på Amino

Små bugs og rettelser

Side 1 ud af 2 (17 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 248
Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. feb 10
Indlæg ialt: 63
Mikkel Olsen
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 20:41

Først vil jeg gerne sige tak for at være med at teste Dinero, som jo er et lækkert stykke software. Designet er super lækkert og hele den automatiserede del af systemet, falder i god smag med mit dovne sind :-)

Jeg faldt over et par ting, mens jeg testede Dinero. De er listet nedenfor.

- Man bliver bedt om at indtaste bankoplysninger når man opretter faktura, men disse oplysninger kan ikke rettes i firmaoplysninger.

- Der er stavefejl på knappen "Registrere betaling", der skal stå "Registrer betaling"

- Hvad er det for et billede der er med i faktura e-mailen?

- Ved udsending kunne det være lækkert, hvis der kom en meddelse om at man ikke har indtastet Att. person, for ellers står der bare Kære i e-mailen og hvis man ikke kender systemet kan det skabe forvirring

- Hvis man ændrer faktura ID'et oppe i adresselinjen (hvis jeg f.eks. prøver at tilgå https://app.dinero.dk/215/vouchers/sales/invoices/69, som jeg ikke har oprettet), bør der være en mere venlig fejlmeddelelse end 403 - Forbidden: Access is denied

- Ved sletning af faktura burde den automatisk lave en kreditnota hvis man har sendt fakturaen til ens kunde, for ikke at "komme til" at slette en faktura, som ikke kan reddes af en kreditnota. Eller er det bare mig? :-)

Det var bare lige det, jeg faldt over. Kan I have en fortsat god fredag!

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

  • Amino Karma for indlæg: 6
Amino-karma 248
Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. feb 10
Indlæg ialt: 63
Mikkel Olsen
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 20:46

Der var lige en ting til. Når man opretter en faktura, står der Fakturanr. 0 bedes anført ved bankoverførsel under ens bankoplysninger. Det står der også hvis man gemmer fakturaen som kladde. Det forsvinder når man godkender fakturaen.

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 7.072
Fra København
Tilmeldt 31. maj 07
Indlæg ialt: 1.528
Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 21:01

Jeg ændrede virksomhedsadresse for cirka 3 uger siden. Det hele er blevet bekræftet igennem Virk.dk, men når jeg bruger Dinero, så henter den min gamle adresse. Skal jeg fortsætte oprettelsen og så rette det manuelt eller?

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 157.990
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 21:50

Vi kører med en ældre version af CVR basen lige nu, men meget snart frigiver de basen som service og så er vi klar.
Så ret bare dine data og glæd dig til at vi får den nye CVR base.

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 7.072
Fra København
Tilmeldt 31. maj 07
Indlæg ialt: 1.528
Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 22:16

Martin Thorborg:

Vi kører med en ældre version af CVR basen lige nu, men meget snart frigiver de basen som service og så er vi klar.
Så ret bare dine data og glæd dig til at vi får den nye CVR base.

De bedste hilsner

Martin

Super!

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 157.990
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 22:24

Mikkel Olsen:
Først vil jeg gerne sige tak for at være med at teste Dinero, som jo er et lækkert stykke software. Designet er super lækkert og hele den automatiserede del af systemet, falder i god smag med mit dovne sind :-)


Det er jeg glad for :-)

Mikkel Olsen:
- Man bliver bedt om at indtaste bankoplysninger når man opretter faktura, men disse oplysninger kan ikke rettes i firmaoplysninger.
 

Det kommer, men retter du dem i fakturaen, så kommer de også med i næste faktura.

Mikkel Olsen:
- Der er stavefejl på knappen "Registrere betaling", der skal stå "Registrer betaling"
 

Tak, det bliver ændret i næste update!

Mikkel Olsen:
- Hvad er det for et billede der er med i faktura e-mailen?
 

Der er jeg ikke helt klar over hvad du mener?

Mikkel Olsen:
- Ved udsending kunne det være lækkert, hvis der kom en meddelse om at man ikke har indtastet Att. person, for ellers står der bare Kære i e-mailen og hvis man ikke kender systemet kan det skabe forvirring
 

God pointe, det kigger vi på.

Mikkel Olsen:
- Hvis man ændrer faktura ID'et oppe i adresselinjen (hvis jeg f.eks. prøver at tilgå https://app.dinero.dk/215/vouchers/sales/invoices/69, som jeg ikke har oprettet), bør der være en mere venlig fejlmeddelelse end 403 - Forbidden: Access is denied
 

Det har du ret i, det fikser vi.

Mikkel Olsen:
- Ved sletning af faktura burde den automatisk lave en kreditnota hvis man har sendt fakturaen til ens kunde, for ikke at "komme til" at slette en faktura, som ikke kan reddes af en kreditnota. Eller er det bare mig? :-)
 

Lige den ting arbejder i på. Det er let at tænke, men svært at gøre på den rigtige måde, for der er en del scenarier vi skal tænke igennem. Men det bliver lavet!

Tak for det!

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 22:29

Hej Mikkel,

Tak for super feedback!

Mikkel Olsen:
- Man bliver bedt om at indtaste bankoplysninger når man opretter faktura, men disse oplysninger kan ikke rettes i firmaoplysninger.

Du har ret, det kigger vi på.

Mikkel Olsen:
- Der er stavefejl på knappen "Registrere betaling", der skal stå "Registrer betaling"

Tak, det bliver rettet.

Mikkel Olsen:
- Hvad er det for et billede der er med i faktura e-mailen?

Jeg er ikke helt med? Der er ikke noget billede med, hvor har du det fra?

Mikkel Olsen:
- Ved udsending kunne det være lækkert, hvis der kom en meddelse om at man ikke har indtastet Att. person, for ellers står der bare Kære i e-mailen og hvis man ikke kender systemet kan det skabe forvirring

God idé!

Mikkel Olsen:
- Hvis man ændrer faktura ID'et oppe i adresselinjen (hvis jeg f.eks. prøver at tilgå https://app.dinero.dk/215/vouchers/sales/invoices/69, som jeg ikke har oprettet), bør der være en mere venlig fejlmeddelelse end 403 - Forbidden: Access is denied

Ja, det er også lidt mærkeligt. Vi har faktisk lavet en custom 403 side, så ved ikke hvorfor den ikke vises. Det får vi fikset.

Mikkel Olsen:
- Ved sletning af faktura burde den automatisk lave en kreditnota hvis man har sendt fakturaen til ens kunde, for ikke at "komme til" at slette en faktura, som ikke kan reddes af en kreditnota. Eller er det bare mig? :-)

Ja og nej. Vi kigger meget snart på den del og gør den smartere. Men du må gerne slette (eller arkivere som det i virkeligheden er) en faktura som du endnu IKKE har sendt afsted til din kunde.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 22:32

Mikkel Olsen:
Der var lige en ting til. Når man opretter en faktura, står der Fakturanr. 0 bedes anført ved bankoverførsel under ens bankoplysninger. Det står der også hvis man gemmer fakturaen som kladde. Det forsvinder når man godkender fakturaen.

Tak, det får vi rettet.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 248
Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. feb 10
Indlæg ialt: 63
Mikkel Olsen
Skrevet Skrev: 20-04-2013 kl. 11:20

Jeg har taget nogle billeder, der viser hvad jeg mener.

Når jeg så klikker på vis billeder, kommer der ingen billeder frem.

Jeg gik ud fra, at det var jeres måde at tjekke om man havde åbnet mailen (billede URL'en peger på et script der registrerer at man har læst mailen), men det er det åbenbart ikke :-)

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 22-04-2013 kl. 21:28

Mikkel Olsen:
Jeg gik ud fra, at det var jeres måde at tjekke om man havde åbnet mailen (billede URL'en peger på et script der registrerer at man har læst mailen), men det er det åbenbart ikke :-)

Hej Mikkel,

Jeg forstår ikke hvorfor den spørger efter billeder. Vi sender ingen billeder med, så det er mere end mærkeligt??

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Side 1 ud af 2 (17 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed