Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Massage medarbejdere - trækkes fra??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål om massage kan trækkes fra i firmaets regnskab?

Jeg driver et håndværkervirksomhed, og medarbejdere har fået massage behandling, som forbyggelse af evt. skader, ømme led og muskler.

På regningen står 10 x behandling á 500,00 kr. = 5.000,00 - går ud fra det er incl. moms - eller er der moms på disse behandlinger?

Skal det bogføres under personale omkostninger kontoen?

Håber der er en venlig sjæl der kan give lidt gode råd til bogføringen.

Tak!

Fra Rubjerg
Tilmeldt 26. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville normalt mene den forsikring du tegner med din svend skal dække, fysioterapi og kiropraktiker..

Men rent bogføringsmæssigt kan jeg desværre ikke hjælpe dig..

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er fuldt fradragsberettiget hvis det er forebyggende. (også selvom det er massage hos en massør).

Det kan trække udgiften fra i dit regnskab.
Er ydelsen faktureret uden moms kan du ikke trække momsen fra men er fakturaen med moms kan du trække momsen fra i dit regnskab.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

jeg vil bare sige vi er tilmeldt hos falc under helath care og det koster kun 2000 om året og så kan vi tage alle de behandlinger vi vil af både massage og fys og andre behandlinger, det er virkelig billigt, og man kan booke online

 

hilsen

thomas

h2o-vinduespolering og rengøring

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik H:
På regningen står 10 x behandling á 500,00 kr. = 5.000,00 - går ud fra det er incl. moms

Det kommer an på massørens uddannelse.
Den skal være over en hvis antal lektioner for at behandlingen er momsfri


 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
Betaler man 2000 kr. om året for at have ordningen hos falck + betaling pr. behandling?
Eller er behandling så gratis og man kan bruge det lige så tosset man vil?

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

betaler man så ikke for at bruge massøren?

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik H:
Jeg har et spørgsmål om massage kan trækkes fra i firmaets regnskab?

Jeg ville for en god ordens skyld spørge en revisor eller få et bindende svar fra skat, da der er mange forskellige meninger om det.  Der er flere større virksomheder der har opsagt deres firmamassage ordninger men andre trækker det fortsat fra.  Jeg har i min klinik mange selvstændige der trækker massage fra. Det vigtige er at der er tale om behandling, hvilket der ikke er nogen tvivl om hvis der bliver ført journal.  Jeg er lønsumsregistreret, og derved momsfritaget, men kun så længe der er tale om behandling som enten er forebyggende eller behandler et konkret problem.

Har du fået en regning hvor der ikke står moms angivet er der ikke moms at trække fra, og det er derfor højest sandsynligt en massør der er lønsumsregistreret.

Som lønsumsregistreret må man gerne skrive en regning der indeholder moms, men ikke den anden vej rundt.

Jeg lader det være op til firma kunder at vælge selv om de vil have moms inkluderet i prisen når de får firmamassage.

Nu ved jeg ikke hvor du holder til henne, men jeg kan uden problemer matche den angivne pris på firmamassage, og du kan læse lidt mere om min klinik og firmamassage her.

Foriøvrigt synes jeg det er rigtigt godt at høre om en der tager ansvar for sine medarbejderes sundhed. Det kan være en ret god investering.  Der er også mange der bruger en form for bruttolønsordning hvor medarbejderne selv betaler før skat, så det mere eller mindre svarer til at de betaler halv pris.

Thumps up fra Rasmus

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis der ikke er udspecificeret moms på fakturaen, er der ikke moms på ydelsen.

Udgiften kan godt trækkes fra, men ikke moms.

Alm. massører skal betale moms, men hvis man som massør får mere uddannelse, kan man kalde sig, registreret alternativ behandler, og er derfor momsfritaget (som læger ect.)

Hvis du er i tvivl om massøren har lavet en fejl ang. momsen, så ring og spørg om det er korrekt at der ikke er moms poå:-)

 

Mvh Maria Skaarup, Skaarup Massage

Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk

Nu også med Webshop se WEBE.DK

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)