på Amino

Oprette et køb uden moms?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 522
Fra Borre
Tilmeldt 4. okt 10
Indlæg ialt: 108
René Gundersen
Fra Gundersen IT
Skrevet Skrev: 02-10-2013 kl. 10:08

Hej

Jeg har en faktura fra USA som jeg vil registrere. Der er ikke moms på den, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre for at undgå at Dinero udregner moms af købet.

Jeg har oprettet leverandøren som en kontakt og sat landet til USA. Jeg har også valgt at mit køb skal posteres til kontoen "Ydelseskøb verden". Alligevel bliver der udregnet 25% moms af mit køb.

Jeg kan se at der stadig bliver arbejdet med momsdelen, i og med at man ikke kan redigere momssatserne endnu. Hænger mit problem sammen med at momsdelen ikke er helt færdig endnu? Eller registrerer jeg mit køb forkert?

Mvh
René 

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 73
Fra Herning
Tilmeldt 17. jul 13
Indlæg ialt: 20
Anna Wrede
Fra Vildkildegaard Konfere...
Skrevet Skrev: 02-10-2013 kl. 12:07

Hej René!

Jeg har lignende problem, og fik svaret: 

Der er en konto der hedder "Diverse ekskl. moms", som du kan bruge. Men endnu bedre, så kan du selv oprette en ekstra konto på kontoplanen."

Jeg har ikke prøvet endnu, men det var det svar jeg fik af Dinero-teamet. :)

Hilsen Anna :)  

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 522
Fra Borre
Tilmeldt 4. okt 10
Indlæg ialt: 108
René Gundersen
Fra Gundersen IT
Skrevet Skrev: 02-10-2013 kl. 12:29

Hej Anna

Tak for dit svar, det ser ud til at virke. :-)

Men det må da være en fejl at der bliver lagt 25% moms på køb fra udlandet, når jeg vælger "Ydelseskøb, verden". Ellers vil SKAT jo lige pludselig, ifølge mit regnskab, skylde mig moms for et køb jeg har lavet i USA, og det tror jeg desværre ikke at SKAT er enige i hehe.

Jeg tror at jeg venter med at registrere mine køb i udlandet til at Dinero er færdige med momsdelen.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 02-10-2013 kl. 20:03

René Gundersen:
Tak for dit svar, det ser ud til at virke. :-)

Ja, men det kan jo få regnskabet til at se forkert ud, da den uden moms er under "Administration". Jeg mangler selv en til privat køb, men skal videre i systemet(dvs sælges) så derfor vil jeg gerne have den under "Variable omkostninger" og ikke "Administration".

René Gundersen:
Men det må da være en fejl at der bliver lagt 25% moms på køb fra udlandet, når jeg vælger "Ydelseskøb, verden". Ellers vil SKAT jo lige pludselig, ifølge mit regnskab, skylde mig moms for et køb jeg har lavet i USA, og det tror jeg desværre ikke at SKAT er enige i hehe.

Der er da både "Varekøb verden" og "Ydelseskøb verden" ... det virker fint uden moms ved mig.

Jeg har et problem med "varekøb i DK af private".

René Gundersen:
Jeg tror at jeg venter med at registrere mine køb i udlandet til at Dinero er færdige med momsdelen.

Prøv overstående først ... det burde være færdigt ... i hvert fald så du kan smide den ind i "Køb".

Mit problem er dermed ikke helt løst ... må desværre nok smide den under "Diverse uden moms" i "Administration", som bare ikke helt er korrekt i min hoved.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 7.540
Fra København N
Tilmeldt 3. mar 08
Indlæg ialt: 1.611
Jacob Rohde
Fra Amino ApS, Dinero
Skrevet Skrev: 04-10-2013 kl. 09:03

Hvis du ikke ønsker at den skal stå under "Administration", skal du under kontoplanen oprette en ny konto hvor du ikke vælger moms.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 04-10-2013 kl. 09:09

Jacob Rohde:
Hvis du ikke ønsker at den skal stå under "Administration", skal du under kontoplanen oprette en ny konto hvor du ikke vælger moms.

OMG ... som web udvikler havde jeg aldrig set det komme at man rent faktisk kan vælge "Vælg momstype" som "momstype" og det dermed gør at man ikke har moms på.

Please Dinero ... opret et valg som er "Ingen moms", med mindre i vil have mange af disse spørgsmål i al fremtid.

Men takker for svaret Jacob, det lader til at fikse mit problem og jeg dermed er fri for at snyde.

mvh

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 7.540
Fra København N
Tilmeldt 3. mar 08
Indlæg ialt: 1.611
Jacob Rohde
Fra Amino ApS, Dinero
Skrevet Skrev: 04-10-2013 kl. 11:38

Ja måske vi kunne tydeliggøre det endnu mere. Tak for inputtet - det kigger vi på :)

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 04-10-2013 kl. 11:56

Jacob Rohde:
Ja måske vi kunne tydeliggøre det endnu mere. Tak for inputtet - det kigger vi på :)

Super ... det er i hvert fald på ingen måder tydeligt at man kan vælge en ting i en liste som indikere at man skal vælge noget :-)

En af grundene til at jeg har valgt dinero er netop pga brugervenlighed ... i stedet for mange af de andre der bare har smidt Navision på nettet med samme ringe UI for en ikke regnskabsperson :-)

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 230
Fra Viborg
Tilmeldt 25. jun 12
Indlæg ialt: 58
Philip Philipsen
Fra Børnekluns
Skrevet Skrev: 05-12-2013 kl. 13:18

Tak for tråden, havde siddet i lang tid og grublet over, hvordan jeg kunne oprette en momsfri konto.

Dinero: husk at ændre dette :)

//Philip

Ejer af Børnekluns

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 05-12-2013 kl. 13:23

Philiphp:
Tak for tråden, havde siddet i lang tid og grublet over, hvordan jeg kunne oprette en momsfri konto.

Ja, det er ikke vildt intuitivt at man skal vælge den "Vælg momstype"

Philiphp:
Dinero: husk at ændre dette :)

Ping Pong Dinero.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed