på Amino

Virksomhed i Spanien

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 1.449
Fra Rødekro
Tilmeldt 4. jul 05
Indlæg ialt: 344
Finn Bennetsen
Fra WEBDUS.dk
Skrevet Skrev: 05-10-2011 kl. 18:14

Min kone og jeg overvejer at bosætte os på solkysten. I første omgang vil vi leje et hus til os og vore tre hunde i tre - fire måneder og udforske området omkring Malaga. Gerne deltage i et spanskkursus.

Jeg skal arbejde med webudvikling, søgemaskineoptimering og webshops målrettet det danske marked.
Min kone er uddannet massør og arbejder med hundetrænning indenfor Dansk Kennelklub. Disse aktiviteter vil hun gerne videreføre i Spanien.

Nu til mit spørgsmål

Vil det være bedst at beholde mit danske firma eller skal jeg oprette et nyt spansk firma?

Her tænker jeg selvfølgelig også på skatten

 

På forhånd tak

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 05-10-2011 kl. 22:02

Hej Finn

Mit bedste bud er at du bør oprette et spansk selskab. Et SL (Social Limitad) koster ca. € 3.000 i indskud +oprettelse til advokat eller revisor.

Skatten er lavere end i Danmark og man er ikke nøjeregnende med frynsegoder som fri bil og telefon. Revisor bistand er yders rimelig, ligesom huspriser og leje af lokaler.

Hundetræning har jeg ikke set mange af, så sikkert en god mulighed for din kone.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 1.449
Fra Rødekro
Tilmeldt 4. jul 05
Indlæg ialt: 344
Finn Bennetsen
Fra WEBDUS.dk
Skrevet Skrev: 05-10-2011 kl. 22:15

Tusind tak for svaret

Jeg har nu noget at gå videre med

 

Venlig hilsen

Finn

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 06-10-2011 kl. 09:33

Det er en god idé at besøge de områder, som du føler ville rare at bo i og så leje dig ind. Jeg brugte over 1 år og over 10 besøg i forskellige byer før jeg fandt det sted som tiltalte mig.

Du har brug for et spansk personnummer (NIE eller NIF) for at købe eller leje. Man får det på den lokale politistation. Det kræver 2-3 besøg da man holder fast i bureaukratiet.

Varme hilsener fra Costa del Sol

Flemming

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 1.449
Fra Rødekro
Tilmeldt 4. jul 05
Indlæg ialt: 344
Finn Bennetsen
Fra WEBDUS.dk
Skrevet Skrev: 06-10-2011 kl. 10:45

Forfatter:

Det er en god idé at besøge de områder, som du føler ville rare at bo i og så leje dig ind. Jeg brugte over 1 år og over 10 besøg i forskellige byer før jeg fandt det sted som tiltalte mig.

Ja det er også meningen at vi vil undersøge området øst og vest for Malagai, og så finde et lejemål tre fire måneder næste
re hunde ved vi dog at det skal være en vila eller allerhelst en Finca.

Vi skal også have noget økonomi på plads.
Jeg har læst mig til at 2000 euro/mdr. er en god løn
Ved dog ikke om det er før eller efter skat

Venlig hilsen

Finn

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 06-10-2011 kl. 11:24

Ja € 2,000 er en god løn for en arbejdsmodtager. Det er på ingeniør niveau. Der skal dog betale ca 35% i skat og til arbejdsløshed- og sygeforsikring.

I Malaga er en teknologi park, altså et sted hvor de kloge hoveder er samlet. Der kunne du med fordel leje dig ind.

Mvh

Flemming

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed