Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis personalerabat-koncept

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vender og vrider min hjerne næsten dagligt, da jeg elsker ideen om at levere rabatter til virksomhedernes personale - jeg har dog ikke fundet den ultimative idé endnu. Der findes et par koncepter derude, som koster penge for virksomhederne at være med i, men jeg vil gerne levere en gratis løsning, hvor det bliver rabatyderne, der sørger for min indtægt. Jeg bevæger mig muligvis ud i noget affiliate, men har du et godt input til mig?

Lige nu kredser jeg om ideen med at webshops kan give gode rabatter i 1, 2, eller 3 timer ad gangen og mine brugere så får besked om dem via mobilen - dvs. hurtige shopping-rabatter via mobilen.

Michael

Fra Børkop
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Fin ide du der har gang i. Jeg er sikker på der kan være potentiale i det for dig på sigt.

Har du leget med ideen at vende det hele på hovedet?

Du tilbyder dine rabatter fra til en masse store og små virksomheder..Gå gerne efter de store til en start for at få lidt volumen på antallet af kundeemner. Når du har haft fat i 10-15 af store virksomheder med eks. 1000 ansatte og derover, står du måske med 10,000 potientielle købere.

Først derefter kontakter du de firmaer du havde forestillet sig skulle levere dine rabatter til dine "kunder"

Fortæller du har 10-20 eller 30,000 potentielle kunder, som de har mulighed for at få fat på gennem dig for et beskedent beløb.

Det kunne være eksempeltvis 20% rabat de skal give dig.. 10 til kunden og 10 til dig. Husk på du formidler deres varer ud til dine kunder, ergo de sparer på markedsføringskontoen:-)

Jeg tror helt sikkert folk vil benytte sig af eks. en rabat på 10% hos et dækfirma når de nu alligevel skal have vinterdæk på bilen. Og arbejdspladsen er vel stolt over at kunne tilbyde deres ansatte diverse rabatordninger:-)

Giver det mening?

Ihvertfald held og lykke med det spændende projekt.

Mvh Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for de pæne ord og gode kommentarer. Den påtænkte fremgangsmåde, som jeg først overvejede, ligner meget det, du beskriver. Der er dog nogle udfordringer: Enhver kan selv opnå 10% rabat ved at prutte lidt om prisen eller også findes der rabatkode-hjemmesider, hvor man kan finde de rabatter. Derfor er det ikke attraktivt nok for mine medlemmer kun at få 10% - vi skal højere op. Udfordringen er, at jo højere rabat - desto færre penge i min lomme, for der er ikke plads i avancerne til det helt store med de store fragtomkostninger, der er forbundet med at sende varer fra en webshop. Derfor skal rabatgiverne se det som en måde at få nye kunder på, da de ved at give 20-30% i rabat næsten arbejder gratis.

Der er ingen tvivl om, at jeg skal have fat i virksomhederne først for at få en mængde medlemmer, som er attraktiv nok, så det er op på hesten og gribe telefonen....

Michael

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)