på Amino

Sletning af faktura

Side 2 ud af 2 (15 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 119
Fra København
Tilmeldt 22. jun 11
Indlæg ialt: 17
Søren Larsen Pedersen
Fra Larsen Pedersen
Skrevet Skrev: 01-05-2013 kl. 00:36

Lars Lottrup:

Jeg får at vide at "Et billag ikke kan have en negativ total", for jeg går ud fra at en kreditnota, der skal opveje den forrige faktura, skal have dette beløb som minus.

Eller tager ejg fejl?

En kreditnota viser, hvad kunden har som tilgodehavende hos sælger - Derfor skal tallet være positivt. Hvis dette var et negativt beløb, var det jo en regning til kunden :)

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 210.529
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.553
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 01-05-2013 kl. 00:37

Lars Lottrup:

Jeg får at vide at "Et billag ikke kan have en negativ total", for jeg går ud fra at en kreditnota, der skal opveje den forrige faktura, skal have dette beløb som minus.

Eller tager ejg fejl?

Den er ikke lige til at forstå - men kreditnotaen må da afgjort ha præcis det samme beløb i minus indtægt  inkl moms - som fakturaen havde - den skal udligne den. Hvad bruger du for faktura eller bogføringssystem?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 96
Fra Fredericia
Tilmeldt 26. okt 08
Indlæg ialt: 16
Leo Lund
Fra Leo Lund Erhvervsbogfø...
Skrevet Skrev: 01-05-2013 kl. 09:06

Hej

Der er to "religioner" her - nogen insistere på at kreditnotaer skal stå med "minus" i totalen - fordi den er "modsat" en faktura.

Andre mener at overskriften "Kreditnota" fortæller det tydeligt nok -hvorved der IKKE skal stå minus i totalen.

Jeg er tilhænger af at overskriften fortæller hvad det er - hvorved kreditnotaer skal have positiv total - altså som Dinero også gør det.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhverbogfoering.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 210.529
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.553
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 01-05-2013 kl. 11:29

Ah det er det du mener med minus - om det skal vises i beløbet på fakturaen - og det skal det helt som Leo skriver ikke - det kan det sagtens hvis man vil, men det ville jeg selv finde lidt kunstigt. Bare du laver en kreditnota så fremgår det af ordet (visse kalder det kunstigt en kreditfaktura Smile)

Bogføringsmæssigt går den bare imod den oprindelige faktura, jeg troede det var det du hørte efter.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 05-02-2014 kl. 14:06

Til i andre kan i med fordel læse om kreditnota i vores FAQ her :

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/faq-ofte-stillede-sp-248-rgsm-229-l-i-dinero-pro.aspx

I kan desuden læse om funktionen slet et bilag her :

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/hvordan-virker-slet-et-bilag-funktionen.aspx

De bedste hilsner

Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 2 ud af 2 (15 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed