Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung skole konsulent, der skal forbedre lærernes evnen til at undervise deres elever - god ide?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i et stykke tid gået rundt med tanken om at være konsulent for skolelærer såvel som gymnasielærer. Jeg ved bare ikke om der er marked for det og om de vil købe ideen med at en ung mand der har været i skolesystemet i snart 14 år vil kunne forbedre underviserne det pågældende sted, så de ville få flere unge med i timerne og derved skabe en aktraktiv skole, hvor flere elever vil søge ind på og derved vil skole få flere penge.

Hvad tror i? kom endelig med jeres hudløse meninger :)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jon

Hvad kan du tilbyde dem?

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke lige se hvad du kan tilbyde. Hvilken baggrund har du? Hvem skal ansætte og betale dig - lærere eller institutioner?

På mit cand.it studie lærer vi om e-læring, undervisningsmetoder med ny teknik, nye måder at se undervisning i vores "nye teknologiske verden" på osv. Kan du byde ind med noget af det eller hvad vil du tilbyde dem? Skolerne har ikke midlerne til at hyre en konsulent så hvis de endelig bliver overtalt til det er jeg sikker på at de vælger en der har papirer på deres evner.

Men jeg kan selvfølgelig tage helt fejl og det kan være at du sidder med en fantastisk forretningsidé, men ud fra dit korte oplæg er det svært at tage stilling til.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

Nej, jeg har ikke nogen uddannelse inde for konsulent faget. Det, jeg tror, jeg vil kunne tilbyde er at jeg til dagligt går på et af landets mange gymnasier og oplever selv lærer der ikke kan få deres budskab frem til elever af den ene eller anden grund. Der kunne jeg så godt tænke mig, at forklare dem hvordan de bedre og mere effektivt ville kunne få fat i deres elever.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jon:

Hej Michelle

Nej, jeg har ikke nogen uddannelse inde for konsulent faget. Det, jeg tror, jeg vil kunne tilbyde er at jeg til dagligt går på et af landets mange gymnasier og oplever selv lærer der ikke kan få deres budskab frem til elever af den ene eller anden grund. Der kunne jeg så godt tænke mig, at forklare dem hvordan de bedre og mere effektivt ville kunne få fat i deres elever.

Men hvorfor skulle de hyre dig, når de har 30 elever pr klasse med nøjagtig samme baggrund som dig. De kan spørge disse elever til råds gratis. Enten individuelt eller i form af spørgeskemaer osv.

Jeg tror ikke du kommer langt. Hvordan vil du forklare lærerne, at du kan rådgive dem om ting de har en uddannelse i, selvom du slet ikke engang er færdig med gymnasiet. Det er jo urealistisk. Selv hvis du kan, så ødelægger man da totalt sit ry som lærer, hvis man hyrer en gymnasieelev som konsulent :) Alle elever vil da dø af grin.

Og så er der lige det med, hvor de skal få midlerne fra. At en lærer bliver bedre til at undervise fører ikke direkte til indtægter med det samme. Jeg tror ikke en skole vil være overbevist. 

Hvis en lærer er så dårlig, at en gymnasieelev kan bruges som konsulent, ville det så ikke være lettere at fyre personen og finde en bedre?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)