Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke type filer skal jeg have mit logo i?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

vidste ikke helt hvor det var mest rigtigt at smide dette indlæg, så beklager hvis det er postet forkert Smile

Arbejder i øjeblikket på at få et udarbejdet et nyt logo (og har modtaget første udkast), hvor det tilbud jeg er gået videre med er kommet gennem en udenlandsk samarbejdspartners netværk. Tilbuddet indeholder at jeg kan få logo i de filer formater/typer jeg ønsker - og nu er mit spørgsmål så, hvilke formater er det som ville være hensigtmæssige at have sit logo i? Logoet bruges på hjemmeside, markedsføring, tilbudsskrivning, osv. evt. noget tryk på tøj.

Håber i kan hjælpe!

Med venlig hilsen

Cobu

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

eps, jpg og png formater. Så er du kommet godt på vej.

Fra Struer
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er enig med Bennie, men derudover kan du næsten ikke modtage for mange formater så tilføj eventuelt cdr, ai og tif til samlingenSmile

Med venlig hilsen

Thomas

Sportsstuff.dk - stort udvalg af badehætter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cobu

Nu er det næsten ligemeget, hvad format det er. Det som der er vigtigt er typen.

Til fx tøj tyk, vil vektor grafik være det optimale. Mens til web skal det være bitmab.

Problemet er ikke såmeget hvad format filen har, om det er JPG eller BMP eller PNG, selvom det typisk vil være pænere i JPG end BMP.

PNG er en videre udvikling af det gamle GIF type, som kan indeholde flere farver, og have transparente farver. Men det på bekostning af størrelsen, og typisk fylder de rigtig meget..Så skal man bruge det på et webhotel, så vil du resikere at det loader langsomt, hvis man har et billigt webhotel.

Jeg ville sige at du skal få en udgave af det i Vektor, og så i Bitmap. Men man skal passe på med at tro at bare fordi at det er en fil i formatet AI, EPS/PS eller PDF for den sagsskyld, at det så er vektor grafik. Da disse kan indlejre bitmap billeder.

Så hvis man vil køre sikret, så vil jeg sige

Vektor: EPS eller AI

Bitmap: Jpg eller PNG.

Ellers er problemet ikke større end at man hurtigt selv kan ændre formatet, på sine filer. Det gøres nemt i forskellige billed redigerings programmer.
Det er så straks værre når vi snakker Vektor grafik, for her skal man have programmer speciel beregnet til det. Og typsik kan disse også gemme det som fx JPG eller andet bitmap billed.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Kenneth skriver.

Men husk at få bitmap i en høj opløsning. Hvis de laver det ud fra en vector, så få et par udgaver i forskellig opløsninger, og hvis de levere i jpg er det bedst det er uden komprimering, så der ikke er kvalitetstab når der arbejdes videre med det(ellers i Tiff).

Teddy 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det suverænt vigtigste er at få dit logo i .eps og/eller .ai hvori logoet skal være vektoriseret.

Så kan du altid selv konvertere dem til hvad du ellers kan tænke dig.

Men ellers vil da jeg også foreslå .png og jpeg.

Fra Herlev
Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyt til Brian Schou Larsen!

Du skal bede om logoet i eps eller ai format! 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så tager vi lige en opsamling.Wink

Jeg regner med at firmaet der levere det har lavet designet i vector, og hvis Cobu selv skal arbejde videre med logoet til web, og fakturaer osv. er det smartest at det er  i bitmap, helst uden kompression, og i forskellige størelser, så det ikke er nødvendigt at skalere voldsomt op og ned til det videre brug.

Bitmap = png, jpg, tiff osv. der er frit valg, da det som nævnt let kan konverteres.

Derudover skal han selfølgelig også have det i en vector udgave, da det er smartest hvis det skal sendes ud af huset til tryk.

Vector kan være besværligt at arbejde med hvis man ikke har prøvet det før, og det er trods alt de færreste der har et vectorprogram installeret, men Inkscape er et gratis program hvis man skulle have mod på det.

Vector = ai, eps og pdf. osv. de kan selfølgeligt også konverteres indbyrdes så der er frit valg. MEN som skrevet skal man være obs på at der kan være indlejret bitmap i nogle af filtyperne.

Teddy

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til alle de herrer for nogle super brugbare og konkrete svar.. Er sku altid lækkert når folk ved hvad de taler om :)

 

/ Cobu

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Så tager vi lige en opsamling.Wink

Jeg regner med at firmaet der levere det har lavet designet i vector, og hvis Cobu selv skal arbejde videre med logoet til web, og fakturaer osv. er det smartest at det er  i bitmap, helst uden kompression, og i forskellige størelser, så det ikke er nødvendigt at skalere voldsomt op og ned til det videre brug.

Bitmap = png, jpg, tiff osv. der er frit valg, da det som nævnt let kan konverteres.

Derudover skal han selfølgelig også have det i en vector udgave, da det er smartest hvis det skal sendes ud af huset til tryk.

Vector kan være besværligt at arbejde med hvis man ikke har prøvet det før, og det er trods alt de færreste der har et vectorprogram installeret, men Inkscape er et gratis program hvis man skulle have mod på det.

Vector = ai, eps og pdf. osv. de kan selfølgeligt også konverteres indbyrdes så der er frit valg. MEN som skrevet skal man være obs på at der kan være indlejret bitmap i nogle af filtyperne.

Teddy

Lige et hurtigt ekstra sprøgsmål, hvor meget skal man forvente at filerne ca. fylder? (for at man kan sige at det er en vector eller bitmat fil som er i tilstrækkeli kvalitet)
- Ved det nok er lidt besværligt at svarer på, men har intet begreb om filetyper osv.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)