på Amino

At få gang i salget!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 64
Tilmeldt 28. dec 08
Indlæg ialt: 18
Elly
Skrevet Skrev: 06-04-2009 kl. 15:28

Hej alle,

Jeg har for nylig startet et engro firma med børnetilbehør, som punge, små tasker, bamser samt lidt tøj. Var på ciff kids...hvilket var penge ud af vinduet! Der var ikke et øje! Jeg har ikke meget tøj, og passer klart bedre ind på formland, men jeg synes at det var vigtigt at komme ud og vise hvad jeg har og se om ikke det kunne give lidt kontakter. Det gav meget lidt. Herefter har jeg så kørt rundt og besøgt butikker med min salgskuffert, samt sendt masser af salgsmateriale ud på mail....alt sammen uden held [:'(]

Det er naturligvis, generelt, lidt tungt at være sælger i øjeblikket men hvad gør I andre? Jeg tænker her om jeg måske griber noget forkert an. Hvad er den bedste måde at kontakte butikkerne på? Hvad har virket for andre? Jeg synes at mine varer er sjove og anderledes i forhold til hvad man ellers kan købe i DK, men tager jeg fejl? De få jeg sælger til nu er i KBH, London og tyskland, ingen jyder er hoppet på, er jeg mon den eneste jyde som synes at det er skønne varer eller er det tilfældigt?  Tongue Tied

Jeg håber på at der er nogle af jer som gider kommentere mit indlæg, hvad enten I står i sammen båd eller det bare kører derudaf. Måske vil nogle kommentere mine varer eller blot komme med gode råd til hvordan jeg kommer videre. Smile

Forresten lige et ekstra spørgsmål: Lige nu skal man bestille minimum 3 stk af hver vare. Men da det naturligvis er dyrt for fabrikken at starte en produktion op for så lidt, er jeg nød til at sætte det op...spørgsmålet er bare hvor højt jeg kan sætte det, uden at skræmme kunderne væk??

Glæder mig til at høre fra jer!

Elsebeth

 

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 1.135
Fra Viborg
Tilmeldt 28. nov 08
Indlæg ialt: 279
AnnetteD
Fra Kidzshop.dk (MyAgenzy ...
Skrevet Skrev: 06-04-2009 kl. 18:03

Hej Elsebeth;

Hvor kan jeg se dine produkter?

mit forsalg i forhold til CIFFkids: Find nogle andre små producenter/mærker som du ikke føler du er i komkurrence med og lav en fælles stand på messen. Så der altid er aktivitet på standen, det plejer at virke.

mvh Annette

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 64
Tilmeldt 28. dec 08
Indlæg ialt: 18
Elly
Skrevet Skrev: 06-04-2009 kl. 18:40

Hej Annette,

Det var hurtig respons...Skønt! Min hjemmeside er under op/ombygning, men jeg vil meget gerne sende dig mit katalog på mailWink

M.h.t. stand på CIFF havde jeg en stand på 18 m2, med nogle meget farvestrålende varer, så jeg syntes ikke at jeg var usynlig. Tror det var et udslag af finanskrisen. Kunderne gik til dem de plejer og satsede på det "sikre".  Jeg tror også at jeg hører mere til på Formland, det skal ihvert fald prøves til august, hvis pengene rækker til detTongue Tied

Tak!

Elsebeth

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.542
Fra Odense
Tilmeldt 18. jan 09
Indlæg ialt: 558
Rikkepigen
Skrevet Skrev: 07-04-2009 kl. 23:17

hej med Jer,

Ja, vi har samme problem: at forhandlerne ikke rigtigt bider på. De taler så pænt om vores produkter, men siger allesammen at finanskrisen har betydet kæmpe lagerbeholdning som de ikke kan komme af med. Og derfor holder de sig til de produkter/mærker de kender. Der er bare ikke rigtigt plads til nyhederne som måske er lidt mindre sikre som investering.

Vi har så i stedet lavet en lille webshop hvorfra kunderne kan bestille vores produkter direkte. Noget er man jo nødt til at gøre, for at få sin position på markedet. Og det har faktisk været helt kanon. Vi har fået solgt ret meget, og er så kommet godt igang som nyt mærke - bare på en anden måde.

Men det er klart et problem for os, at vi ikke kommer ud til forhandlerne. Markedsføringen overfor forbrugerne kræver virkelig mange kalorier - og det er ikke holdbart i længden.

Vi har udsendt salgsmateriale til stort set alle danske forhandlere og afkastet var næsten til grin. Det værste er faktisk, at de få som så har bestilt varer, faktisk allesammen pånær én allerede har genbestilt efter 1 måned...fordi de havde udsolgt. Men det kan man jo desværre ikke fortælle til dem, der har sagt nej tak.

Hvad filan kan man gøre?

Vi vil også til at arbejde i at få vores varer til udlandet - bl.a. England. Kender I nogen agenter vi kan kontakte?

hej fra Rikke

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 100
Tilmeldt 6. jun 08
Indlæg ialt: 28
bynoer.dk
Skrevet Skrev: 15-04-2009 kl. 09:21

Hej Elsebeth

Jeg kan meget nemt følge dig ang. messer, for lidt salg og op af bakke...

Er lidt nysgerring for at se dine produkter, kunne du sende et link eller noget til mig også... Jeg kan nemlig rigtig godt lide Annettes idé med at være flere på en stand...

Jeg har nu været på Formlandmessen to gange - det har været ok og efter besøgstallet er jeg faktisk godt tilfreds.
Dog har jeg overvejet Ciff næste gang, da der var over dobbelt så mange besøgene i januar på ciff i forhold til formland.... det er svært at vide hvad der er bedst.

Mvh. Annette - BY NOER

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 64
Tilmeldt 28. dec 08
Indlæg ialt: 18
Elly
Skrevet Skrev: 16-04-2009 kl. 10:25

Hej Annette,

Har sendt dig mit katalog.

Tror du vil give mig ret i at jeg hører til på formland, så det er dejligt at høre at du faktisk har været godt tilfreds med det.

Er spændt på at høre hvad du synes om mine varer.Smile

Elsebeth

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed