Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring med erfaring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fornyligt kontaktet det lokale ErhvervsService-center omkring tilbuddet med "Sparring med erfaring". Kort fortalt går det ud på at du får tilknyttet en erfaren virksomhedsleder til din virksomhed, som du kan bruge som sparringspartner og en slags alternativ til en professionel bestyrelse.

Har I andre erfaring med sådanne sparringer og i givet fald, hvilke ting skal jeg gøre mig klart inden jeg kaster mig ud i et sådant "samarbejde"?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Jul 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kurt

For 2-3 år siden havde jeg en sparringspartner tilknyttet fra det der dengang hed "Center for Virksomhedsudvikling" i Århus. Det var virkelig givtigt at have en ældre herre med ben i næsen og MASSER af erfaring med virksomheder til at komme ind til mig et par gange om måneden og rive mig håret. Det fungerede lidt a la en bestyrelsesformand, I sætter jer en masse mål og "opgaver" som bliver fulgt op for hver gang - og du kan diskutere alle problemstillinger med vedkommende, også dem man IKKE kan tale med medarbejderne om. Jeg har næsten kun positive ting at sige om det.
 
Af gode råd omkring det kan jeg sige, at det er MEGET vigtigt at kemien passer mellem dig og sparringspartneren, da man i løbet af perioden (18 mdr for mit vedkommende) kommer tæt på hinanden, og også får nogle livlige diskussioner.
 
Så thumbs up til konceptet herfra - det skulle du tage og prøve....
 
mvh
Søren Arnsbo
Bidt af en gal iværksætter...! :-)

Søren Arnsbo, Stifter og CIO i VoiceArchive

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren!

Mange tak for din feedback. Jeg har netop også brug for eksempelvis en mentor jeg kan henvende mig til, ved spørgsmål om hvilken vej jeg eventuelt skal vælge ud af en specifik situation. Qua mit firmas størrelse, er en professionel bestyrelse ikke lige aktuelt.
 
Er der nogen der har haft dårlige erfaringer med det - eventuelt også hvis du har fungeret som mentor for en virksomhed eller har benyttet en mentor?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som fantastisk ide, jeg kunne godt tænke mig at høre mere om det, hvis du beslutter dig for at forsøge det!

Jeg har selv tidligere arbejdet med en mentor på et andet område og jeg synes enormt godt om konceptet.
 
 
 
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk allerede besluttet mig til at benytte det og nu skal jeg blot have en snak med erhvervskonsulenten, for at finde en passende sparringspartner.

Jeg har tidligere prøvet at inddrage min kone i diskussionen om firmaets fremtid, men det er svært for hende at sætte sig ind i, hvis man ikke har eller kan forstå det Duracell-gen man har som iværksætter, hvor man kan arbejde i det uendelige, fordi man brænder for ideen og det man skaber.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kurt

I Ribe hvor jeg kommer fra kører der en mentorordning, som nogle Rotarymedlemmer har startet. Det er gamle hajer inden for erhvervslivet. Nogle er gået på pension, og kan simpelthen ikke holde fingerne i lommen, derfor hjælper de andre.

Jeg har ikke selv benyttet mig af det, men det fede ved det her er, at det kører som man selv aftaler det. Forstået på den måde, at der er ikke nogle statlige midler involveret. Det er ren og skær frivillig sparring.

Der må være nogle organisationer i din hjemby, eller i alle andres for den sags skyld. Har de ikke allerede sådan en mentorordning, så foreslå dem det....

søger ligesindede i Sønderjylland

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)