Hej Thomas
Hvis du har en webshop der er så kompliceret at bruge, at man skal have en instruktion for at handle - så tænker jeg at du ikke har behov for en video; du har behov for at at justere i dit bestillingsflow.
En af grundene til at Amazon er glade for mig (og omvendt) er deres Kindle store. Når jeg har surfet frem til en bog så bestiller jeg den med et klik. Og hopla dukker den op på min iPad. Modsat står en webhost jeg bruger. Det forsøger at man at gøre det hele automatiseret - men for mig at se virker det meget teknisk. Jeg er derfor nødt til at skrive til deres support hver gang jeg skal foretage et tilkøb eller en udvidelse.
De er gode til at svare og hjælpe, men jeg synes ikke det er nogen god oplevelse at skulle give op på den måde hver gang.
Jeg tror ikke selv, at jeg ville bruge tid på at se en video om hvordan jeg skal bestille en vare - jeg ville finde et andet sted at handle.
Hvis det overhoved kan lade sig gøre, så brug en masse kræfter på at gøre noget ved problemet: Og det ser ud til at være design af flowet og ikke kunderne.
Og for at give et bud på dit oprindelige spørgsmål, så har jeg lavet små videoer selv ved at bruge ishowyou til mac og en USB snowball mikrofon til at fange lyden.
Søren