på Amino

Momsfrie udgifter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 44
Fra Hedehusene
Tilmeldt 21. feb 07
Indlæg ialt: 11
C. Bruhn
Skrevet Skrev: 25-01-2014 kl. 19:37

Jeg sælger primært momsfrie ydelser og kan derfor ikke tække moms fra alle mine udgifter. Derfor vil jeg gerne gøre programmet opmærksom på dette, men kan jeg ændre momssatserne til nul, eller komme rundt om det på en anden måde uden at skulle oprette en masse nye konti ?

Christian Bruhn

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 210.331
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.509
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 25-01-2014 kl. 19:49

nej ikke før der måske bliver en mulighed for at undertrykke moms. Jeg synes nu i alle fald det er langt bedst at ha egne konti som kører det momsfrie, for at kunne holde momsfriheden i den del af salget - op mod manglende købsmoms på en let måde. Det bliver besværligt hvis du undertrykker moms - selv hvis det var muligt 

Læg de nye konti inden for de eksisterende nummermæssigt. 

hvis du ser på ex vareforbrug så kan du trykke mere på sammenlægningen VAREFORBRUG og der se, at den omfatter alle konti fra 2000 til  2998

Du kan altså lægge dine nye konti i det område og få dem korrekt med i sammenlægningen og på samme måde alle andre steder hvor jeg tilmed tror der nu står fra nr xxxx til xxxx. Der kan du så vælge korrekt moms og ha programmet 100% skrædder syet til dig på kort tid. Langt det bedste

Værre står det til hvis du har køb som knytter sig både til moms og ikke momspligtig ydelse/vare, f.eks. printerpapir for at tage noget simpelt, for her kan det jo være, at 20% af forbruget ligger i den momspligtige omsætnings regi, og så kan du trække moms fra for 20% af momsen. 

Der vil du være nødt til at bruge kassekladde og dele regningen 80/20 på momspligtig og momsfri køb af printerpapir. Det vil gælde i princip alle programmer jeg kender i øvrigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 44
Fra Hedehusene
Tilmeldt 21. feb 07
Indlæg ialt: 11
C. Bruhn
Skrevet Skrev: 25-01-2014 kl. 19:56

Super, tak for svaret.

Jeg laver nogle nye konti, der passer til mit virke.

Cod aften

Christian Bruhn

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed