på Amino

Fortæl om en udfordring for 2011

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 1.258
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. apr 08
Indlæg ialt: 251
Lars Skjoldby
Fra Skjoldby & Co ApS
Skrevet Skrev: 19-01-2011 kl. 00:27

Hej netværkere

Jeg blev meget inspireret af Strøm Møllers tekst på forsiden af denne gruppe, men jeg kan se der ikke sker meget debat.

Lad mig komme med et forslag: Fortæl om en udfordring din virksomhed står overfor i 2011. Det kan være mere salg, nye kunder, en flytning, fussion, effektivisering, flere eller færre medarbejdere. Fortæl gerne hvad der evt. holder jer tilbage. Det kan være tid, økonomi, mod, overblik - ja hvad som helst.

Med info som disse kan vi begynde og hjælpe hinanden.

Glæder mig til at høre fra jer.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 8
Fra Odense
Tilmeldt 31. mar 11
Indlæg ialt: 2
Connie Faurskov
Skrevet Skrev: 31-03-2011 kl. 21:56

Hej Lars

Det var da en rigtig god idé (kan jo undre mig over, hvorfor du ikke selv skriver noget, men forretningen går måske strygende  Wink)

Jeg kan godt starte. Jeg har lige startet egen virksomhed - fik mit CVR nr. i sidste uge. Jeg har mange i min omgangskreds, der klager over den manglende tid til at gøre noget for at vækste deres virksomhed (det kan være en opdatering af hjemmeside, en gennemgang af deres omkostninger - ja alle de ting, der ikke har med deres kerneforretning at gøre). Siden jeg er lidt af et multitalent indenfor dette område tænkte jeg, at det kunne være spændende at se virksomheder vækste så meget, at de rent faktisk havde råd til at ansætte en administrativ blæksprutte(gøre mig arbejdsløs). Jeg er vildt tændt på min idé, og synes også at jeg har lavet et rigtig godt set-up, men der er godt nok mange ting her i starten!! Jeg er startet - stort set uden startkapital (jeg er jyde, og vi bruger ikke penge vi ikke harWink), og der er faktisk mange ting man skal tage stilling til og indkøbe i starten. Telefon, domæne, forsikring, kontorartikler og regnskabsprogram - det koster alt sammen penge....Så er der skat, moms og de regler, der hører til her - det er lige til at blive rund forvirret. Sidst men absolut ikke mindst, så er der kunderne. Jeg er lige flyttet til Odense fra Århus, og regner sådan set med at de fleste af mine kunder skal komme fra Fyn - men hele mit netværk er i Århus, så der har jeg fået en rigtig stor udfordring. Er der nogle, der har nogle gode råd - eventuelt selv er startet op i en by uden netværk, så vil jeg meget gerne høre det.

Venlig hilsen

Connie Faurskov

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 1.258
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. apr 08
Indlæg ialt: 251
Lars Skjoldby
Fra Skjoldby & Co ApS
Skrevet Skrev: 01-04-2011 kl. 11:22

Hej Connie

Jo der er succes i forretningen, men der er altid tid til at neværke :-)

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til ervhvervsforeninger i Odense. Få fat i deres aktivitetskalender og deltag i alt hvad du kan - også selv om emnet ikke interesserer dig. Formålet er at du møder nye mennesker og skaber relationer.

Du kan også vælge et professionelt netværk. Jeg selv er meget glad for det som hedder BNI, og får størstedelen af vores nye kunder herfra. Jeg kan se de har tre grupper i Odense: http://www.bni.as/Default.aspx?w=1b93762aa2ba47e499a71da61ec1b94b

Hvis du har brug for nogle tips til at netværke, så skriver jeg om det at netværke og gå til netværksmøder på min personlige blog: http://www.skjoldby.com.

De bedste hilsner
Lars Skjoldby

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 8
Fra Odense
Tilmeldt 31. mar 11
Indlæg ialt: 2
Connie Faurskov
Skrevet Skrev: 04-04-2011 kl. 16:27

Hej Lars

At netværke lyder altid som en god idé, og jeg vil helt sikkert også deltage i så meget som muligt. Der er dog ET STORT MEN. Èn af mine gode venner med egen virksomhed fortalte, at han måtte igennem 4 netværksgrupper, før han fandt én, hvor man tog det seriøst og ydede noget alle sammen. Og jeg skal være ærlig at indrømme at jeg nødigt vil betale de helt høje summer for et medlemsskab af noget, der mest af alt minder om en kaffeklub (ikke at kaffe ikke er dejligt - men hver ting til sin tidWink).

Jeg vil rigtig gerne være med i netværksgrupper, hvor man trækker på hinandens kompetencer og sparrer med hinanden. Grupper, der både indeholder tømrere og advokater (groft sagt).

Har du nogle erfaringer med, hvilke grupper, der fungerer i Odense? Jeg kender kun de gode i Århus....

Venlig hilsen

Connie

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 1.258
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. apr 08
Indlæg ialt: 251
Lars Skjoldby
Fra Skjoldby & Co ApS
Skrevet Skrev: 04-04-2011 kl. 18:00

Netværk handler i høj grad om kemi og personer, så de netværk der virker for din ven virker nødvendigtvis ikke for dig, og omvendt.

BNIs koncept handler ikke om sparring eller om samhandel (det eksisterer selvføgelig, men det er ikke formålet). Formålet er at man laver forretning med hinandens netværk. Så følger gruppen BNIs koncept, bliver det aldrig blot en kaffeklub.

Der kan selvfølgelig godt være grupper som misforstår konceptet eller ikke arbjeder målrettet og struktureret med det - og så er der risiko for det ender i kaffeklub. Men det har man heldigvis en mulighed for at se. For der føres statistik i alle BNI grupper over hvor mange forretningsmuligheder der bliver skabt samt hvor stor omsætning disse muligheder giver. Du kan jo bede teamledelsen om denne statistik inden du beslutter dig.

Derudover kan du være gæst i BNI to gange uden det koster dig noget (dog er der nogle få grupper der der opkræver for morgenmåltidet). Jeg kender desværre ikke Odense grupperne, men den regionale BNI konsulent kan helt sikkert hjælpe dig. Han hedder Orla Haladyn og kan fanges på 30 54 21 47 eller orla.haladyn@bni.as.

Håber du kan bruge det til noget :-)

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed