Jonas Jørgensen - Iværksætter Debatten Amino
på Amino

Statistik

Denne profil blev set 44 gange i løbet af de sidste 30 dage.
 

Mit Amino Netværk

 

Mine Grupper

Jonas Jørgensen er ikke medlem af en Gruppe.

Gode Feeds

Jonas Jørgensen anbefaler disse feeds
 

Jonas Jørgensen 

Århus
1.646  Indlæg
8.074  Point

Jonas Jørgensen finder du også her:

   Min biografi

Introduktion til SEO og Links

Links ind til dit domæne er en af de mest vægtede signaler Google anvender i algoritmen til bestemmelse af placeringerne i søgeresultaterne. Sådan har det altid været og det er det stadigvæk i 2017 også efter diverse algoritmeopdateringer. Men vil du opnå succes med links, er det vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i, hvordan Google anvender dem, og hvad du skal være særligt opmærksom på.

Efterlign en naturlig linkprofil

Hvis du anvender et værktøj p nettet til at tjekke en backlinkprofil, så prøv at se nærmere på et domæne som DR.dk. Her vil du få en god idé om, hvordan en naturlig linkprofil ser ud og hvad det er du skal forsøge at efterligne. Der er en meget stor andel links uden optimerede linktitler og kilderne er meget forskellige. Men du vil også opdage at der både er yderst relevante kilder og komplet irrelevante kilder, der linker ind. Det er sådan du skal opbygge din linkprofil -og ikke med links kun fra domæner med høj DA / DR i diverse tools.

Brug de mest relevante kilder korrekt

Har du mulighed for at opnå links fra yderst relevante kilder,s å sørg for at du har en linkprofil, der tillader du anvender semioptimerede linktitler derfra. Brug IKKE optimerede linktitler fra alle de andre kilder, men sørg for anvendelse af diverse rod og sætninger samt dit brand og domænenavn. Det kan generelt ikke anbefales at gå meget over 4% med optimerede linktitler og det gælder faktisk i dag både enkelte ord og sætninger hvor søgeord indgår.

Der hersker mange myter

Med de hemmelige algortimer hos Google, er det en hel naturlig del af internettet, at der opstår et hav af myter og fejlopfattelser. Da den nye Penguin algrotime blev udrullet blev den opfulgt af en udtalelse fra Google, der bl.a. forklarede hvad ”Dålige links” er og hvilke typer links der ikke vil bidrage positivt til et domænes ranking. Det skabte en masse fejlfortolkninger og myter, som stadigvæk lever i bedste velgående. Lad os se lidt nærmere på nogen af dem:

Du må ikke anvende linkkataloger

En noget fastgroet myte omhandler de gamle linkkataloger, der før Googles eksistens var med til at kortlægge internettet og kategorisere domæner. Dem ble der oprettet et af af med henblik på linkbuilding og software kunne købes, så det var muligt at inkluderer et website i 1000 linkkataloger på en eftermiddag. Det er netop den type linkkataloger Google ikke ønsker anvendelse af, da de på ingen måde gavner med noget positivt og giver en direkte dårlig brugeroplevelse. Den skal du holde dig fra. Men de gamle danske linkkataloger med redaktionel gennemgang af hvert link og krav til udførlig unik beskrivende tekst, de har stadigvæk værdi og kan fint anvendes til at opbygge en god backlinkprofil med masser af diversitet. Benytter du dem, så sørg for en grundig lang beskrivelse – gerne på omkring 500 ord og link ikke med et optimeret søgeord – brug dit brand. De vil være med til at få procenten af brandlinks i top på din linkprofil -og det giver dig muligheder for at lave optimerede linktitler fra andre mere kraftfulde og relevante linkkilder.

Links med Høj trust er de bedste- eller?

Går du primært efter links fra kilder med meget høj Domain Autority eller reputation, ja eller hvad dit ynglings linktjek program kalder det, så vil du opdage, at de ikke gavner ret meget, trods de høje tal. Her skal du være opmærksom på, at relevansen har meget højere betydning end mange antager og et link fra et lille site der er toprelevant er meget mere værd end de fleste tror. Desværre er der ikke værktøjer på markedet som er særligt gode til at beregne en relevansscore for dig,s å her må du slev tjekke hver domæne og vurderer og det har relevans nok.

Hold dg generelt fra expired domains

Det er blevet meget populært blandt SEO bureauer at opkøbe gamle lukkede domæner med en fin backlinkprofil og poste artikler på dem. Teorien er at værdien fra alle de gamle links flower masser af pagerank og relevansen fra en enkelt artikel er nok til at linket giver mening. I 99% af alle tilfælde er det ikke korrekt -og det vil du opdage hvis du afprøver det. Et expired domain kan godt flowe pagerank i visse tilfælde, men det vil altid være inden for den niche de indgående links har relevans for. Derfor vil du aldrig opnå noget fornuftigt med en artikel om cykler på et expired domain der tidligere omhandlede rasegeder. Har du en side om geder vil du muligvis kunne opnå en lille smule. Sjovt nok fortæller dit SEO bureau dig ikke om den sammenhæng og i mange tilfælde ved de det slet ikke. De tror det er fantastisk win win hvis de tager 1000 kroner for at ligge din artikel op på et gammelt domæne om klaphatte i polen. Hvis det var så fantastisk, hvorfor er der så ingen SEO bureauer, der benytter strategien på deres egen firmahjemmeside?

Sådan spotter du et site bygget på et expired domain

Der er flere måder at undersøge et domæne på og en oplagt mulighed er at tjekke domænet i Wayback Machine og se hvad der tidligere har været på domænet af content. Har der tidligere været noget om grønne heste, vil det bestemt ikke give mening af få et link til en tagdækker -og særligt ikke hvis den gamle linkprofil er meget hesteorienteret. Tjek også om der er kommet nye links ind til domænet. Er det et år siden sidste nye link kom, så er det bestemt ikke her du skal ligge dine penge.

Værktøjerne snyder dig

Tjekker du et gammelt domæne i f.eks. Ahrefs.com vil værktøjet vise alle de gamle links ind til domænet før det blev lukket ned og opkøbt igen. Det får mange til at tro, at der stadigvæk er links ind til domænet og man på den måde kan købe sig til en linkprofil på 2 minutter. Sådan er det bare ikke i praksis. Google fjerner i høj grad værdien fra den type links og derfor svarer det til et frisk nyt domæne uden et eneste indgående link.

Gå efter sunde websites

Vil du have succes med din linkbuilding er det nødvendigt, at du får links fra både relevante og gamle domæner med en god historik og backlinkprofil – det er dem der rykker dit domæne i resultaterne. Læs mere generelt om søgemaskineoptimering og onpage SEO på Interpay.dk her

Søgemaskineoptimering, online markedsføring og iværksætteri

Lige siden Google erobrede Danmark tilbage i 90`erne har fascinationen og algoritmens hemmeligheder været motivation hos mig, i den daglige kamp for bedre forståelse og indsigt i de teknikker, der har indflydelse på søgeresultaternes placeringer.

Mine mangeårige forsøg, tests og forskelligartede opgaver for forskellige typer virksomheder indenfor markedsføring, såvel som PR sammenlagt med en stor mængde affiliate website, har skabt det fundament af viden indenfor SEO, som jeg (og mine dygtige kollegaer) i dag tilbyder i SEO firmaet Connect Media.

Det var i 2011 lønmodtager skjorten blev byttet ud med iværksætter kappen, hvor Connect Media blev grundlagt.

Missionen er enkel og ligetil

Som iværksætter ønsker jeg at mit firma tilbyder løsninger baseret på gode gennemtestede SEO teknikker, der både virker efter hensigten, men også har et langsigtet perspektiv, så de er værd at bygge videre på i takt med en virksomheds udvikling online.

 

Mit virke på Amino

Som iværksætter har jeg selv stor gavn af Amino – her hjælper vi hinanden og har et fællesskab, som jeg værdsætter meget.
Derfor bidrager jeg meget gerne med råd og vejledning indenfor mit felt og håber jeg kan hjælpe andre godt på vej, når SEO`en skaber hårdknuder.

Læs mere om Connect Media her:

FDIH

IT Forum

Business.dk

Trustpilot

   Skæve facts om mig
Jonas Jørgensen har ikke skrevet skæve facts om sig selv.
   Nyheder
   Gæstebog
Ingen har endnu skrevet i Jonas Jørgensen's Gæstebog
   Mine aktiviteter
Se mere
Besøg vores samarbejdspartnere :