Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber jeg fake varer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amoni.

Jeg har her på det sidste importeret nogle varer fra Kina og nu er min plan at tænke i det lidt større. Jeg Bruger hovedsageligt siden Alibaba.com og her er jeg faldet over nogle ure som jeg ønsker at sælge videre, så derfor er mit spørgsmål: hvordan finder jeg ud af om disse varer er fake, Må jeg sælge dem videre i Danmark? Nedenfor har jeg en liste med 2 links som jeg vil være utrolig taknemmelig for hvis i gad og kigge på og give mig et svar på om jeg må sælge dem videre her i danmark uden jeg kommer ud for en masse problemer. Jeg takker mange gange på forhånd:)

http://www.aliexpress.com/product-fm/323986197-Special-Men-Ladies-Quartz-Analog-Dial-Band-Wrist-Watches-Best-Christmas-Gift-Retail-Goods-NBW0FA5522--wholesalers.html

 

http://www.aliexpress.com/product-gs/304679648-Luxury-Swiss-AUTO-Tourbillon-Mens-Multi-Function-Watch-wholesalers.html

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej patrickbx

Hvis noget er fake, så er det fordi at der findes en anden original i forvejen. Du må lave en markedsundersøgelse og konstatere, om der findes et originalt urmærke, som i forvejen laver sammen design.

Køb evt. et ur og tag ind og snak med forskellige urmagere om de kender uret.

Dbh. Aleksander :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

mon  ikke  du  selv  er  lidt klar  over  at   den  nok  er  gal

hvis  det  er  schweizerne    der  skal  have   lavet  noget  kineserproduceret  af  deres kasser  med  indhold   -   mon  så  ikke   de  selv  ville  markedsføre  det  istedet  for  at  overlade  det  til  et   kinesisk  firma????

hvis  det  er  så  hammergodt   hvorfor  står  der  såikke   CHINESE  istedet  for  SWISS

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

De er ihvertfald meget "inspireret" af Breitling ;o) Grænsen mellem om noget er inspireret af eller kopi er ret hårfin - Fordi det kommer an på hvad mærket har beskyttet sig imod osv.

Jeg ville ikke turde "lege" med de store drenge og importere lookalike's og hvis du skal til den slags så ville jeg have en advokat på sidelinien.

- Kasper

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er en fake, kan vel kun en "ekspert" afgører. Så som en anden forslår, køb 1. ur og tag dem til en urmager eller sagkyndig.

Urene er jo super flotte, men det ikke huer mig er at de såkaldte sub-dials kun er ren dekoration, i hvert fald som jeg kan forstå det ud af teksten.
Ved godt de fleste mennesker aldrig ville få brugt de funktioner, men ved også at jeg ikke ville gå med et ur hvor det hele er ikke hvad det udgiver sig for.. Men bare en tanke :)

 

/Cobu

Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange hurtige svar:)

Hvis det ikke var for jer så havde jeg bestilt mindst 50 af de ure nu;)

Jeg har et spørgsmål mere: Hvis jeg nu køber disse ure og sælger dem hvor i jeg i min beskrivelse af uret ikke skriver noget om hvilket mærke det er, er det så stadig ulovligt da ingen jo ved om de er fake, selvom man vel godt kan regne det ud, men som køber forventer man vel heller ikke et ur der har kostet flere tusind når jeg sælger dem til et par hundrede kroner?

Jeg har faktisk et eksempel som jeg vil vise jer. Det første link er et ur som bliver solgt til 200 kr

og der er omtrent 12 personer som sælger disse ure.

http://www.trendsales.dk/annoncer/jialilei-retro-tv-logo-ur-tv-skaerm-fjernsyns-logo-ur/20314189?pn=28&rt=ssr&search=retro+ur&status=1

Næste link er det samme ur bare mærker D&G

http://www.trendsales.dk/annoncer/dolce-gabbana-dg-dw0197-nyt-unisex-dameur-herreur/20291972?forum=217&road=&search=;i=1;f=122-217%29;pf=1200;p=1200;t=$ur$;&sort=ID%20DESC&status=1&pn=14&rt=asr

Sælger disse personer fake varer?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej patrickbx

Der er ingen, som vil kunne give dig et 100% sikkert svar på dit spørgsmål. Det hjælper din "sag" at dine ure ikke giver sig ud for at være et fx. Breitling (da ordet Breitling ikke står på uret). Breitning vil derfor ikke kunne sagsøge dig for at krænke deres mærke, men måske for krænkelse af en evt. designbeskyttelse.

Hvis du er af den overbevisning, at du ikke krænker nogen ved at hjemtage og videresælge disse ure (og vil kæmpe for det i retten) - så gør det. Hvis du er i tvivl og ikke ønsker at påtage dig denne forretningsrisiko, så lad være.

Mht. dine eksempler, så kan det godt være, at de 12 personer principielt krænker D&G's design, men det kan kun en retssag vurdere - og kun efter at D&G har hevet dem i retten.

Dbh. Aleksander

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ee er næsten med sikkerhed IKKE FAKE, blot af rigtig ringe kvalitet. Ville du selv stole på et ur til en produktionspris på 20kr ? Vil dine kunder i så fald være tilfredse?

Tjek alligevel om der er tale om parallelimport til DK hvis du går igang.

held og lykke

Henrik Sejrbo

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ind imellem være svært afgøre om noget er fake. Du kan jo starte med finde ud af hvilke mærke der er tale om...bagefter kan du finde "mærke-firmaet" på nettet og skriv eller ring til dem og spørge om de ting du har tænkt dig købe er gode nok..(Ja besværligt, men hvorfor ikke hvis man har tænkt sig købe stort ind)..

 

Jeg vil lige del en lille ting med jer. Idag sad skrev jeg lidt sammen med en alibaba-kineser.

Jeg spurgte ham om deres produkter var Open Labels..altså om alle måtte lave de produkter, og han svaret""

 

"We make only copies"  Big Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen for f...

Har vi ikke rigeligt af det der kina-hejs i Rema1000, gøglermarkeder osv?

Det der ville jeg holde mig langt væk fra. Fordi det helt åbenlyst er noget crap, hvor 50% af dem slet ikke virker, når du får dem.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)