Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan kan du blive medejer af 30 websites!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anpartsprojekter, 10-mandsprojekter, K/S mv. har jeg mange stødt på i forbindelse med skibe og ejendomme. At se hjemmesider solgt på den måde er så nyt for mig!

Man kan blive medejer af 30 websites med tilknytning til forsikringsbranchen. Prospektet er pænt, administreret af DIFKO mv.

Hvis du vil se hvrdan finansiering af et projekt også kan ske så følgende nedenstående link:

http://www.forsikringsselskaber.dk/ og prospektet kan findes på http://www.forsikringsselskaber.dk/pdf/introduktion.pdf.

Selv synes jeg at tankegangen er spændende og at  i princippet kan overføres til mange andre projekter.  Hvad jeg dog umiddelbart savner er noget info om dem dr skal styrer hjemmesiden. Har de kompentencen til at levere google-placeringer og indhold, der giver den forventede omsætning mv.

DISCLAIMER: For god ordens skyld har jeg ingen forbindelse eller nærmere kendskab til omtalte koncept. Synes blot at finansieringstankegangen er spændende.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et meget spændende koncept. Jeg bliver bare en smule skeptisk overfor det konkrete projekt, når de i prospektet skriver, at "der er ingen konkurrenter eller lignende websites eller ydelser pt. i Danmark".

Og det er om websites, der skal have gode placeringer på forsikringsrelaterede ord og tjene penge på leads til forsikringsselskaber, Adsense, affiliate-annoncer m.m.

Der skal man vist have en ret snæver definition af "lignende websites". Smile

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kan man så kalde mig en flueknepper, men staves det ikke Google Adsense?

Firmaet bag har lavet en speciel aftale om "Google Adsence annonceindtægt" med Google.

Jeg synes godt nok, at det smører meget tykt på i forhold til, at de bare vil lave endnu en affiliate-side med 30 underliggende domæner som hunde-forsikring.dk og campingvognforsikring.dk. Meget tykt på. Som Frank Hellerup Madsen påpeger, så er det altså et projekt, der er set før.
 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Et helt generelt tip til folk som gerne vil købe sig ind i selskaber er at det er en god idé at google direktørens navn.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@Anders, Frank, Timm: Enig I alle jeres bemærkninger. Så at de i deres materiale lavede en parallel til konceptet omkring mybanker.dk.

Jeg har slet ikke viden nok til at vurdere om økonomien kan hænge sammen i et sådan projekt og endsige hvordan markedet er.

Det for mig mest spændende ved konceptet er måden som det tænkes finansieret på. Her er der noget nytænkning, som kan overføres til mange andre forretningsområder. Her er lokkemaden til ine her og uvestorer - en skattebesparelse her og nu.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Det for mig mest spændende ved konceptet er måden som det tænkes finansieret på. Her er der noget nytænkning, som kan overføres til mange andre forretningsområder. Her er lokkemaden til ine her og uvestorer - en skattebesparelse her og nu.

Ja, det er helt klart originalt i forhold til webkoncepter. Og uagtet det konkrete projekts koncepter og salgsmateriale, så er der ingen tvivl om, at adskillige Aminoer kan nyde godt af på sigt, hvis der kommer en større interesse og villighed til at investere i danske webprojekter af forskellig art.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tænkt scenario

Jeg køber domæne1 af person1 til 2.000 kr.
Jeg køber domæne2 af person2 til 5.000 kr.
osv. osv.

Jeg sælger dem til et KS selskab jeg har tænkt mig at starte for 10x den pris jeg gav. Herefter kan jeg fortælle potentielle investorer, at domænerne har en langt højere værdi samt samtidig score en fed gevinst.

Dette er blot naturligvis fri fantasi, men kunne være en indbringende forretning :)

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Når der googles på selskabets direktør fås der info. om tidligere selskaber med ham som dir. som ser underligt ud!

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Bæredygtigheden, personkredsen mv har jeg slet ikke interesseret mig for (ligesom jeg heller ikke har viden nok til at vurdere det forretningsmæssige i konceptet). Men jeg forstod godt Anders's vink med vognstangen.

Min morgendag på amino startede min nogle indlæg, hvor der blev søgt investorer til nogle mindre websites og hvor venlige Aminoer gav en bud på hvordan trådstarter selv kunne fremskaffe den fornødne kapital.

Jeg ved godt at et DIFKO-projekt er i en hel anden boldgade, men synes alene ud fra et finansieringssynspunkt at ideen er god og anderledes, ligesom ideen let kan overføres til andre forretningsområder.

For god ordens skyld vil jeg understrege at jeg på ingen anbefaler projektet, men synes der i forhold til at fremskaffe kapital er tænkt ud af boksen.

/Henrik

PS. John nu får du alligevel gjort så nysgerrighed at google må i brug!

Fra Århus
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

er der nogle der kan sende mig et link eller en pm med navnet på manden bag..
der står på trådstarters første link:
"to ApS * Sønderlandsgade 44 * 7700 holstebro * CVRnr. 23 08 20 22 * telefon 33 17 01 31 *

1. når jeg søger på deres cvr nr på cvr.dk er der ingen virksomheder med det nummer..
har DESVÆRRE ikke adgang til NNErhverv længere.

2. postnummer 7700 er thisted ? 7500 er holstebro.

Det virker en anelse uprofessionelt.  

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)