Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maa en privat hjemmeside lagre folks cprnumre?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:

Hvorfor er det strengt nödvendigt?

Well du kan soege google hvorfor det kan vaere strengt noedvendigt. Eller check det link jeg fandt og postede. 

Jeg oensker ikke at gaa i detaljer om mine kunders projekter her, det er dere projekter.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:
Brugeren indtaster data og cpr nummer og accepterer at cprnummer gives videre til trediepart, i og med det er strengt noedvendigt for trediepart. 

Skal det også overføres til trediepart? Trediepart er vel en person/virksomhed ud over kunden/brugeren og virksomheden/hjemmesideejeren. Hvis data skal benyttes af trediepart, så tør jeg ikke svare. Men helt ærlig. Som kunde som skal man slet ikke give sit cpr-nummer, hvis dem man giver det til også giver det videre.

Husk nu også på det med strengt nødvendigt. Din egen artikel siger, at cpr som kundenummer ikke er i den kategori. Derfor er dit eksempel, hvor det blev brugt til login nok ikke lovligt.

Jeg tror du skal have hjælp af en ekspert, og det er nok ikke mig. Jeg kunne forestille mig at det er alvorligt at bryde reglerne, når det kommer til cpr-numre.

Måske du skulle kontakte datastyrelsen (eller hvad de nu hedder) direkte. 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil, jeg er enig i at det med at bruge som kunde login ikke er tilladt. 

Og jeg er som tidligere naevnt helt enig, jeg vil heller ikke have lyst til at give mit cpr nummer vaek. Det med trediepart er for den ene af projekterne, og det er strengt noedvendigt, men om en bruger vil goere det har jeg 0 clue om. I det taenk  link og i de paragrafer du citerede staar der noget om "offentliggoerelse", at brugeren/personen skal oplyses og acceptere dette, derfor jeg skrev at det lyder muligt. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:
I det taenk  link og i de paragrafer du citerede staar der noget om "offentliggoerelse", at brugeren/personen skal oplyses og acceptere dette, derfor jeg skrev at det lyder muligt. 

Det er det måske også. Men jeg ville stadig kontakte datatilsynet. Jeg går ud fra at her kan du også fortælle de detaljer, som du med god grund ikke vil give her offentligt.

Fra Rødovre
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Hundt Kommunikation Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nej, du må ikke anvende CPR-numre til registrering - f.eks. til login.

Ikke uden at du først anmelder det til Datatilsynet og at denne myndighed godkender.

Det vil du næppe få godkendt, for persondataloven er naturligvis ret restriktiv.

Personligt har jeg det også sådan, at offentlige myndigheder kan godt få mit CPR-nummer, men ingen private aktører.

Hvad med at bruge Nem-ID i stedet for CPR?

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Hundt:

Hejsa

Nej, du må ikke anvende CPR-numre til registrering - f.eks. til login.

Ikke uden at du først anmelder det til Datatilsynet og at denne myndighed godkender.

Det vil du næppe få godkendt, for persondataloven er naturligvis ret restriktiv.

Personligt har jeg det også sådan, at offentlige myndigheder kan godt få mit CPR-nummer, men ingen private aktører.

Hvad med at bruge Nem-ID i stedet for CPR?

Hej Johnny, som sagt tror jeg heller ikke paa den med login, men det nok heller ikke det vigtigste, det vigtige er saa vidt jeg ved at cpr nummeret skal bruges konkret. Jeg ved ikke om nem id kan erstatte cpr nummer i den sammenhaeng, f.x. naevner den taenk side jeg linkede til tidligere at man kan checke kredit vaerdighed med cpr, kan man det via nem id? 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)