Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores Byg

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom,

Tillykke med købet og projektet. Jeg har selv bygget huse (2 stk. selvom jeg slet ikke er håndværker), så selvfølgelig kan det lade sig gøre. Bare hold fanen højt!

Håber dog at jeres forhold vil kunne bære det, for man kan godt gå kold i processen mange gange.

Mht. isolering, så husk altid dampspærre og tag dig i agt for kuldebroer....

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 08:56

Tillykke med Jeres nye hus. Det ser dejligt ud.

Hvis du vil bruge kvalitets malervarer så vil jeg gerne give dig et rigtig godt tilbud på noget kvalitetsmaling og spartelmasse, filt osv. så skriv en mail til mig på info(a)maler-maling.dk hvad du skal bruge, så laver jeg et godt Amino-tilbud til dig Yes Men hvis du i forvejen ved du vil have det billigste af det billigste, så gå i jem&fix. Deres kvalitet vil jeg ikke engang sammenligne mine varer med.

Held og lykke med projektet her fra

Dbh

Michael Haahr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Tom Frank Christensen:

Hej Kenneth, jah den skal tilses i hvert fald, der er et par stykker mere lige inde i det værelse - om der er en lægte der er sykket lidt ved jeg ikke, men et par tømrer/murer venner jeg har haft med derude mener jeg skal give den noget armeringsbånd (mener jeg det blev kaldt) og så lade male/kitte rundt omkring

Hej Tom

Det lyder godt. Og altid godt at have nogle fagfolk i baghånden Yes

Det er jo også vigtigt, når man begiver sig med sådan et projekt at man kender sine begrænsninger.

God arbejdslyst.

/Kenneth

PS. er der ikke et nabo hus der er til salg....fuck jeg er vild med den udsigt.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:23

IT-Konsulenten:

Hej Tom,

Tillykke med købet og projektet. Jeg har selv bygget huse (2 stk. selvom jeg slet ikke er håndværker), så selvfølgelig kan det lade sig gøre. Bare hold fanen højt!

Håber dog at jeres forhold vil kunne bære det, for man kan godt gå kold i processen mange gange.

Mht. isolering, så husk altid dampspærre og tag dig i agt for kuldebroer....

Hej, vi har tænkt os, i væggen at lægge 200mm rockwool, med 100mm reglar - 100mm rockwool imellem disse og dernæst dampspær, herefter 100mm reglar og 100mm rockwool imellem igen. Udenpå dette (min far har 280 stk a 2400x1000mm spånplader) et lag spånplade og 1 x gipsplade. Burde måske nok tegne det lidt op.

Michael Haahr:

Tillykke med Jeres nye hus. Det ser dejligt ud.

Hvis du vil bruge kvalitets malervarer så vil jeg gerne give dig et rigtig godt tilbud på noget kvalitetsmaling og spartelmasse, filt osv. så skriv en mail til mig på info(a)maler-maling.dk hvad du skal bruge, så laver jeg et godt Amino-tilbud til dig Yes Men hvis du i forvejen ved du vil have det billigste af det billigste, så gå i jem&fix. Deres kvalitet vil jeg ikke engang sammenligne mine varer med.

Held og lykke med projektet her fra

Dbh

Michael Haahr

Så skal det være rigtige "billige" priser, jo vi vil have kvalitet... Uden diskussion... Især til vinduesrammer i træ der skal have maling, samt vægge og så videre. Kunne du eventuelt lave en bygge konto med f.eks. 30 dages kredit til os, så vi får det leveret, får faktura og betaler denne med byggekonto? Så ville det være lidt mere attraktivt Wink

Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 09:30

Spændende men stort projekt I har foran jer. Det blir sjovt at følge og se resultatet. Vi har selv renoveret hus - samt bygget nyt og jeg har fortrudt hver gang, at jeg ikke har fået fulgt projekterne med billeder og en hjemmeside, det må nemlig være guld vær efterfølgende.

Hvis I overvejer at bruge LED som belysning - så kontakt mig lige :)

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 09:31

Tom Frank Christensen:
Udenpå dette (min far har 280 stk a 2400x1000mm spånplader) et lag spånplade og 1 x gipsplade.

Nu har din far så godt nok spånplader, men ellers kunne du i stedet bruge fibergips og nøjes med én plade i stedet for spån og gips plade (Hvis der er en kyndig håndværker, så oplys gerne om dette er helt sort).

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:39

Beck:

Spændende men stort projekt I har foran jer. Det blir sjovt at følge og se resultatet. Vi har selv renoveret hus - samt bygget nyt og jeg har fortrudt hver gang, at jeg ikke har fået fulgt projekterne med billeder og en hjemmeside, det må nemlig være guld vær efterfølgende.

Hvis I overvejer at bruge LED som belysning - så kontakt mig lige :)

Held og lykke med projektet

Det skal jeg prøve at huske. Det kunne nok være interessant med led i loftet henne i køkkenet hvor der kræver meget lys. Måske også i badeværelset. Men det må jeg hellere lige forespørge statsministeren om Wink

IT-Konsulenten:

Tom Frank Christensen:
Udenpå dette (min far har 280 stk a 2400x1000mm spånplader) et lag spånplade og 1 x gipsplade.

Nu har din far så godt nok spånplader, men ellers kunne du i stedet bruge fibergips og nøjes med én plade i stedet for spån og gips plade (Hvis der er en kyndig håndværker, så oplys gerne om dette er helt sort).

Der skal vel være to plader af en eller anden slags (Mener jeg at have hørt), men årsagen til den spånplade er jo i hovedtræk, for at man så også kan hænge ting op, f.eks. hylder og lignende, som så kan hænge noget bedre end hvis det f.eks. havde været 2x Gipsplader :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej ser mega fedt ud, og det ligner ikke et hus til 500.000!Det er et godt kup og husp billige maler eller billig murer kan du finde hos lokaldistribution til 170/timen!:)

ellers held og lykke med byggeriet!:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:36

Tom Frank Christensen:

Det er nok nødvendigt at isolere ydervægge indefra, huset er fra 1890, og det ligger 150 meter fra Hjarbæk fjord med en fantastisk udsigt - så isolering er nødvendigt indefra da der desværre ikke blev brugt hulmur i 1890. Desuden er det praktisk taget umuligt at få en byggetilladelse på et hus så tæt på fjorden - pga. kystbeskyttelses lovgivningen. Hvilket jeg faktisk er glad for, da det gør vores hus til "one of a kind" Wink

Det er i princippet bare to tegl mursten der er massive der ligger lige op og ned af hinanden i ydermurene. Jeg har et mindre projekt med at fjerne pap og isolering over alt indendørs, væggene skal være 100% rene da vi ikke vil have skimmel eller råd pga. en rest pap/træ der ligger op af ydermurene.

Hvis jeg antager, at der ca. er 50 lbdm. ydervæg, så får du ca. 10 kvm. mindre bolig ved at isolere med 20 cm indefra. Det gamle murværk har også meget bedre af at blive varmet op og samtidig afgive varmen indadtil igen ved at isolere udvendig. Dette opnår du bedst ved strålingsvarmen fra din brændeovn. Desuden bliver murværket beskyttet udvendig for vind og vejr ved at isolere og pudse udvendigt. Ved opvarmede ydervægge er du tilmed sikret mod skimmelsvamp.

Ved at isolere så massivt indefra vil den naturlige indvendige fugt søge det koldeste punkt som så vil være vinduerne og dørene. Der vil være stor risiko for skimmelsvamp omkring vinduernes lysninger. 

Skimmelsvamp er blevet et stort emne i byggebranchen og især i forbindelse med vinduerne og for høj isolering indvendig. Hvad siger den nyuddannede bygningskonstruktør i denne tråd til "problemet"?

mvh.

Klaus

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 21:49

Varion Lavenergi Vinduer:

Hvis jeg antager, at der ca. er 50 lbdm. ydervæg, så får du ca. 10 kvm. mindre bolig ved at isolere med 20 cm indefra. Det gamle murværk har også meget bedre af at blive varmet op og samtidig afgive varmen indadtil igen ved at isolere udvendig. Dette opnår du bedst ved strålingsvarmen fra din brændeovn. Desuden bliver murværket beskyttet udvendig for vind og vejr ved at isolere og pudse udvendigt. Ved opvarmede ydervægge er du tilmed sikret mod skimmelsvamp.

Ved at isolere så massivt indefra vil den naturlige indvendige fugt søge det koldeste punkt som så vil være vinduerne og dørene. Der vil være stor risiko for skimmelsvamp omkring vinduernes lysninger. 

Skimmelsvamp er blevet et stort emne i byggebranchen og især i forbindelse med vinduerne og for høj isolering indvendig. Hvad siger den nyuddannede bygningskonstruktør i denne tråd til "problemet"?

mvh.

Klaus

Mange tak for input  Klaus

Du er en af dem der siger til mig at jeg skal isolere udefra i stedet..

Men jeg bør vel lige undersøge hvordan man så gør det i stedet, samt om der er væsentlig større udgift forbundet med det end jeg havde regnet med. Er det noget der er nogen der ved noget om?

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)