Er ved at lave en ¨vejledningshjemmeside¨, hvor jeg vil smide nogle få reklamer ind. Hvor meget får man for at reklamere med Google Adsense og hvordan foregår det?
Hvor meget man tjener pr. klik kommer helt an på hvordan konkurrencen er. Nu ved jeg ikke hvad din nye hjemmeside kommer til at indeholde, men Adsense viser reklamer udfra det indhold du har på siden så det er mest relevant for din side. Jo mere konkurrence der er destro flere penge skal dem der betaler for reklamerne betale.
Det kommer også helt an på hvor meget besøgende om dagen du kan hive ind. Hvis du har 3 besøgende om dagen skal du ikke regne med mange klik, men hvis du har 200 besøgende om dagen og dine reklamer ser relevante ud på siden(fx. hvis dit design er hvidt og grønt skal din reklame selvfølgelig ikke være sort og pink) og der selvfølgelig ikke er smidt reklamer rundt over det hele, så kommer det sandsynligvis til at gå dig bedre!
Jeg håber det hjalp lidt på det og held og lykke med din kommende hjemmeside :-)
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg har faktisk lige skrevet lidt om, hvordan jeg tjente penge på Google Adsense. Den er skrevet til de af mine venner, der har spurgt mig om at tjene penge på nettet - så det er meget let-forståeligt, skulle jeg mene:
Er ved at lave en ¨vejledningshjemmeside¨, hvor jeg vil smide nogle få reklamer ind. Hvor meget får man for at reklamere med Google Adsense og hvordan foregår det?
Det kommer an på rigtigt mange ting. Hvad for tekster du har, hvor reklamerne hentes (ikke bare vises da man kan "flytte" rundt på dem).
Selv bruger jeg Adsense på tigernet.dk hvor reklamerne er med til at holde en lav pris på udlandssms så tigernet.dk er det ENESTE site der tilbyder en billig udlandssms.