Ja, man skulle ikke tro det i disse tider, men den er god nok.
Nyt firma tager fat hvor mange små og mellem store håndværksvirksomheder giver op, Dansk MesterService i Esbjerg tilbyder sine kunder forskellige ydelser så der skabes et større overskud til mester.
Mange håndværksmestre går i panik når der er ved at være tomt i ordrebogen, så indrykker de evt. en reklame i den lokale avis eller i lokal radioen, og regner så med at det vælter ind med ordre…!
Men rigtigt mange bliver meget skuffet, da de opdager at telefonen er tavs. Det mester skal gøre er at løbene markedsfører virksomheden, lave en markedsføringsplan således at det ikke blive en hovsa løsning at markedsføre den.
En anden ting der kan gøres er at kontakte eventuelle kundeemner direkte, det vil sige at mester skal finde ud af hvem der ønskes som kunder, og bagefter ringe til emnerne og præsenter sig selv og virksomheden, fremsende noget materiale (brochure eller salgsbreve) og derefter følge op på det fremsendte.
Det er meget vigtigt at følge op på det fremsendte udtaler Allan Schjern indehaver af Dansk MesterService, hvis man ikke følger op på det fremsendte så får man ca.1% som ny kunde, hvorimod hvis man følger op på det fremsendte materiale, så får man ca. 6-7% som ny kunde, og det er da noget af en forskel siger Allan Schjern.
Som nøje har sammensat nogle pakker med ydelser til sine kunder, hvor der er kunde garanti med i købet.
Ja, jeg ved godt, at der er mange, som siger der er krise, men jeg taler heldigvis hver uge med mange håndværksmester som ikke kender til krisen, det er jo fordi, at de formår selv i krise tider at skaffe sig nye og flere kunder. Dygtige håndværker med høj faglig stolthed vil der altid være brug for, selv i krise tider siger Allan Schjern
Men det kniber i krise tider for mange håndværksmester med at tage kontakt til nye kunder, enten fordi mester er bange for at blive til grin, ikke tør af frygt for at fremstå som en der ikke har noget at lave, eller ikke syntes det er okay at henvende sig til konkurrentens kunder.
Min rådgivning er baseret på ting jeg har prøvet på egen krop (learning by doing). Det syntes jeg er mere troværdig end vis jeg havde en lang uddannelse. Jeg håber virkelig med min kunde garanti, at jeg kan være med til at sætte noget i gang hos mange håndværksmestre slutter Allan Schjern som med sit firma Dansk MesterService, har fået en flot modtagelse hos kunderne.
Min baggrund
Næsten 20 års erfaring i håndværksbranchen.
Selvstændig malermester fra December 2006 til September 2007, hvor jeg på egen krop mærkede hvad stress gør ved en.
Gik fra 0 ansatte til 6 ansatte på 3 mdr. i min virksomhed.
Omsatte på et halvt år, det jeg skulle på 2 år.
Blandt mine kunder var MT. Højgaard, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Esbjerg Kommune og mange andre.
Om Dansk Mesterservice
Er en lille virksomhed som hjælper små og mellemstore håndværksvirksomheder, primær med deres markedsføring.
Virksomheden drives fra hjemmeadressen Enghavevej 12 i Esbjerg.
Dansk MesterService er landsdækkende.
Den blev startet den 1. September 2009.