Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bliver debat indlæg mere en personlig jagt..??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen

Jeg vil starte den sidste "næsten" sidste dag i år 2010 med at spørge hvorfor debat indlæggene kører af sporet, og dem der svare efter 2-3 indlæg bliver "hidsige" i Deres indlæg ikke alle men har da læst de sidste mange indlæg hvor jeg syntes der gåes efter manden og ikke bolden.

Det er et åbent forum, og alle gør Deres bedste til at bidrage med noget positivt, til tråd starteren, det er fair nok man er uenig, men lad det da blive der hvorfor kører bolden så langt ud..?

Vi er alle sammen kun mennesker, med 1000vis af forskellige baggrunde og det samme antal syn på sagen, så se da konstruktivt på, hvad ville debat indlæg på amino være hvis vi alle var ens..??

Et modspil til en startet tråd eller et indlæg, til denne skal ikke tages personligt, der gives kun udtryk for skribentens syn på sagen..

 

God nytår til jer alle, og tak for et godt år 2010..Smile

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

jeg ahr et par forslag hehe:

  • folk har måske stramme sko.
  • folk stiller måske gentagende eller dumme spørgsmål. (ville være rart hvis folk søgte eller læste lidt på egen hånd)
  • folk har misforstået eller bliver misforstået.
  • folk keder sig og savner lidt spænding i deres liv.
  • folk har nået deres maximum for positive bidrag :-)

Jeg tror det handler om enkelt personer og ikke majoriteten. tag eks Peter revisor eller Demib de bidrager altid positivt og listen med dem er lang.  

Jeg tror det er bedst at abstrahere så vidt muligt fra de negative indlæg og lade sig inspirere af de positive.

Bare mit besyv

Mvh Omar

 

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Povl Christian Bandholm:

Jeg vil starte den sidste "næsten" sidste dag i år 2010 med at spørge hvorfor debat indlæggene kører af sporet, og dem der svare efter 2-3 indlæg bliver "hidsige" i Deres indlæg ikke alle men har da læst de sidste mange indlæg hvor jeg syntes der gåes efter manden og ikke bolden.

Det er et åbent forum, og alle gør Deres bedste til at bidrage med noget positivt, til tråd starteren, det er fair nok man er uenig, men lad det da blive der hvorfor kører bolden så langt ud..?

Hej Povl Christian,

Jeg tror at hovedårsagen til den ofte mindre heldige fremtoning er, at folk simpelthen kan gøre det fuldstændig uden konsekvenser. Uanset om man bruger sit eget navn eller et alias, så kan man komme med sin uforbeholdne mening og derefter slukke skærmen til man tør se hvad responsen er på den.

I den virkelige verden kommer responsen akut når man deltager i en samtale og derfor må man stå til ansvar overfor hvad man siger.

Et godt / skræmmende eksempel er Nationen på Ekstra Bladet. Du kan næsten pille en hvilken som helst tråd ud og folk vil sidde og kalde hinanden idioter.

Forestil dig det samme scenario på en arbejdsplads:

A: "Jeg tror det bliver godt vejr i morgen!"

B: "Store fjols er du blind eller hvad??!??!? Kan du ikke se det har sneet i dag!!"

A: "Latterlige nar selv!"

B: "Som om!"

B+C+D: "FÅRGH A er sguda ikke for skarp!"

Det sker sandsynligvis aldrig, da folk bliver konfronteret med deres udtalelser. Det triste er måske bare at den måde folk snakker til hinanden på online, afspejler deres sande sind offline hvor de bare formår at lægge låg på.

En anden ting er også at man ofte læser "Jamen hvis du ikke ville have kommentarer, så burde du ikke skrive i et debatforum!", underforstået at skriver man i et debatforum skal man stå model til alt hvad de andre "debattører" finder passende. Det synes jeg er lidt skævt, for bare fordi man kan, er det ikke ensbetydende med at skal.

For eksempel hvis man kommer med, hvad nogen føler er et dumt spørgsmål eller et der er besvaret 1000 gange før, så vil folk hellere bruge 5-15 linier på at forklare personen hvor blank og doven vedkommende er, end at komme med et hurtigt svar eller et link til svaret.

Jeg ved godt at folk ofte undskylder det med krisen, pressede liv etc. og det skal heller ikke negligeres, men hvis der er noget sted man får en chance for at tænke sig om inden man taler, så er det da på et debatforum. Det er ofte en god idé når man er vred, lige at tage et par minutter til at læse igennem og eventuelt fjerne de grimmeste ord inden man trykker send.

Jeg savner virkelig at folk behandler hinanden med respekt, for en ganske almindelig høflig opførsel er der virkelig længere og længere imellem. Jeg var ude og handle forleden og stod i kø, så sker der det at der åbner en anden kasse ved siden af. Jeg står nummer 2 i køen og bukker mig efter kurven for, at gå over til den nyåbnede kasse. Ham der står bag mig ser så sit snit til at puffe til mig med kurven for så at fare over til den nye kasse.

Jeg spørger ham om køkultur ikke rigtigt er noget der ligger ham på sinde og han siger så nej mens han smiler. Det er rystende at folk kan være så nogle arrogante og selviske  - her kunne jeg skrive en masse, men jeg vælger at fjerne de grimmeste ord og forbandelser ;o)

Hm nåmen det blev vist lidt længere end beregnet, men pointen er altså at folk bør behandle hinanden med respekt (ikke at forveskle med ydmyghed), men spørg dog for pokker om du lige kan hjælpe, hvis du ser en der står slæber på noget vildt tungt, eller hold tilbage i trafikken hvis nogen skal ud fra en sidevej og så læs dit debatindlæg 3 gange før du trykker "OK".

Godt nytår til alle.

Med venlig hilsen

Tommy

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det største problem er misforståelsen, som nemt sker på skrift...

Man prøver at sige noget sjovt med et glimt i øjet, men modtager har en dårlig dag, og fanger ik lige pointen. Så er første personlige hetz allerede igang...
Oftest bunder det i misforståelserne, eller måden hvorpå modtager læser en sætning.

Jeg synes nu ik problemet er så stort, som flere gør det til, men jeg lægger måske heller ik så meget mærke til det. Og af og til så giver de personlige jagter også nogle gode debatter, som gavner både trådstarter, de deltagende og læserne...

Og så længe vi ik er på Nationen niveau, så kan jeg sagtens leve med det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Detbat er jo herlig, og man har ret til forskellige menninger, og ja man siger noget med glimt i øjen men det er ikke nemt at se på en skærm..:-) Men der har været nogle indlæg hvor der virkelig er blevet gået til den, feks. når en skriver i en trån, at de gamle aminoer bare gør som de vil og ikke ser på de nye..

Men jeg håber lige som F.S at ingen ville tage bemærkninger nært, og Tommy at folk starter med at behandle med respekt er i min verden en drøm der aldrig kommer ud i dagslyset, syntes man bliver skuffet gang på gang når man er venlig..

God aften til jer alle

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Obuni - House of Creativity:
Det er rystende at folk kan være så nogle arrogante og selviske 

Prøv at tage med Scandlines færgerne fra Helsingør mod Helsingborg. Når der er rigtigt mange mennesker med der skal af i Helsingborg OG der er personale der i Helsingborg skal ombord på færgen - tror du så at de venter de 30 sek. det tager at tømme færgen? Nej.... de maser sig ind fordi de skal skynde sig ombord.

På den danske side venter de pænt når de skal ombord....

Det er en verden hvor vi er hinanden nærmest og man ikke tænker på andre eller viser respekt for andre. En anden ting jeg tit oplever er i bussen i Helsingborg hvor der er 4 vis-á-vis sæder... de 2 af den er møjbeskidte fordi fortrinsvis unge mennesker har deres sko på sædet... og det er selvom at der ligger sne de har gået i.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det er et iværksætterforum er der nok mange personer her inde der er stædige og vedholdende hvilket jo er en god egenskab iforhold til iværksætteri, men det kan nok godt skrue lidt op for temperamentet i visse debat indlæg, kunne da godt forestille mig det kunne være en af årsagerne Smile

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 53
Fra  stophash.dk (MilleTek) Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes for mange mennesker som ikke formår at føle sig som "noget", med mindre de trykker andre ned i sølet. Hæv dig over dem og forfølg dit mål, du skal kunne klare at blive kritiseret (også selvom det er personligt) hvis du vil have succes som selvstændig i Jantelovs Danmark. Just go for it !! Godt nytår :-)  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:

jeg har et par forslag hehe:

  • folk har måske stramme sko.
  • folk keder sig og savner lidt spænding i deres liv.

Yes

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes selv det kan være svært nogle gange f.eks. Abercrombie & Fitch , Der søger flotte mennesker er lidt simpelt koncept med catwalk indendørs i butikken , det var som de andre der var i tråden , med mig havde noget personligt imod mig , skulle konstant finde info , der bevidste jeg havde ret , de kunne , bare super kort feedback , de google ej emmet , jeg videreformidler og videreformidlet og blev jokket på i den tråden synes jeg ,

selvfølgelige vidste jeg havde ret for de gav modstridende feedback, og vidste de ikke havde første omgang klikket videre de første gange links ,så det kørte lidt i ring , skulle så forsætte og forsætte formidlet og til sidste gav de ikke feedback kunne godt se jeg skulle have tænkt , jeg skulle havde brugt en times på første indlæg , med kunne ikke rigtigt vide , hvad skulle gøre og var forvirret , for det er vel , alles ansvar , man videreformidler sin viden og ikke kun en i tråden , for kan være hårdt arbejde at finde alt info selv , da de ikke tror på  mig i første feedback , tapper det på  mine kræfter

http://www.amino.dk/forums/t/107659.aspx?PageIndex=1

Dejligt med lidt feedback tak for hjælpen , da man brugte time vis på at finde alt det info frem i den tråd som sprugte om det de sprugte ekstra dejligt når jeg forsætte selv om de gav minus , for kunne forstå i tråden de forstod dette konceptet og er ikke ligefrem let engang imellem at forklare ting helt fra bunden , troet de google emmet i starten , så jeg måtte efterfølgende forstå på deres svar at de ikke havde google det , det var hårdt med gav ikke op

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)