Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du måske hjælpe mig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har længe gået og drømt om at være selvstændig indenfor tøj/accessorie branchen. Jeg har over 5 års erfaring og nu er det på tide at pengene kommer i egen lomme. 

Jeg vil først og fremmest starte ud med at sælge accessories over webshop og det skal både være nogle mærker som jeg finder på diverse messer, men også måske starte mit eget.

Jeg har kun erfaring indenfor salg, indkøb og butiksdrivelse, intet design whatsoever, men så støder jeg jo på Alibaba.com og her er der jo rigtig fine ting at hente. Men som jeg kan se så er 70 procent af deres varer kopier - men har hørt en gamel krage snakke om at det faktisk er lovligt at tage en model og lave 8 procent om...?

Er det rigtigt? 

Er der også en som kan hjælpe med told regler?

Undskyld for det lange indlæg, men heller få det ud på en gang end en masse små irriterende tråde.

Mvh

Fiona 

Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må der være nogen som kan hjælpe?Confused

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ingen regel om 8% ændring så er man hjemme. Hvis den for alvor ligner, kan man være i store vanskeligheder. Lav dit eget eller sælg noget ægte

Told - må du nok lige forklare hvad du vil vide ellers er det jo en hel bog at beskrive??

Har du prøvet at google det du vil vide om told - det findes måske allerede?

Ellers kan du ringe til told og skat - de hjælper gerne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fiona
Jeg vil også satse på at lave mit eget og sælge istedet for kopiere og lave om.
Det kommer du længst med.
Det med at kopiere og ændre kan være farligt og koste dyrt.
Hvis du skaber dit eget fra bunden så er du mere sikker på succes.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fiona

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at sælge tøj, men hvis du er interesseret at gå en anden vej som selvstændig så kan jeg hjælpe dig. Jeg er selv selvstændig forhandler ved en virksomhed der hedder Forever Living. De sælger en langrække helse, kosmetik og kosttilskuds produkter. Du kan se mere om produkterne på: "foreverliving.se".

Ved Forever Living kan du også efter du har arbejdet for dem i et stykke tid få din egen hjemmeside hvor du kan sælge produkterne fra og bedst af alt så kan du faktisk blive selvstændig forhandler ved Forever Living for omkring 3.000 kr. Det er en billig start sammenlignet med at du måske kun kan få tre par dyre bukser til at sælge hvis du skal starte med at sælge tøj. 

Nåå, men nok snak. Ved slet ikke om det er sådan noget du søger, men hvis du vil vide mere så synes jeg du skal skrive til mig. Synes det er fedt du vil starte dit eget op og ja jeg kan hjælpe med et alternativ hvis det med tøjet ikke bliver en succes Smile

God weekend 

Mange hilsner

Jesper Jensen

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså med hensyn til det at sælge "kopi" Varer vil jeg sige at så længe du ikke sælger dem under deres mærke så er du home safe. 

Jeg arbejdede på et tidspunkt hos en stor mode/tøjfabrikant herhjemme og da der kom nye kollektioner fra de andre virksomheder, var det normalt at man indkøbte fra allesammen for at se hvad de havde fundet på denne gang.

Så udvalgte designerne de smarteste af eksempelvis bukserne, den her og... den her og den her. Tog dem med ind i "Design" rummet og lavede en smule om på dem, smækkede sit eget mærke på og sendte den ny opfundet buks til produktion. 

Et par uger efter kunne vi pakke og sende det nye tøj som vores eget. 

Det er vist ikke helt unormalt opførsel i den branche. :)

De nyeste spil til de bedste priser - CDKeys.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jensen:
Nåå, men nok snak. Ved slet ikke om det er sådan noget du søger

Hun har jo skrevet hvad hun søger, så det er super uintelligent at tilbyde et MLM produkt - Køb Plus medlemskab og se om du kan hverve kunder ved at oprette en salgstråd istedet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Petersen:

Så udvalgte designerne de smarteste af eksempelvis bukserne, den her og... den her og den her. Tog dem med ind i "Design" rummet og lavede en smule om på dem, smækkede sit eget mærke på og sendte den ny opfundet buks til produktion. 

Et par uger efter kunne vi pakke og sende det nye tøj som vores eget. 

Det er vist ikke helt unormalt opførsel i den branche. :)

Jeg tænker nemlig også det samme, hvis man tog en model og lavede om på farven, sålen osv, så kan man vel godt sælge den under samme navn? Der findes jo utal af stiletter som ligner hinanden og har da også tit set highstreet butikker som sælger dårlige efterligninger af de kendte stiletter? 

Til jer andre - Jeg vil super gerne designe mit eget, men har bare ikke tegne genet i mig, kun sælger genet :-) 

Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

tastefejl - ikke samme navn, men mit eget brand navn

Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Told - må du nok lige forklare hvad du vil vide ellers er det jo en hel bog at beskrive??

Har du prøvet at google det du vil vide om told - det findes måske allerede?

Jeg vil bare gerne vide hvordan og hvorledes med told hvis man gerne vil have fragtet et parti fra Kina til DK - Fragten skal jo betales, men er der ikke også noget moms eller told?

Har kigget på nettet og det er jo en jungle derude... Så håbede lidt på at der var en herinde som kunne skære det ud i pap for mig :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)