på Amino

Revisor, bogholder og regnskabsprogram?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 40
Fra Århus N
Tilmeldt 5. okt 05
Indlæg ialt: 11
Jacob H
Skrevet Skrev: 22-02-2009 kl. 18:47

Hej med jer.

Jeg er nystartet iværksætter som freelance journalist og PR-snedker inden for både radio, tv, web og skrift. På det område behøver jeg ikke hjælp. Men det gør jeg så sandelig med hensyn til alt med regnskab og økonomi.

Jeg har brug for bogholderhjælp (Århus og omegn) og i øvrigt har jeg også svært ved at se, hvilke regskabsprogrammer (online måske), som vil være nemmest, bedst og billigst.

Venlig hilsen

Jacob Hokland
Media Hokland

www.hokland.com

Amino-karma 21.394
Fra Århus
Tilmeldt 18. feb 06
Indlæg ialt: 4.322
Anders Christensen
Skrevet Skrev: 22-02-2009 kl. 21:57

Vores regnskab lader vi Revision Aarhus varetage, alt lige fra daglig bogføring til koncernregnskabet har de fornøjelsen af (ja, det hedder det åbenbart når der er et holdingselskab med i "pakken")

Så det eneste vi selv skal sørge for er:

  • At tjene penge. (sende regninger til vore kunder)
  • At bruge penge.
    • Indkøb af nødvendigheder, lige fra papirklips til servere osv.
    • Betale de faste udgifter omkring kontor, drift mm.
    • Betale løn (via danløn)
  • Lave en liste over billag og taste ind i et nemt lille skema og sørge for at nummere vores billag.
  • Levere liste+billag til revisoren når en momsperiode er slut.
  • Betale moms, skat osv, som revisoren fremsender tal til.

Det er nok ikke den absolut billigste løsning, til gengæld er der styr på at tingene gøres rigtigt og vi kan bruge vores tid på det vi er bedst til - og det er ikke at sidde og holde styr på at få tallene til at passe rigtigt sammen.

Jeg synes ihvertfald det er sjovere at udvikle internetløsning og sørge for at serverne kører som de skal (og dermed tjene penge), end at sidde og stresse over at få styr på momsregnskabet inden deadline. Cool

Der findes også mange mindre bogføringsfirmaer som kan løse din opgave, hvis du er nystartet med enkeltmandsfirma er et revisionsfirma nok lidt at skyde gråspurve med kanoner. Prøv at spørge på Amino om hvem der har god erfaring med at bogholderfirma i Århus.

Med venlig hilsen Anders Christensen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 827
Fra København
Tilmeldt 9. jul 07
Indlæg ialt: 210
bookkeeper.dk
Skrevet Skrev: 28-06-2009 kl. 22:11

Hej Jakob

Måske vi kan hjælpe: www.administrationsbureauet.dk

Vi kan hjælpe med alt fra full-service, så du udelukkende kan koncentrere dig om dine kernekompetencer, til delvis assistance som passer til dine ønsker/behov. Du er altid velkommen til at kontakte os for et uforpligtende møde, hvor vi kan tage en uformel snak omkring tingene.

Vi er for så vidt det samme, som Anders har beskrevet omkring Revision Aarhus. Vi foretager dog ikke revisionen, men vi har flere samarbejdspartnere hvor vi kan henvise til og samtidig sikre en billigere, og ofte smidigere, afslutning af årsrapporten.

Nogen af Jer der måske kan hjælpe med forslag til netværksgrupper, hvor man kan deltage i Århus?
(- med undtagelse af Dansk Netværk, da de ikke lukker andre revisorer ind ud over KPMG.)

VH
Karsten Jensen
kj@administrationsbureauet.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 21.394
Fra Århus
Tilmeldt 18. feb 06
Indlæg ialt: 4.322
Anders Christensen
Skrevet Skrev: 28-06-2009 kl. 22:15

Hej Karsten

Jeg færdes selv fast i ProNetwork (www.pronetwork.dk) her i Århus, hvor vi holder møde hver anden torsdag, sørme ude på samme havn som du har kontor i/på Smile

Jeg har også hørt godt om BNI her i Århus, men ikke selv kigget forbi der endnu.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed