Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokater/jurister, kan I formulerer denne sætning bedre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunden vil hver den første i måneden modtage en mail, hvori der skal oplyses antal solgte produkter, herefter vil kunden blive faktureret for antal solgte produkter, som bedes betales inden 8 dage. Ellers har FIRMANAVN lov til at fremsende en rykker og følge den normalepraksis herom.

Det er til en kontrakt. Det burde kunne gøres bedre:)

Håber I vil være så venlige at hjælpe.


Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som vil være så venlige at hjælpe mig;)

Fra Søborg
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Advokat Finn Bruun Advokatfirmaet Finn Bruun Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Felix,

Jeg har faktisk et princip om ikke at svare personer, som er anonyme.

Men henset til formålet med Amino, at vi hjælper hinanden, så gør jeg en undtagelse hér.

Jeg gengiver først din tekst, herefter mit vejledende forslag umiddelbart efter, så er det nemmere at sammenligne:

Kunden vil hver den første i måneden modtage en mail, hvori der skal oplyses antal solgte produkter, herefter vil kunden blive faktureret for antal solgte produkter, som bedes betales inden 8 dage. Ellers har FIRMANAVN lov til at fremsende en rykker og følge den normalepraksis herom.
Forslag:
Hver den første i måneden bliver der udarbejdet en opgørelse over kundens køb af produkter i den forgangne måned.
Kunden vil umiddelbart herefter modtage en e-mail indeholdende en faktura, som viser en opgørelse af købte produkter samt det beløb som Kundes skal indbetale til FIRMANAVN.
Betalingsfrist vil være senest 8 dage efter dato for fremsendelse af faktura, hvilket vil fremgå af fakturaen og.
Hvis fakturabeløbet ikke betales inden udløbet af betalingsfristen på de 8 dage, vil FIRMANAVN iværksætte en rykkerprocedure, hvorved Kunden pålægges gebyr.

Noget i den stil? Bemærk, at jeg har rettet så det er Kunden som køber ikke sælger....eller hvá?

Bemærk, at dette råd er alene er vejledende. En egentlig sagsbehandling vil bl.a. kræve, at vi taler sammen, så jeg er helt sikker på, hvad det er du vil have til at stå (ske). Fx hvad mener du med "normalpraksis" i rykkersager?

Mvh Finn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)