Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Kunsten at røve en bank

18.515 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 September 2010

Illegale aktiviteter kræver, at man er meget omhyggelig. Ellers bliver man snuppet. Og det kan have mere eller mindre alvorlige følger. Det gælder både for bankrøveri – og SEO. Den største forskel er, at de fleste godt kan gennemskue hvad man nok ikke skal gøre, hvis man skal røve en bank, hvorimod alt for mange fortsat går i krig med deres SEO uden den mindste sans for den slags ”detaljer”.

Så lad os starte med at se på nogle af de ting man i hvert fald ikke skal gøre, hvis man skal lave et bankrøveri ... Jeg har lavet en lille top 10 liste:

  1. Du skal ikke annoncere dit røveri på forhånd
  2. Du skal ikke kalde dig selv for ”bankrøver” – det kunne få nogle til at mistænke dig
  3. Du skal ikke være så naiv at tro, at banken nok ikke har nogle vagter på
  4. Du skal ikke tro, at vagterne (som altså er der!) nok taler et andet sprog så de slet ikke forstår dig og derfor kan gennemskue, at du er ved at røve banken
  5. Du skal ikke opgive dit fulde navn inden du beder banken om, at tømme kassen
  6. Du skal heller ikke skrive dine krav ned på papirer med dit eget navn på (det var der faktisk en bankrøver der engang gjorde!) eller vise dem dit kreditkort. 
  7. Du skal ikke tage et navneskilt om halsen!
  8. Du skal ikke prale af du har begået et bankrøveri – hvis det lykkes dig at slippe ud af banken med pengene!
  9. Du skal ikke tvære det ud i fjæset på politiet, at du er sluppet af sted med røveriet!
  10. Du skal ikke løbe ud og købe en ny rød Ferrari dagen efter bankrøveriet, hvis du ikke har en lovlig indtægt, der kan forsvare det

Sjovt nok er ovenstående liste næsten identisk med en man kunne lave for SEO. Men det er der helt tydeligt mange, som slet ikke forstår.

På det seneste har det været linkkataloger, artikeldatabaser og linkkonkurrencer, som hungrede web-købmænd har kastet sig over – i særlig grad her på Amino. De fleste af den slags projekter opfylder til fulde ovenstående liste – altså med omvendt fortegn. Dem der driver dem gør præcis alt det man ikke bør gøre – hvis man altså vil ”slippe af sted med pengene” ...

  1. De annoncerer deres ”SEO Katalog” eller ”SEO Artikeldatabase på forhånd
  2. De ligger ikke skjule på hvad de laver – forsøger at manipulere søgemaskinernes analyser af links
  3. De går ud fra at søgemaskinerne slet ikke ser på den slags – at de ingen ”vagter” har
  4. De går ud fra at søgemaskinernes folk (for ja, der er mennesker på søgemaskinerne!) nok ikke forstår dansk – så de opdager nok slet ikke hvad de laver
  5. De lægger ikke skjul på hvem de er
  6. De beskriver detaljeret hvordan links fra disse ligegyldige kataloger og artikeldatabaser kan øge linkværdien for deres deltagernes sites
  7. Både i debatter og på deres websites skriver de hvem de er
  8. De praler med de gode resultater som de giver at indgå i deres manipulation
  9. Deres pral med resultaterne er en rød klud lige i ansigtet på søgemaskinernes folk!
  10. De anbefaler, at man sender disse manipulerede links direkte hen til sine brand-websites

Jeg har personligt ingen problemer med, at man skider lidt på søgemaskinernes guidelines. Ofte er det nødvendigt for, at opnå de ønskede resultater. Men det er altså for dumt, at være så ekstremt uforsigtig, som jeg ofte oplever her på Amino.

Lad mig give jer alle et rigtig godt tip til en sikker strategi: HOLD KÆFT!

Jeg elsker at snakke om SEO, men der er altså grænser for hvad det er klogt at snakke offentligt om. Ja, Googles folk kan også godt læse hvad der står her på Amino – og de gør det, og de kan også godt læse hvad I skriver alle andre vegne.

På det seneste har jeg set folk komme ind på Amino og undre sig over, at nogle af de her link-kataloger og artikeldatabaser pludselig ikke er indekseret i Google mere. Er du en af dem, så håber jeg at ovenstående har hjulpet lidt på forståelsen.  

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mikkel skriver Skriv dig op