på Amino

Forsikringer i Spanien

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Amino-karma 127
Tilmeldt 24. jun 10
Indlæg ialt: 30
flag
Vores Mini
Skrevet Skrev: 16-11-2010 kl. 17:07

Så er jeg simpelthen tilbage på banen igen med alle vores spørgsmål, man bliver vel klogere for hver dag der går. Vi er stadig igang med at få styr på selve flytningen af alle vores møbler, men vi kæmper på livet løs for at finde den bedste pris.

Nu er vores næste problem hvordan vi finder en forsikring til den bil vi skal købe, samt indbo. Vi har prøvet at søge frem og tilbage mellem nogle forskellige selskaber i Spanien, men det er virkelig en jungle og ville derfor rigtig gerne i kontakt med nogle danske forsikringsagenter der sidder i Spanien. Er der nogle af jer der har benyttet en agent i Spanien for at få tegnet forsikringer?

Vi står med en motorcykel til en 3000 euros der skal forsikres, samt en bil til en værdi af 9500 euros. De skal forsikres i min kærestes navn, da han er 28 og har haft kørekort i over 10 år efterhånden. Har dog læst mig frem til at det kan være RET dyrt for "unge" at forsikre sig i Spanien, men hvad betaler i ca for jeres forsikringer i Spanien? Er det helt urealistisk for os at komme til at kunne forsikre det?

 

Håber i kan give en hjælpende hånd.

 

Knus

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 16-11-2010 kl. 17:21

Hej Sofie

 

Noget af det som er anderledes i Spanien er at man ikke flytter med sine møbler. Bortset fra helt nye huse og lejligheder så køber man indboet med. Jeg flyttede selv ned med et stort flyttelæs og det havde været billigere at købe nye møbler.

Nu skriver du ikke hvor du skal bo i Spanien, men i Fuengirola er der et par danske forsikringsagenter. Jeg har haft Liberty Seguros. Kan anbefale agenten Kaas & Kirkeman. Tlf. 952 47 83 83.

Du skal ikke gå efter det billigste tilbud. Det vigtigste er at forsikringen virker når du har brug for den. I Danmark er vi vant til at "overforsikre". Spaniolerne bruger ikke ret mange penge på forsikringer.

Fortsat god flytning.

 

Flemming Hasselriis

 

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)

RSS-feed