Frederik Sandgrav

Brugerprofil

Freelancer Frederik Sandgrav
  • Baseret på 0 anmeldelser

Frederik Sandgrav

Hillerød, Danmark

Se kontaktinformationer

Sammendrag

Vi løser alle opgaver indenfor økonomi og administration for din virksomhed.

Se os os som din økonomi- og administrationsmæssige shweizerkniv

Vi har erfaring i store dele af en virksomheds forhold indenfor indkøb, salg, kundeservice og økonomi mv.

Du har mulighed for at leje en regnskabschef til netop de opgaver som din bogholder måske ikke har mulighed for at løfte, eller som du vurdere bør løses anderledes end i dag.

Klik her på Lej en regnskabschef for at finde ud af hvilke opgaver vi kan løse for dig.

Har du behov for nogen at sparre med i forhold til udarbejdelse af styringsværktøjer til din virksomhed har vi løsningen til dig. Vi har stor erfaring i både budgetter, økonomiopfølgning og specialtilpassede rapporter med vigtige nøgletal for for alle typer virksomheder

Vi kan tilbyde bogholderiassistance/Lej en bogholder fra et par timer om ugen til en eller flere dage. Grundet vores mangeårige erfaring får du højt specialiseret arbejdskraft der løser opgaven hurtigt og effektivt hvilket både sparer dig for tid og penge.

Klik her på Lej en bogholder for at læse mere om mulighederne for at overlade dit bogholderi til os.

Vi har over 15 års erfaring i alle aspekter af de økonomiske funktioner i netop din virksomhed. Læs mere om virksomheden her: Om virksomheden

Ring til Frederik på 20 23 06 39 eller på mail frederik@sandgravsolutions.dk så du kan få et tilbud der passer dig.

Kategori(er)

  • Økonomi & Ledelse - Bogholderi & Regnskab
  • Økonomi & Ledelse - Bogholderisystem - Diverse
  • Økonomi & Ledelse - Bogholderisystem - e-conomic
  • Økonomi & Ledelse - Bogholderisystem - Microsoft Dynamics C5
  • Økonomi & Ledelse - Budgettering

Yderligere information  

Kompetencer

Mindre virksomhed der i høj grad besidder evnen til altid at hjælpe møde virksomheder på deres niveau. Rådgiver og udfører alle typer opgaver indenfor økonomi fra A-Z.

Jeg har løbende udarbejdet og videreudviklet ledelses- og økonomirapporter og præsenteret disse professionelt, gennemarbejdet og til tiden. Jeg er den naturlige sparringspartner for ledelsen og omsætter hurtigt forskellige scenarier til økonomiske nøgletal, der kan styres efter. Jeg er vant til at arbejde strategisk såvel som operationelt, da jeg har stor praktisk erfaring indenfor alle arbejdsopgaver i økonomifunktionen.

Et af mine forretningsområder er “Lej en regnskabschef” hvor du kan få lidt flere at de funktioner som man typisk betaler høje månedslønninger for at have internt i virksomheden. Et andet er bogholder i Hillerød. “Lej en bogholder” kalder jeg konceptet.


Tidligere og nuværende ansættelser

07/2011 – nuværende: Selvstændig Sandgrav Solutions ApS
Ansvarsområder

• Bogføring, debitor og kreditorstyring for små og mellemstore kunder
• Rapportering for større og mindre kunder
• Udarbejdelse af forretningsplan for nye områder
• Udarbejdelse af ledelsesrapportering
• Diverse adhoc opgaver
• Forhandling af strategiske IT-kontrakter for større kunder.

07/2010 – Økonomichef Handler A/S opkøbt i marts 2011
Ansvarsområder
• Ansvarlig for månedsregnskab og årsregnskab
• Udarbejdelse af budgetter, forecasts og business case analyser
• Udarbejdelse af projektbudgetteringsværktøjer og efterkalkulationer
• Løbende opfølgning på igangværende projekter i C5 samt forbedring af systemunderstøttelse.
• Ledelsesrapportering og KPI rapporter på uge/måneds basis
• Likviditetsstyring
• IT drift og udvikling, herunder C5 og øvrige programmer
Succeser
• Udarbejdelse af materiale til Due Diligence
• Etablering af tilbudsværktøj til projektstyring
• Optimering af likviditetsstyring og betalingsstrømme
• Store besparelser på væsentlige faste omkostninger
• Effektivisering af bogføringsprocedurer herunder opbygning af månedsrapportering og afstemning samt anlægsaktivstyring.
• Implementering af opfølgningsværktøjer til projektstyring og likviditetsplanlægning


01/2008 – 11/2009 Økonomisk ansvarlig Appliance A/S – Solvent likvidation i 2009
Ansvarsområder
• Ansvarlig for månedsregnskaber og årsregnskaber for 4 lande
• Udarbejdelse af budgetter, forecasts og business case analyser
• Ledelsesrapportering og KPI rapporter på uge/måneds basis
• Ansvarlig for serviceafdeling og logistikafdeling
• Planlægning og placering af indkøb ihht. forecasts og leveringstider
• Produktkalkulationer og cashflow beregninger
• IT drift og udvikling, herunder Axapta og øvrige programmer
Succeser
• Strategirådgivning for CEO gennem business case analyser
• Optimering af produktportfolio gennem profitabilitetsanalyser
• Optimering af logistik- og lageraftaler
• Opbygning og udvikling af shared service center for Appliance Sverige og Appliance Norge
• Effektivisering af bogføringsprocedurer herunder banking og anlægsaktivstyring
• Planlægning og udførsel af solvent likvidation
• Implementering af salgsstatistik, lager og cashstyringsværktøjer og rapporter
• Implementering af rykkerprocedurer herunder nedbringning af debitortab


04/2007-12/2007 Økonomisk ansvarlig Axion Technologies A/S
Ansvarsområder
• Bogføring
• Betalinger af kreditorer
• Rykning af debitorer
• Budgettering og opfølgning
• Diverse adhoc analyser
• Alle opgaver i økonomifunktionen
• Drift og vedligehold af Axapta.
Sucesser
• Implementering af automatiske rykkerprocedurer
• Etablering af transfer pricing politik

12/2004-03/2007 Revisor og IT ansvarlig Agenda Revision
Ansvarsområder
• Bogføring for mindre og større virksomheder
• Udarbejdelse af årsregnskaber og månedsrapporter
• Udvikling af interne rapporteringsværktøjer
• Bogføring hos kunder
• Udarbejdelse af budgetter
• Rapportering til selskaber herunder flere børsnoterede selskaber
Succeser
• Udvikling og implementering af budgetopfølgningsværktøjer herunder likvidetetsplanlægning
• Udvikling af kunde/sagsstyringsstystem i Microsoft Exchange
• Implementering og salg af Citrix hosting løsning kunder


09/2000-11/2004 Økonomichef PERI Danmark A/S
• Regnskab og rapportering samt adhoc analyser
• Drift og udvikling af serverer og andet hardware/software
Succeser
• Implementering af SAP samt anlægsaktivstyringssytem (udlejning)
• Udvikling og implementering af sagsstyringssystem (Access 2003)
• Installation og implementering af Windows 2000 serverpark

06/1999-08/2000 Bogholder PERI Danmark A/S
Ansvarsområder
• Ansvarlig for bogføring, fakturering og betalinger.
• Drift og udvikling af serverer og andet hardware/software
• Installation og implementering af Windows 2000 serverpark


Betalingsbetingelser

Netto kontant ved færdiggørelse af arbejde med mindre andet er aftalt.

Uddannelse

2004-2006 Københavns Handelshøjskole
• HD (R)

1999-2002 Københavns Handelshøjskole
• Ha (dat) bachelor i erhvervsøkonomi og datalogi


Feedback modtaget fra:

Feedback givet til:

Opgaver udbudt

Opgaver vundet

User Stats

  • Har været Amino Freelancer siden: 21-02-2015 Set kontakinfo i alt: 3
  • Bud på opgaver afgivet: 3 Bud på opgaver vundet: 0