på Amino

Sætte fast beløb på kontakt, så man ikke skal skrive beløb hver gang faktura sendes til samme kunde ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Amino-karma 253
Fra København
Tilmeldt 10. mar 07
Indlæg ialt: 68
alfa mesteren
Skrevet Skrev: 14-07-2013 kl. 11:39

Hejsa

Som overskriften siger, ville det være nemmere for mig hvis det var muligt at sætte et fast beløb til hver kontakt, da de fleste af mine kunder får udført det samme stykke arbejde hver gang, til en aftalt pris.

Så i stedet for at skulle have  en liste et andet sted med de forskellige kunders priser, ville det være rart hvis det kunne oprettes under deres oplysninger når kontakten oprettes.

Vh. Ole

  • Amino Karma for indlæg: 6
Amino-karma 210.548
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.559
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 14-07-2013 kl. 11:54

Jeg synes dels det ville være lidt overkill at ha sådanne regler, dels måske vanskeligt i forhold til hvis man ændrer noget - Kan du ikke bare ha en standard vare - du bør jo trods alt vælge en vare - som kunne være SERVICE eller hvad som helst, som har sin egen pris. Du skal så bare vælge kundenavn og vare.

Det er igen et spørgsmål om ikke at overkomplicere et system, så det ender med - dels fejl muligheder, dels store omkostninger ved oprettelse og drift, og dermed holde hele Dinero - både som fakturaprogram og som senere regnskab, så enkelt, at det dækker 90% af alle behov.

De sidste 10% vil være dem der koster rigtigt meget at etablere - i forhold til brugernytten for det store flertal. Dette blot som en generel betragtning - og kan Dinero enkelt løse det aktuelle, så er det jo udemærket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 253
Fra København
Tilmeldt 10. mar 07
Indlæg ialt: 68
alfa mesteren
Skrevet Skrev: 14-07-2013 kl. 12:38

Nu er jeg ikke selv programmør, men burde det ikke være forholdsvis enkelt at lave en boks under kontaktens oplysninger, hvor et beløb kan skrives. Der er jo allerede forskellige bokse til andre oplysninger om kontakten som kommer med på fakturaen.

Jeg synes det er meget i Dineros ånd, da man med en enkelt boks, kan undgå at skrive beløb hver gang, og dermed gøre programmet mere enkelt at benytte.

Det kan netop ikke bruges med en standard vare, da beløbet er forskelligt fra en kunde til en anden.

Ole

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 435
Tilmeldt 13. sep 11
Indlæg ialt: 75
Jonas
Fra IT-Webshop.dk
Skrevet Skrev: 14-07-2013 kl. 12:56

Hej Ole,

Pt. kan jeg kun se der 2 løsninger på din udfordring.

1. Du kan sagtens oprettet en vare med den samme pris til hver enkel kunde. Du har mulighed for evt. at kalde varen Service efterfulgte af f.eks. kundes tlf eller cvr nr. Så du ved at det er den vare som bruges til kunden.

2. Ellers er der muligheden for at du kan finde en tidligere faktura til den samme kunde og kopier fakturaen - så oplysningerne de samme og prisen er også.

Den løsning du efterspørger vil jeg mene at der er meget få der bruger/efterspørger. Og det vil som cookie skriver være blandt de 10%. Hvor Dinero nok skal bruge mere tid, ressourcer end det kan svare sig økonomisk.

Dinero's visionen er det skal være smukt, enkelt og super brugervenligt.

Og ud fra dette - vil jeg sige at en boks hvor du indtaster et beløb under kunden som bruger som fast beløb hver gang, nok vil forvirrer mange bruger mere end det vil gavne.

Det er min mening og ikke Dinoer's

Mvh.

Jonas

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 253
Fra København
Tilmeldt 10. mar 07
Indlæg ialt: 68
alfa mesteren
Skrevet Skrev: 14-07-2013 kl. 13:24

Hej Jonas

Jeg har først opdaget dette program i går aftes, så jeg havde ikke lige luret at man kunne oprette produkter, så det er måske vejen frem for mig.

Men jeg kan nu alligevel ikke forstå at i mener det vil være komplicernde eller forvirrende med f.eks en 3. boks under kontaktens betalingsbetingelser hvor man kunne vælge at skrive et fast beløb. Det ville da trods alt være nemmere end at oprette et produkt for hver kunde.

Det er jo smart hvis man f.eks har mange kunder hvor man kommer 1 gang eller 2 om året og udfører det samme stykke arbejde, så det derfor altid koster det samme hos den enkelte kunde. Men har man mange kunder, er det umuligt at huske hvad prisen er hos den enkelte kunde.

Ole 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 32.739
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. apr 05
Indlæg ialt: 6.555
flag
Niels Henriksen
Fra TextReactor
Skrevet Skrev: 14-07-2013 kl. 15:02

alfa mesteren:
Men jeg kan nu alligevel ikke forstå at i mener det vil være komplicernde eller forvirrende med f.eks en 3. boks under kontaktens betalingsbetingelser hvor man kunne vælge at skrive et fast beløb. Det ville da trods alt være nemmere end at oprette et produkt for hver kunde.

Det giver ikke en fleksibilitet senere. Det bedste er så at man kan lave produkter der "tilhører" den enkelte kunde så når man har valgt en kunde så kommer nogle bestemte produkter op.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 297
Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. jul 12
Indlæg ialt: 69
Peter Wismer
Fra Peter Wismer
Skrevet Skrev: 14-07-2013 kl. 23:46

At have ét enkelt felt til at opbevare oplysning om en vare til
genfakturering kan være god for de få. Mange vil hurtigt ønske sig
en mere omfattende løsning.

Jeg vil give Cookie/John ret i, at det vil komplicere Dinero over det niveau,
som Martin Thorborg og Co. har lagt sig på.

Niveauet er efter min vurdering lagt et godt stykke under ambitionen om at løse 90%
af alle behov, som Cookie/john skriver om.

Som dette åbne supportforum begynder at vise - er brugernes ønsker/behov måske
ens et stykke af vejen, men på en rigtig mange områder vil brugere ønske sig
funktioner, som kun de selv og et mindre antal virksomheder få vil få glæde af.

Ole ønsker sig et felt - Niels Henriksen vil have varer, der er "knyttet til kunden".
Jeg ville foretrække uafhængige varenumre - evt. med en mulighed for at tilknytte dem kunder.

Umiddelbart ser jeg Jonas løsning med en mulighed for kopiering af tidligere fakturaer som
den mest oplagte løsning, der samtidig vil være en god funktion for de fleste.

At løse opgaven med at holde oplysninger med det formål at kunne gentage identiske faktureringer
periodisk eller aperiodisk vil hurtigt kunne samle forslag fra Dinero brugere
til en gruppe af abonnementsstyrings- / servicestyrings- lignende funktioner.
(ex. foreninger, fitnesscenter, ejendoms administration, Olie/gas fyrs reparatører)

Med venlig hilsen

Peter Wismer

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 117
Tilmeldt 10. apr 13
Indlæg ialt: 27
Sila
Fra Diversicum Lillegaard I/S
Skrevet Skrev: 15-07-2013 kl. 12:02

hej 

det være også rigtig fint hvis man kan sætte en timepris til hver kontakt, da kunder har forskelige timepriser - måske er det muligt?

tak Sila

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 15-07-2013 kl. 13:02

Hej alle,

Tak for alle de gode input.

@Ole: Nej, den mulighed kommer ikke. Udover at vi gerne vil holde det helt simpelt, så skyldes det også den måde systemet er opbygget. Vi har brug for mere end en pris, vi skal også vide om det er med eller uden moms og hvad momssatsen er, så pludselig er det ikke et felt men flere felter. Så enten må du oprette produkter, eller kopier en gammel faktura.

@Sila: Nej, det er heller ikke muligt, men du kan oprette flere forskellige produkter med forskellige timepris. 

Som flere af jer er inde på, så kan vi ganske enkelt ikke lave et simpelt faktura-/regnskabsprogram og samtidig løse alles behov. Vi lyttet dog til alle foreslag og kan vi se at mange efterspørger samme feature kommer den naturligvis med på listen. Det er jo trods alt jer vi laver Dinero til. :)

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 253
Fra København
Tilmeldt 10. mar 07
Indlæg ialt: 68
alfa mesteren
Skrevet Skrev: 15-07-2013 kl. 21:54

Hej David

Tak for svaret, det var en skam, men jeg overlever nok :-)

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)

RSS-feed