Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk logik, når det er bedst...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man får en bøde, har man altid lyst til at skrive og brokke sig. Ligesom når man falder over en fortorvsflise som ligger forkert, kigger man altid bagud, for at se om man kan få øje på den idiot, som har lagt fliserne. Skide være med om klokken er 3 om natten, og man har en lille fis på. Man kigger alligevel efter ham. For det er jo ikke en selv, der er en klovn.

Jeg fik en bøde fra en automatisk fartkontrol, hvor jeg kan se, at jeg er en fartsønder, som kun tænker på mig selv, og ikke har respekt for andres liv og helbred.
Jeg respektere virkelig politiet, at de vil os kraftidioter til livs, men jeg har aldrig forstået at de altid står 20 meter fra skiltet, hvor man må kører stærkere. Men det er sikkert nok tilfældigt
Men jeg synes ikke det er så tit, at jeg ser dem foran en børnehave, eller skole, hvor man måske godt kan se, at det er flovt at trykke lidt ekstra på pedalen.

Nå, men min dødssynd bestod i at jeg havde kørt 7 km for stærkt, hvilken bliver takseret  med kr. 500.-, hvis jeg  kan godtage at jeg sad bag ved rattet, og var fjolset. Hvis ikke, ville hele sagen ende i retten. Det er sikkert billigt?

Så var det at mine brikker begyndte at støde sammen. Kr. 500.- for at køre som en idiot, men kr.590.- hvis jeg efter min dødskørsel parkere bilen forkert.

Der er nok nogen der har en logisk forklaring.

PS. Mon man kan betale med frimærker.
God søndag. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du holder i vejen for f.eks. en brandbil kan den skade du påfører andre inddirekte ved at forsinke dem unødigt mens de forsigtigt skubber din bil væk med deres kofanger, være væsentligt større end hvis du en mørk nat kører 57 km/t i en 50 km/t zone hvor der ikke er andre end dig og en fartkontrol Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha...

Har også tit spekuleret over parkeringsafgifternes størrelse.

Der er f.eks. en lavere bøde for at stjæle en flaske spiritus i forretningen end at glemme at stille P-skiven i bilen udenfor!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

P-bøder = pengemaskinen - man ønskede man selv fandt på først!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Holger

Sommetider er logikken i bøderne begænset til logikken som bøden forsøger at etablere - ofte krydret med samfundets interesse, markedsværdien, svagheden i systemet, politik og ikke mindst moral.

Derfor er der hårde straffe for forfalske dokumenter - vi skal have tillid til at et dokument repræsentere det som det nu giver sig udfor at repræsentere, men det er nemt at forfalske et dokument.
En voldssag er også alvorlig, men er måske mere enkel at opdage og bevise.
Straffen kan derfor, i nogen sammenhænge, virke lidt omvendt mellem disse to typer af lovovertrædelser.

Jeg har nu ofte set politiet foran skoler m.v. men de fleste af os er heldigvis ekstra påpasselige i disse områder. Når politiet stiller sig på oplagte steder, hvor der er en stor chance for at de kan fange nogle syndere, så er det nok en afvejningen mellem risikovurderingen, mængden af bøder der kan udskrives  og at der måske er etableret en dårlig vane på det pågældende sted.

590 dask for at parkerne skal nok holdes op i mod markedsværdien, i det at finde en parkeringsplads i den indreby og så den gene som det kan forvolde andre. Var det ikke Riiskær der gerne ville betale sine bøder forlods da det kostede mere for ham at finde en parkeringsplads end bøderne vil koste ham?

Jeg kender godt til det med at se sig tilbage når man snubler - men nok mest fordi man har dummet sig og det er jo svært at indrømme eller erkende - måske er det også gældende for bøderne og vores opfindsomhed i klagerne over dem. Altså at vi godt ved at moralen er dobbelt - for alle andre :-)

Man kan ikke betale med frimærker - hvilket jo også vil være en overtrædelse af en anden lov, som man igen kunne få en bøde for :-)

Hej fra Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)