Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Jonas Busekist Hvor hurtigt skal jeg ringe til et lead, efter jeg har modtaget det?

Hvor hurtigt skal jeg ringe til et lead, efter jeg har modtaget det?

1.077 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
03 October 2024

Jeg har været ude og holde oplæg hos mange spændende virksomheder de sidste par måneder -  og har været i forløb med nogle rigtig spændende virksomheder også - og grunden til, at jeg laver det her indlæg i dag, er fordi, at jeg har fået det her spørgsmål af flere mennesker, der hedder: Hvor hurtigt skal jeg ringe til et lead, efter jeg har modtaget det? 

Måske at der er flere, der synes, at det kunne være spændende at få mit take på det, så derfor som sagt dette indlæg.



Mit svar er:

Medmindre kunden skriver, “ring til mig på onsdag”, eller “ring til mig i næste uge,” eller hvad det nu kan være. 
Altså hvis kunden IKKE skriver det, så er mit svar til dig, at du skal ringe til det her lead lige med det samme.

Det er ikke om en time, det er lige nu. Grunden til, at jeg siger det, det er fordi, at der er masser af argumenter for, hvorfor du skal gøre det. For eksempel, er der rigtig mange undersøgelser, der viser, at hvis en virksomhed har lavet en forespørgsel til flere virksomheder - hvis de skal bruge et produkt eller en ydelse, så er det meget normalt at de laver den her forespørgsel til flere virksomheder.

Mange undersøgelser viser rigtig mange gange, at virksomheder har tendens til at vælge de virksomheder, de hører fra først. Så der ligger noget salgspsykologisk i, at være den første, de hører fra, når de laver sådan en forespørgsel. 

 

Et andet argument er, at det viser ekstremt meget engagement, at det er jer, de hører fra først.

Hvis I ringer lige så snart, at det her lead er blevet genereret, så kan det godt være, at kunden siger, “det var godt nok hurtigt, du ringede”. Og her kan man som sælger svare noget i stil med "Ja, jeg sad lige klar til at hjælpe dig, og jeg glæder mig sindssygt meget til at høre, hvad det er, du godt kunne tænke dig.” Det budskab viser rigtig meget engagement og forøger også dine chancer for, at det er jer, kunden her vælger i sidste ende.

 

Et tredje argument er, at de er nemmere at få fat i, lige efter de har genereret det her lead, fordi de har lige siddet og sat tid af til det her, og de sidder altså klar og har ikke andre ting i kalenderen. Så når vi ringer til dem lige med det samme, så er der større sandsynlighed for, at vi kan få fat i dem.

Modsat hvis nu vi ringer en time efter, så kan det være, at de er gået i møde eller andet, og så får vi ikke kontakt til dem, og så kommer en konkurrent os måske i forkøbet, og så kan det være, at vi taber kunden på baggrund af det. 

Så får du et lead ind ad døren via sociale medier, eller hvordan du nu ellers får dem, så er mit klare råd til dig: Ring til dem lige med det samme. Så øger du sandsynligheden for, at det er dig, vi kommer til at vælge i sidste ende.

 

Det var lige det, jeg havde på hjertet i dag. Jeg håber, at du får en fortsat rigtig god uge, og vi tales ved. 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Jonas_Busekist skriver Skriv dig op