Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere regnskaber eller ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver til dagligt et firma som yder ITsupport til private.

Nu står jeg og er blevet tilbudt henholdvis en opgave med noget video redigering, og en opgave med noget fotografering (ca. 5000 kr. pr. opgave).

Det kan jeg vel ikke føre ind i mit regnskab med ITsupport, eller kan jeg?

Fra Asaa
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro, at du blot kan oprette en konto med teksten Udført arbejde, diverse i din kontoplan.
Hvis det kun er noget kortvarigt og kun indeværende år, kan du føre det som en ekstraordinær indtægt, så det ikke påvirker dit budget fremover.

Mvh Line

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Tja, for mig er det lige modsat.....jeg driver et lille firma som fritidsfotograf men er i virkeligheden elektroingeniørSmile

Jeg betragter regnskabet som værende et regnskab for mit CVR-nummer. Hvad der kommer af opgaver indenfor elektronik og software vil blive bogført på separate konti i samme regnskab.

Jeg har registreret fotografering som hovedbranchekode og noget med software/konsulent som bi-branchekode.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Der er ingen begrænsninger. Du kan sagtens udføre flere erhvervsaktiviteter under samme CVR-nr.

Men du skal dog holde regnskabet adskilt, så du kan vise overfor SKAT, at den ene aktivitet ikke er en hobbybeskæftigelse, som finansieres via firmaet.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med adskilt regnskab mener jeg ikke et decideret nyt regnskab, men selvfølgelig bare fordeling på konti, så det er nemt at overskue, hvilke indtægter og udgifter du har haft på de forskellige aktiviteter.

Du opgør således kun et samlet resultat for virksomhedens samlede aktiviteter, som du altid har gjort.

 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak alle sammen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)