på Amino

fakturaer ryger i kundernes spamfilter

Side 2 ud af 2 (16 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 27-08-2013 kl. 11:50

Online24.dk:
Hmmm kunne man med fordel bruge en spf dns record her ?

Nej, SPF er kun for at forsvare dig eget domain mod misbrug.

Peter Wismer:
Hej, Det lyder som en mulig løsning.

Hvis alle brugte det var så det perfekt, men det gør de ikke. ( arbejder med antispam ).

SPF bruges for din egen skyld og til at angive hvad for nogle eksterne hosts der må sende mail som dit domain.

Derfor har det ingen effekt her, med mindre nogen begynder at sender spam ud og for at angive at være Dinero ... og så ville det være en god ide, da jeg er ret sikker på de kan styre deres.

mvh

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 297
Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. jul 12
Indlæg ialt: 69
Peter Wismer
Fra Peter Wismer
Skrevet Skrev: 27-08-2013 kl. 12:28

Hej Mikael,

Tak for den gode forklaring af SPF. Der blev jeg klogere ;-).

Når du nu arbejder med spam bekæmpelse. Har du ideér til hvordan problemet løses?

Jeg har også set problemet mange gange i andre systemer, og den eneste løsning jeg p.t. har set -

er at gøre det muligt for afsender at anvende sin egen SMTP server til mailafsendelsen.

 

Mvh

Peter Wismer

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 27-08-2013 kl. 12:46

Peter Wismer:
Tak for den gode forklaring af SPF. Der blev jeg klogere ;-).

No problem ... jeg hjælper hvor jeg kan, ligesom jeg selv får hjælp herinde.

Peter Wismer:
Når du nu arbejder med spam bekæmpelse. Har du ideér til hvordan problemet løses?

Lad være med at bruge Gmail, Outlook.com, AOL og andre store til at håndtere din mail. De er utroligt aggressive, til at tage dine mails.

Jeg får selv scannet mine mails i mit eget system, derefter videresendt til Gmail ... så er mængden ikke så stor jeg skal kigge igennem. Men det er rimelig ofte mails fra maillinglister, amino, forums, nyhedsbreve, facebook der ender i min spam folder, men da mængden ikke er stor, da en anden service foran tager 99.9% er det ikke et problem for mig.

Peter Wismer:
er at gøre det muligt for afsender at anvende sin egen SMTP server til mailafsendelsen.

Det kunne bestemt også være en mulighed. Men om Dinero's system er gearet til det ved jeg ikke.

Men bottom line er ... der er ingen løsning som bare virker. Men din løsning med egen SMTP server kan jeg godt lide. Så er man også fri for at konstant at klage over det, da man nu selv bliver ansvarlig for det at udsende mails.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 157.981
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 27-08-2013 kl. 12:57

Online24.dk:

Hmmm kunne man med fordel bruge en spf dns record her ?



Bare for en god ordens skyld, så har vi styr på SPF delen og har faktisk gjort meget for at spamfiltre ikke napper vores mails.
Men mange spamfiltre er uendelig dårlige desværre.
Vi vil arbejde endnu hårdere på at holde fakturaer ude af spamfiltre og det skal nok i det store hele lykkes.
Vi har nogle gode folk på opgaven, så vi er fortrøstningsfulde.

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 27-08-2013 kl. 13:30

Peter Wismer:
Tak for den gode forklaring af SPF. Der blev jeg klogere ;-).

No problem ... jeg hjælper hvor jeg kan, ligesom jeg selv får hjælp herinde.

Peter Wismer:
Når du nu arbejder med spam bekæmpelse. Har du ideér til hvordan problemet løses?

Lad være med at bruge Gmail, Outlook.com, AOL og andre store til at håndtere din mail. De er utroligt aggressive, til at tage dine mails.

Jeg får selv scannet mine mails i mit eget system, derefter videresendt til Gmail ... så er mængden ikke så stor jeg skal kigge igennem. Men det er rimelig ofte mails fra maillinglister, amino, forums, nyhedsbreve, facebook der ender i min spam folder, men da mængden ikke er stor, da en anden service foran tager 99.9% er det ikke et problem for mig.

Peter Wismer:
er at gøre det muligt for afsender at anvende sin egen SMTP server til mailafsendelsen.

Det kunne bestemt også være en mulighed. Men om Dinero's system er gearet til det ved jeg ikke.

Men bottom line er ... der er ingen løsning som bare virker. Men din løsning med egen SMTP server kan jeg godt lide. Så er man også fri for at konstant at klage over det, da man nu selv bliver ansvarlig for det at udsende mails.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 48
Tilmeldt 7. aug 13
Indlæg ialt: 13
Peter Platan ØL
Fra Platan Øl ApS
Skrevet Skrev: 27-08-2013 kl. 18:47

 

Martin Thorborg:

Online24.dk:

Hmmm kunne man med fordel bruge en spf dns record her ?



Bare for en god ordens skyld, så har vi styr på SPF delen og har faktisk gjort meget for at spamfiltre ikke napper vores mails.
Men mange spamfiltre er uendelig dårlige desværre.
Vi vil arbejde endnu hårdere på at holde fakturaer ude af spamfiltre og det skal nok i det store hele lykkes.
Vi har nogle gode folk på opgaven, så vi er fortrøstningsfulde.

De bedste hilsner

Martin

 

ja for det er sgu et problem, der er til at tage at føle på. det er nu sket en del gange for mig (også på en del genfremsendelser) specielt virker gmail androidtlf agressive 

skal siges jeg ikke er teknikker, så jeg ved ikke om det er relevant, men det er ihvertfald en observation, og det er jo superfedt, at man kan se om kunden har downloaded fakturaen.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 2 ud af 2 (16 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed