren. det lyder som om der er noget top galt med installationen. programmet som jeg bruger hedder cleanmymac

mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du har der hedder en kernel panic. Det plejer at være et tegn på, at der er noget hardware, der ikke fungerer korrekt. Har du eventuelt installeret nye RAM i maskinen for nylig? Hvis de ikke er kompatible eller ikke sidder ordentligt, så kan du risikere en kernel panic ved brug af et ressourcetung program som dem fra Adobe-pakken. Du opdager det måske ikke til daglig, fordi maskinen ikke bruger alle sine RAM ved mindre ressourcetunge opgaver.

Det kan også skyldes software, der ikke er kompatibelt, men det er typisk på hardware-fronten. Og rigtig tit er det RAM, der giver problemer.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)