Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne idé for vanvittig?

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bare for sjov: Kunne man sælge et set-up, hvor andre virksomheder fik lov at annoncere på ens fakturaer? Med PDF-fakturaer kunne det jo være et link. Kom bare med kommentarer...

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en relevant annoncør og  ordentlig eksekvering kan jeg faktisk godt lide idéen . Hver en krone hjælper  på bundlinjen hehe.

En revisor kunne evt. annoncere i bunden.

Rent lovmæssigt er jeg dog på bar bund :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Med en automatiseret proces på en hjemmeside, hvor man kan vælge hvis fakturaer man ønsker sine annoncer på (listen ville selvfølgelig kun indeholde virksomheder, som havde accepteret annoncer og man skal også kunne se/vælge en periode), kunne det da være et meget sjovt forsøg. Aner dog ikke, om det rent teknisk kunne sættes op.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det tror jeg ikke at man må lovmæssigt. Da det kan foranlede til at firma'et bliver forvekslet.

På den anden side så ville det også være noget jeg ville afstå fra, da det hurtigt vil komme til at virke febrilsk. Og useriøst. Lidt ligesom at når man køber en ting i en webshop, så får man 10-20 mails med reklamer, før at man kan afmelde det som man ikke har meldt sig til.

/Kenneth

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Lovmæssigt tvivler jeg på, at der er noget til hinder for det. Mht. det useriøse vil det bestemt blive opfattet forskelligt alt efter branche. Som freelance bogholder ville jeg intet have imod, at annoncere for andre via mine fakturaer. Det skyldes dog, at jeg  er i ugentlig kontakt med mine kuder og vil kunne fortælle dem, hvorfor og hvordan og hvorledes. De ville bare synes, at det var endnu en underlig ting fra min side - nej, spøg til side. Nogle vil kunne bruge det - andre ikke...

Michael

Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

En alternativ idé kunne være at få en sponsor på sine kuverter.. 
"Denne kuvert er sponsoreret af Din Økologiske Landmand..."  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus:
Lovmæssigt tvivler jeg på, at der er noget til hinder for det.

Hej

Det må vi lade en advokat eller revisor afgøre. Men jeg kan ikke se det lovlige i det, udfra de gængse regler.

JEg er også i ugentlig kontakt med mange af mine kunder. Og da nogle af dem er nogle af de store entrprenører i DK, så ville de absolut ikke kunne forstå det. Men det kommer jo sikkert an på ens kundegruppe, og den branche man er inde for.

I min branche er ens eget brand ekstrem vigtig. Da man skal opbygge tiltro.....plejer at samligne det lidt med kirken....hvormeget skal der til at få en muslim til at blive katolik, og hvormeget skal der til for at få en katolik til at blive muslim.....

/Kenneth

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep! Eller: min porto bliver betalt af "...."

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok overbevist mig, Kenneth. jeg tænkte bare, at det kunne være en alternativ måde at få dækket sine faktureringsomkostninger. Jeg er træt af alle de virksomheder, som tager gebyrer for at dække deres administrationsomkostninger. Administration koster - uanset om man er stor eller lille, og det har det altid gjort. At det pludselig er blevet almindeligt at skrabe den del af virksomheden ind gennem kunderne er helt hen i vejret... Nå, det hører vist hjemme i en tråd for sig.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Men jeg kan ikke se det lovlige i det, udfra de gængse regler.

Dem tolker du vist lidt skævt.

Der er intet til hinder for at man i bunden af sin faktura kan have en adskillelse f.eks. en linie og teksten "Vore sponsorer" og så logo´er eller andet fra andre virksomheder.

Før i tiden var det ikke unormalt at man anvendte logo´er for de vareleverandører man benyttede på brevpapir og fakturaer osv osv..

@TS jeg arbejder på en tilsvarende model med et download produkt hvor folk i alt får tilsendt 25 sider i PDF. Dette gør jeg fordi jeg ikke må lade mailen indeholde links eller reklamer der ikke har noget med produktet at gøre. Så i top og bund + siderne på pdf. vil der være plads.

Jeg renger med at sende mindst 25.000 mails per uge hvis det fanger an.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)