på Amino

Hjælp til lejligheds administrator osv. ved flytning...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 688
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. okt 10
Indlæg ialt: 185
Rasmus
Skrevet Skrev: 06-06-2011 kl. 11:48

Hey,

Hvis gruppen ikke er helt død, håber jeg at nogle af jer kan være lidt behjælpelige Cool

Min plan er at flytte efter sommeren i år, omkring september måned, hvis alt går vel. Er der nogen af jer, som har kontakt til nogle som lejer lejligheder ud, i området omkring Fuengirola, San Pedro, Estepona, eller lige der omkring...? Jeg synes de fleste jeg finder er ferielejligheder, og de er simpelthen for dyre... Jeg leder ikke efter det store luksus, men en almindelig lejlighed, med mulighed for en GOD internetforbindelse Cool

Ligeledes kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeg ellers skal tage højde for... Jeg tænker sygesikring etc... Det skal siges at jeg, til at starte med, ikke flytter min folkeregister adresse fra DK, da jeg vil komme til at flyve noget frem og tilbage det første stykke tid...

Mht. leje af lejlighed, bilder jeg mig ind at det kan være billigere at lave en lejeaftale på 2-3 år, hvad mener I om det...

Håber nogen af jer, som ER bosatte der nede kan give en hjælpende linie eller 2...

På forhånd tak...

Dbh. Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 06-06-2011 kl. 12:08

Hej Rasmus

Vi er hverken døve eller sløve, men der er få der beder om hjælp som du.

Du kan prøve at søge lejlighed på denne hjemmeside: http://www.fotocasa.es/  der findes i alle prisklasser. Spørg om der findes en fastnet telefonforbindelse når du søger.

Man lejer ikke ud for mere end 1 år ad gangen. Det er noget med at man ikke kan sige lejeren op hvis man lejer ud over 1 år.

Du skal starte med at få et NIE nummer på den lokale politistation. Det er et spansk personnummer og koster ca. € 8. Så skal du have dit EU sygesikringsbevis med. Der findes klinikker, der klarer de fleste problemer, hvis du vil springe ventetiderne over.

Håber det kan hjælpe dig i første omgang. Der findes en dansker klub i Mijas, hvis du ønsker at omgås danskere og få dansk mad.

Der er også mange informationer at få ved at læse de to danske magasiner: http://www.solkysten.eu/  og http://www.ladanesa.com/

Mange sol hilsener

Flemming Hasselriis

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 688
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. okt 10
Indlæg ialt: 185
Rasmus
Skrevet Skrev: 06-06-2011 kl. 14:30

Hej Flemming,

Ajj ved det godt, var osse bare ment som en spøg.

Mange tak for svaret, jeg vil prøve at terpe de forskellige sider igennem, og se om jeg ik kan blive meget klogere. Men mon ik jeg vender tilbage med et spørgsmål eller 2 mere, det tror jeg....Cool

 

Dbh. Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.361
Fra København
Tilmeldt 25. maj 06
Indlæg ialt: 801
Kim Kampp
Fra House of Visions
Skrevet Skrev: 08-06-2011 kl. 09:25

Hej Rasmus

Udover Flemming´s rigtige gode svar, vil jeg bare lige tilføje et lille råd. Mange af deres udlejningslejligheder lejes ud med møbler ofte af ringe kvalitet. Så hvis du planlægger at være der i længere tid, er det værd at overveje om du ønsker disse møbler og vil stå til ansvar for dem i henhold til et senere depositum specielt hvis det er noget af deres gamle arvegods som folk typisk prissætter højt. Et godt alternativ er hvis dette kan blive opbevaret af udlejer eller leje en lejlighed uden møblement, hvis du altså ikke vil benytte det. Men som alt andet er der stor forskel på udleje og de forskellige lejligheder i dette område - markedet er ofte præget af mange aktører af forskellig kvalitet, men tilgengæld er det også muligt at finde noget godt til en god leje, hvis man giver sig selv til at kigge grundigt

Dbh.

Kim

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 08-06-2011 kl. 09:54

Godt supplement Kim.

Jeg har været udefor at en udlejer med en meget slidt lejlighed og ditto møbler, ville have mig til at underskrive en 2 sider lejekontrakt med ansvar for det gamle indbo.

Jeg har god erfaring at leje gennem en bureau i Torre del Mar Proamar og Terrasol. Måske lidt dyrere, men nul problemer.

Spanske hilsener

Flemming

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.361
Fra København
Tilmeldt 25. maj 06
Indlæg ialt: 801
Kim Kampp
Fra House of Visions
Skrevet Skrev: 08-06-2011 kl. 10:09

Godt at vide at jeg ikke er den eneste :-)

Har selv mistet depositum, fordi udlejer mente at hans gamle arvegods og slidte siv møbler fra en svunden tid var blevet ridset og i dårlig stand. Så dokumenter med billeder og være grundig. Et bureau er også en super løsning, sålænge det er et godt bureau der også eksisterer om 1 år specielt med hensyn til lejekontrakten som ofte er på spansk. Mægler markedet i Spanien er lidt mere diffust end i DK, og det burde i sig selv sige det hele :-) Så hvis man vil øst for Malaga kan Flemming´s ktk. være god at bruge - eller allierer sig med nogle lokale der kender markedet og har et godt netværk er også en god mulighed. Nå, det så er sagt er der rigtig mange gode lejemål på solkysten.

Dbh.

Kim

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 688
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. okt 10
Indlæg ialt: 185
Rasmus
Skrevet Skrev: 08-06-2011 kl. 14:01

Mange tak for jeres råd, helt sikkert noget som jeg overhovedet ikke har skænket en tanke.

Jeg har godt lagt mærke til at mange lejemål udlejes møbleret. Hvor meget betaler man typisk i depositum der nede, er det ca. 3 mdr. leje som i DK...?

 

Ha en dejlig dag...

Dbh. Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 08-06-2011 kl. 14:51

Det normale er 1 måned i depositum.

Mvh

Flemming

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 688
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. okt 10
Indlæg ialt: 185
Rasmus
Skrevet Skrev: 08-06-2011 kl. 19:00

Takker Cool

Dbh. Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed