Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!! Jeg kan ikke få nogen kunder..

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg forstå udemærket din situation.Jeg havde og har stadig samme problem som dig. Men jeg giver ikke op af den grund.

Jeg er begyndt brug et trick, som jeg synes virker.:)

Hver gang du skal til ringe, skal du forstille dig at du har en ged siddende på ryggen som påvirker din personlighed. Du skal forstille dig du smider geden ned af ryggen og sætter en LØVE på istedet yg.....Så nu er du en frygtløs løve.Smile Der tør ringe ringe ring..

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 53
Fra  stophash.dk (MilleTek) Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik, prøv at kontakte dit lokalblad og se om du ikke kan få en artikel i om din situation. Det kan sagtens give en masse godt. En god måde at starte på er at læse de næste par ugers lokalaviser, og finde ud af, om der er en bestemt journalist der især skriver artikler om små erhvervsdrivende i dit område, og så kontakte vedkommende direkte. Så er du sikker på at få fat i en person som bekymrer sig om de lokale. Du kan skrive en kort, faktuel præsentation af dig selv og maile, for så at følge op på den telefonisk, dagen efter den er læst. Ud over det, kan jeg kun som de fleste andre indlæg sige: "try, try and try again". Som selvstændig skal man være forberedt på en masse "nej" før det gode "ja endelig lyder. Giv ikke op :-) Held og lykke

Fra Vrigsted
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Henriks hjemmeservice Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne.

Tak for dit svar.

Jeg kunne virkelig godt bruge din hjælp og ville være dybt taknemlig hvis du kunne give mig nogle konstruktive råd til at opbygge min selvtillid så jeg havde mere mod på at ringe rundt.

For tiden er jeg meget nervøs selv hvis jeg blot skal ringe til nogle af mine eksisterende kunder for at lave små ændringer.

 

Jeg håber at høre fra dig..

Med venlig hilsen

Henrik Jensen

Henrikshjemmeservice@gmail.com 

Fra Vrigsted
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Henriks hjemmeservice Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Jeg vil tænke over den med løven..

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I Pixelhuset bliver vi kontaktet hver uge af folk der vil arbejde freelance for os. Og det er umuligt at lære dem alle sammen at kende, så det bliver næsten altid bare til en mail som ligger i mit lille freelance arkiv.

En dag fik en et kontakt fra en kvinde der tilbød at komme og arbejde en halv dag uden betaling, og uden at hun forventet at hun fik nogle jobs fremover. Hun vil bare løse en opgave, så vi kunne se hvor god hun er og om vi kunne sammen.

Vi syntes det var lidt interessant at teste en freelancer af, uden at skulle betale for det. Det er altid lidt af en chance at prøve nye folk af, og ofte spild af tid. Det tager tid at finde gode nye folk man spiller med.

Den unge kvinde kom og løste en lille halvdags opgave. Hun var super prof, sød og rar. Da hun var gået igen, var vi helt enige om at vi ville bruge hende igen fremover.

Det har vi så gjort siden den dag.

Eneste problem er, at hun har brugt samme metode ved mange bureauer, som må være blevet lige så glade for hende som vi er. Så hun er nu næsten ikke til at booke, fordi hendes kalender er fuldt af jobs. Og det er rigtig godt gået af hende!!

 

Der er meget stor konkurrence inden for rengøringsbranchen, men der er også rigtig mange som levere et dårligt arbejde. Det er træls at skifte leverandør - man ved hvad man har, men ikke hvad man får. Så det er her du har en god chance.

Hvis du kan levere et godt stykke arbejde, så tag rundt og tilbyd en gang gratis rengøring. Når du er færdig og der er rent, siger du tak og smiller og siger at de skal bare ringe en anden gang.

Ikke alle ringer tilbage, nogen vil bare udnytte dig en halv arbejdsdag. Og fred være med dem. Men jeg vil æde min gamle hat på, at hvis du har leveret varen, så vil de have mere af dig fremover.

Tænk ikke penge - tænk relationer!

Jeg ønsker dig al held og lykke med din virksomhed.

ps/ efter mere end 15 år i IT branchen, så har der været en del kriser. Og jeg må sige, at når jeg tænker tilbage, så er det under kriserne jeg har udviklet mig mest. Det er der jeg har mærket livet mest. Jeg håber du udvikler dig også....

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hjulpet flere rengøringsselskaber og kender derfor din problematik.

Du bliver nødt til at differenciere dig fra de andre selskaber, ellers kommer du til at konkurrere på pris- og hvorfor skal de tale med dig, hvis de er godt tilfredse med deres nuværende rengøring?. DIn opgave er: at give dem den grund! ?

Så- at ringe er EN ting..men hvad har du at tilbyde som de ikke kan få andre steder?

Hilsen Anette Maria Christensen, www.konceptmarketing.dk

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et link til en god video, som giver nogle rigtig gode fif til at ringe til nye kundeemner: http://www.youtube.com/user/gaviningham#p/a/u/0/AveHeZPAP04

Du skal være forberedt på en del "Nej tak" specielt i starten indtil du finder den rigtige salgstale. Bare tænk på, at det ikke er dig som person de siger nej til, men det produkt du tilbyder, så gælder det om hurtigt at komme videre til den næste på listen.

Brug et par timer af gangen på at ringe rundt, du går død i det hvis du afsætter en hel dag til at ringe og sørg for at være uforstyrret dvs. ingen indgående telefoner eller andre forstyrrende elementer.

Har du overvejet at bede dine eksisterende kunder om lidt hjælp til at finde nye kunder? Hvis du har flere kunder i samme område, formoder jeg det vil spare noget transport tid mellem kunderne? Det kunne måske medføre en lavere pris for alle kunderne.

Har du fx en kunde i en kontorbygning kan du høre om den kunde vil være behjælpelig med at etablere kontakt til nogle af de andre kunder i bygningen, med henblik på at alle kan få en god pris, fordi det er lettere for dig at have flere kunder i samme bygning?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Snøft, snøft…

Hvorfor ikke lukke din virksomhed, for du kommer nok aldrig til at løfte telefon røret alligevel.

Baggrunden for at du ingen kunder får, ligger i dine indre blokkeringer, og alle de flotte råd du har fået i denne tråde, vil ikke hjælpe dig, desværre.

Hanne er inde på det helt rigtige og kan også se hvor du er på vej hen. Derfor tilbyder hun dig den bedste løsning.

Nå, men jeg håber, at jeg har nu give en masse brænde på dit bål, så du er fyr og flamme for at bevise, at jeg har taget kanon fejl, i min påstand Devil

Og dette har givet dig mod på at løfte røret på telefonen.

Så hvordan kan du overvinde din frygt for cold calling?

Efter min mening, er løsningen meget enkel og er baseret på forståelse for 1 ting i dit liv.

Vi kan ikke lade være at tænke der er noget galt med os, når vi bliver afvist. Du kan måske selv huske det fra skoletiden, da du ville score klassens sødeste pige eller frækkeste dreng, som du var forelsket i.
 
Elsker du mig – Ja, Nej eller Måske. (Sæt kryds).

De afvisninger du har oplevet igennem hele dit liv, er grund nok til at du lider og frygter al cold calling. I bund og grund handler det ikke om at du får en afvisning, men hvordan du vælger at tager imod den - ligesom alt andet i livet.

Har vedkommende ingen interesse, så er der nok en sund forklaring på det, som du kan acceptere:

•Kunden er i gang med en vigtigere opgave og kan ikke overskue en samtale om noget helt andet.
•Kunden er under tidspres med en opgave, der ikke relatere til dit budskab.
•Kunden har opsagt sin stilling og har ingen interesse for virksomhedens fremtidige behov.
•Kunden har et solidt samarbejde med en leverandør.
•Kunden er låst fast på en leverandørkontrakt

Som du kan se, så er det ikke din skyld, at kunden ikke er interesseret. Det er helt naturligt at kunderne ikke er interesseret. Derfor er det vigtigt at din agenda for opkaldet er at skabe en tillidsvækkende dialog.

Jeg håber, at ovennævnte giver dig inspiration til at komme igang Yes

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik jeg får sku helt ondt af dig - 

prøv at kontakt http://www.startvaekst.dk/earlywarning.dk

Early warning hjælper firmaer i krise og er offentligt så det koster ikke noget.

Med dig til forskellige ERFA grupper og udebyg dit netværk.

Tag en snak med henne Hanne som er Coach 

ring til de kunder du har tilbage besøg dem ( det må du kunne klare du kender dem ) 

spørg om de er tilfreds, hvordan det går i krisen etc. når de spørger til dig så sig det som det er 

du mangler kunder og din plan er blandt andet at bed eksistrende kunder om en henvisning eller refferance, om de vil sprøge i deres netværk om der er nogle som gerne vil skifte rengøringsselskab.

tilbyd dem en lille gave ( husk ting er bedre end penge ) en lille ting en flaske vin eller et smykke til deres kone, bare en likke opmærksomhed som tak hvis de vil anbefale dig og det bliver til en kunde.

Telefon canvas = glem det Jeg kunne skifte rengøringsfirma hver uge så mange ringer - 

gå hellere rundt i lokalområdet og aflever en lille brochure til kontor damen - der er mang små trykkerer som kan hjælpe dig med opsætning etc. for et lille beløb, Det koster at tjene penge 

Du kan også selv lave en folder på  http://www.vistaprint.dk/ 

visit kort også - Når du så siger at "jeg har ikke forstand på computer etc. " så få en af dine medarbejder til at hjælpe dig eller din kones fætters søn etc.

Det med at går rundt og aflevere en brochure der kan du også se på dine medarbejder om der er en som er præsentabel - skulle der være en kunder som vil hører nærmere så kan vedkommende sige "må jeg komme tilbage med min chef" 

Se dit konsept igennem og evt. del det op i nogle områder som er nemmere at tage stilling til 

ex. telfonrengøring " vi gengøre jeres telefoner hver uge med desinfektion" etc. evt. også computer taster 

eller vinduspusning og senere forsøger du så også at få rengøringen.

Sne rydning : var du kommet til min virksomhed for 14 dage siden og havde sagt "jeg er et rengøringsfirma som har nogle friske unge mennesker med en sne-skovl " så havde du fået opgave og 

kunne så senere give bud på rengøringen.

Jeg mener du skal droppe telefonen - du betjener et meget lille lokalt område, så gå rundt til kunderne og aflever et visitkort - vær naturlig og anderledes - mød op med en spand og en swaber iført  overalls 

lad være med at krybe i et jakkesæt med slips hvis det er unaturligt for dig.

held og lykke 

 

 

 

 

 

Fra Vrigsted
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Henriks hjemmeservice Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine input.

Der var mange ting jeg kunne bruge!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)