Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i kontakt med den rette producent til mit produkt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er ny her på Amino, men har siden jeg var helt ung, drømt om at starte min egen forretning.

Jeg er endelig kommet frem til det jeg gerne vil sælge , og jeg synes selv at det er et rigtig godt og stærkt koncept.

Min idé er foreløbigt på "tegnebræt" stadiet, men jeg er nu nået til et punkt, hvor jeg gerne vil i kontakt med en producent, så vi kan tale om, hvorvidt min idé kan føres ud i livet.

Så nu er mit spørgsmål: 

Hvordan finder jeg frem til en producent?
Vil det være billigere for mig, at finde en producent i udlandet? 
Hvordan får jeg en aftale i stand med dem, når jeg har fået kontakt?
Hvis jeg finder frem til en producent der gerne vil fremstille mit produkt, hvor meget startkapital skal jeg så regne med? Hvad er det mindste man kan regne med skulle skrive kontakt for?
Er det muligt at få en producent til, først at fremstille en slags "prøve", på mit produkt, inden jeg laver en større kontrakt med dem? 

Er der evt, et sted jeg kan få rådgivning om disse spørgsmål?

Jeg skal måske lige nævne, at det er en internet forretning jeg gerne vil starte, jeg har ingen planer om en fysisk butik.
Jeg er indtil videre alene om mit projekt, men overvejer at få en designer ind billedet, på et tidspunkt.

Vh. Anna  

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

såfremt det er noget unikt så ska du beskytte det med feks patent eller mönsterbeskyttelse.

Jeg tror du for mere relevante svar om du kan fortelle om det er noget elektronik, eller mekanisk eller noget tøj eller noget helt andet.  så kan folk med erfaring inden for detta svare.

Det som er dyrt er at lave de første exemplar, masse produktion er billigt.

Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit produkt er indenfor kategorien babyudstyr, og er af plastic/gummi.

Det er ikke noget nyt og inovativt, så der findes givetvis allerede producenter indenfor området.

Det der er nyt, er det design jeg vil bringe på banen, så jeg skal finde en producent, som vil lave en produktion, kun til mig, og selvfølgelig i tæt samarbejde med mig.

Men kan man "bare" kontakte en eksisterende producent og bede om et møde med dem?

Jeg er jo nødt til at tale med dem om, hvor dyrt det bliver at fremstille mit produkt, og om det i sidste ende er noget der er realistisk og kan løbe rundt.
Hvis mit produkt slår an, så er det sandsynligvis en samarbejdspartner jeg skal have i mange år, så jeg tænker at det er vigtigt at gøre tingene rigtigt fra starten.

Og ikke mindst, at få præsenteret min plan på en ordentlig måde:-) 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Så sjovt lige at logge på, og se at du stiller det samme spørgsmål, som jeg var på vej til :o)

Af lidt erfaring, så kan jeg svare på nogen af dine spørgsmål.

Vil det være billigere for mig, at finde en producent i udlandet?
Hvordan får jeg en aftale i stand med dem, når jeg har fået kontakt?
Er det muligt at få en producent til, først at fremstille en slags "prøve", på mit produkt, inden jeg laver en større kontrakt med dem? 

- Det kan i stigende grad godt betale sig at få en producent fra udlandet, de kræver i de fleste tilfælde dog at du kan fremvise et CVR.
Jeg vil dog anbefale at du får dem til at fremvise nogen ræferencer fra tidligere opgaver, og eventuelt at du får dem til at sende nogen prøver, måske i den stil, som du selv har tænkt dig, for at finde ud af, om der er kvalitet at hente.
Aht. at skulle betale, så laver de fleste en aftale med at betale 1/2 til at starte med, samt med at de måske sender nogen billeder af produktionen, og når de er færdige, sender du de sidste penge, og de sender varen.
Det er for det meste ikke "muligt", at få lavet en prøve på sin egen varer, men som sagt, at få tilsendt noget, som de har lavet eventuelt af egen testvarer.
Det vil for det første komme til at koste dig en del penge, hvis det kommer så vidt, så du skal bare sikre dig lige fra start, at det lige nøjagtig er den varer du vil have og i den kvalitet.

Hvis jeg finder frem til en producent der gerne vil fremstille mit produkt, hvor meget startkapital skal jeg så regne med? Hvad er det mindste man kan regne med skulle skrive kontakt for?

- Jeg vil mene, at du selv bestemmer hvor meget startkapitalen skal være, alt afhænger af hvad du har tænkt dig, varergrupper, antal, m/u moms, reklameartikler, etc.
Nu har jeg personligt selv sparet sammen siden sensommeren sidste år, og kan i starten af sommeren næste år abejde med 100.000+ på kontoen.

Det er hårdt, at vente med alle de idéer i hovedet, at jeg selv har valgt, at tage et forspring på mine projekter, at jeg smider min først produktion igang i løbet af de næste 2 måneder.
Så det hele handler bare om, hvornår du er klar, om du skal ud og låne pengene, selv har dem, eller eventuelt sponsore/familie, som er interesseret i dit projekt og gerne vil hjælpe dig.

Der er mange herinde, som har links til hvordan du kan komme godt fra start, hvor du får alt lige fra bunden.
Kan prøve at se om jeg kan finde nogen links til dig :-)

 

Pøj pøj med projektet!

 

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 53
Fra  stophash.dk (MilleTek) Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anna, det er ikke så let som det lyder. Jeg har haft 4 "husmoropfindelser" igang i ca 1 år, og har først i dag, 2 af dem klar i 3D billedform og let teknisk beskrivelse. Dette kunne kun lade sig gøre, fordi jeg var så heldig at få kontakt til en ildsjæl som har hjulpet. Inden jeg præsenterede ham for mine tanker i detaljer, skrev han under på en NDA (Non Disclosure Agreement = fortrolighedserklæring) - Sådan en kan hentes på nettet.

Så har jeg brugt rigtig lang tid på at undersøge beskytteælse af ideerne (Patent er ikke relevant for mig - det kan man kun tage hvis det gælder ny teknik) Designbeskyttelse (har sine begrænsninger) - der er også mini patent, eller bare en registrering via nettet. Der er mange muligheder afhængig af din ide.

Mit eget næste skridt bliver at finde ud af, hvordan jeg skal afsætte mine ideer som licensaftaler (bedst for mig, og mine ideer) men det er ikke bare at gå ud og banke på en dør. Med en licensaftale, kan jeg sælge min ide til en som vil føre den ud i livet fra "streg på papir" til en hyldevare ....

Jeg har besluttet at jeg ikke magter at føre ideerne helt igennem selv, det er både dyrt og ret omstændigt, så jeg vil hellere have en brøkdel af noget, end alt af intet, hvis ideerne aldrig når ud på hylderne.  

Jeg prøver lige pt. at finde en som kan hjælpe mig videre i den vej. 

Man skal virkeligt bruge meget tid på at undersøge mulighederne.

Væksthus Danmark, som du kan finde her (http://www.startvaekst.dk/vhhr.dk/omos_vhhr) er et godt sted at starte og få hjælp, dem kan du skrive til for at få råd og vejledning. Det er en offentlig instans så der behøver du ikke en NDA, de har tavshedspligt uanset. Du skal skrive til dem for råd indenfor det område du har mest brug for - eks. produktion, markedsføring etc. - så vil du få den konsulent som er bedst lige inden for det område.  Det virkede rigtigt godt for en "amatør" som mig :-)

Der er meget arbejde, research og mange, rigtigt mange forskellige skridt, for at få en tanke fra hoved til produkt - det er spændende men også meget tidskrævende.

Held og lykke med det hele

Mille 

Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine brugbare svar:-)

Det der er problemet, er at mit produkt ikke tidligere er fremstillet, så vidt jeg ved. Ikke i det design, som jeg har tænkt mig at sælge. Så at få dem til at sende en prøve fra tidligere produktioner, vil nok ikke hjælpe ret meget.
Jeg vil få brug for et tæt samarbejde med dem, så jeg tænker at det er nødvendigt at holde et møde med dem, for at præsentere dem for mit design, og så de har mulighed for at sige om det er noget der kan lade sig gøre, samt for hvilken pris de vil gøre det.

Er det en god idé at indhente tilbud fra flere forskellige producenter?

Mht. startkapital, så er det penge jeg skal ud og låne.

Markedet rykker enormt i disse år, så hvis jeg skal være først med denne idé, så nytter det ikke noget at jeg venter 5 år, for at spare op. 
Så jeg må gribe chancen nu, og satse stærkt.

Jeg er ret sikker på at jeg kan få investorer, med tiden, men det kræver nok at jeg har det færdige produkt klar, og at der er godt gang i min forretning.

Det er en god idé at involvere familien, det er muligt at der er nogen der vil smide en smule penge i projektet, men det vil ikke være nok til at starte butikken op. Så jeg skal under alle omstændigheder låne pengene.

Tak, jeg vil meget gerne have links:-) 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der muligvis en plastikvirksomhed vor du bor?

så kontakt dem.

Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mille

Tak for svar og links, det er super! Jeg kan se at min kommune tilbyder gratis rådgivning til iværksættere, så imorgen vil jeg ringe til konsulenten i kommunen.

Jeg tænker også meget på beskyttelse af min idé, men patent er heller ikke en mulighed for mig, idet at det ikke er et nyt produkt, men blot et nyt design, som jeg har i tankerne.
Det er godt at kende til en NDA, den får jeg helt sikkert også brug for i løbet af denne process. 

Jeg ved godt at det ikke er nemt at føre idéerne ud i livet. For en 5-6 år siden, læste jeg nogle bøger om at starte internetvirksomhed, så jeg er med på at der er rigtig mange ting at tage i betragtning.
Jeg er også fuldt ud klar over at det kræver masser af tid og energi, hvis projektet skal lykkes.
Men jeg har blod på tanden, og er ikke klar til at lade andre føre min idé ud i livet, ikke endnu i hvert tilfælde. 

Det lyder som om at du har været heldig at møde din "ildsjæl", jeg håber at du får succes med dit projekt:-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have konkret hjælp så skal du være mere specifik;

Er det produkter der laves i støbeform?

Laver du 10 stk, 1000 stk eller 100000 stk per gang

Hvor færdigt er designet?

Kan du få lavet en rapid prototype (printet)

Er det design eller funktion der er vigtigst?

Er det afgørende for dig om en fjernøstlig producent laver en container for dig og en for sig selv?

___

Hvis produktet ikke er færdigudviklet er det svært grænsende til det umulige at lægge det uf med gode resultater. Det er ikke altid billigere alt taget i betragtning - men der kan også være kollosale besparelser.

Du kan prøve at tegne produktet op i emachneshop (www.emachineshop.com) hvor du kan få priser baseret på materialer, overflader, stykantal...

Det kan være et forrygende sted at starte - jeg har dog selv fundet at det er vigtigt at være tæt på udviklingen af prototypen. Der er rigtig mange ting der let løses når du er tæt på.

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Min leverandør kan sagtens skaffe dig billige babyting..

Send mig en Privat Besked og skriv hvad du godt kunne tænke dig, så kan jeg finde priser på noget af det :-)

Mvh

Simone

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)