Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pick & Pack - konkurrencedygtigt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg overvejer at købe en virksomhed som håndtere flere logistikopgaver herfor også Pick & Pack service for online forretninger. I den forbindelse har jeg brug for at få en indikation om følgende er konkurrencedygtigt:

- Pick & Pack dkk 40,- pr. ekspederet ordre alt inkl. (pluk, emballage, tape, fyld, lager)

- Fragt op til 30 kg. dkk 40,-

Med andre ord total dkk 80,- for at din ordre håndteres og sendes til din kunde.

Er det konkurrencedygtigt og interessant?

Håber at modtage en masse feedback :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender kun fragtpriserne - ikke pick/pack

Men fragtprisen er ihvertfald god - den napper jeg :)

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Send gerne en mail til info@mixmeister.dk, med mere info om hvem der kan tilbyde det. Så har de måske en kunde mere i bixen.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tranberg:

Send gerne en mail til info@mixmeister.dk, med mere info om hvem der kan tilbyde det. Så har de måske en kunde mere i bixen.

Jeg kan kun sige det samme :-) jh@webpad.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tuxen@me.com:

- Pick & Pack dkk 40,- pr. ekspederet ordre alt inkl. (pluk, emballage, tape, fyld, lager)

- Fragt op til 30 kg. dkk 40,-

Med andre ord total dkk 80,- for at din ordre håndteres og sendes til din kunde.

Er det konkurrencedygtigt og interessant?

 

Der er mange ting at overveje i sådan en situation. Priserne virker nogenlunde konkurrencedygtige, men det er nok primært setupet du skal overveje.

Det  er vigtigt at have øje for:

  • hvilke produkter der ekspederes?
  • hvormange linjer der er i snit pr. ordre?
  • hvilket EDI-setup er der - er det fuldt integreret?
  • Hvilke processer bruges idag på lageret, og hvormange ansatte er der?
  • Hvor store mængder skal der sendes - Og hvem skal der sendes med?
  • Hvorlang tid bruges der pr. gennemsnits ordre?

Er det muligt at svare på disse spørgsmål, vil det også være muligt at udregne en produktionspris, og dermed prisen der skal tilbydes til kunder...

 

 

 

 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

fragten er rigtig interessant så skriv gerne en PB til mig hvis du kan tilbyde dette :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Krogh:

Der er mange ting at overveje i sådan en situation. Priserne virker nogenlunde konkurrencedygtige, men det er nok primært setupet du skal overveje.

Det  er vigtigt at have øje for:

  • hvilke produkter der ekspederes?
  • hvormange linjer der er i snit pr. ordre?
  • hvilket EDI-setup er der - er det fuldt integreret?
  • Hvilke processer bruges idag på lageret, og hvormange ansatte er der?
  • Hvor store mængder skal der sendes - Og hvem skal der sendes med?
  • Hvorlang tid bruges der pr. gennemsnits ordre?

Er det muligt at svare på disse spørgsmål, vil det også være muligt at udregne en produktionspris, og dermed prisen der skal tilbydes til kunder...

Kan sagtens se din pointe.. Men andre gange er det mere rigtigt at finde target-prices.. Så man ved hvad produktet kan sælges til. Og så tage din beregning omvendt, og se hvad man kan gøre for at holde prisniveauet nede:)

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar - drop mig en mail - så skal jeg formidle kontakten.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen - MaxiWeb:

Kan sagtens se din pointe.. Men andre gange er det mere rigtigt at finde target-prices.. Så man ved hvad produktet kan sælges til. Og så tage din beregning omvendt, og se hvad man kan gøre for at holde prisniveauet nede:)

 

Hej Jannik

I Logistikbranchen, og specielt 3PL som der er tale om her, er det yderst vigtigt at kende sine omkostninger.  Her tjenes pengene ikke på et salg af produkter, men udelukkende på serviceydelse i form af lagerdrift. Denne lagerdrift skal være så attraktiv og kosteffektiv, at potentielle kunder kan se formålet(bundlinjen) med det.

Jeg arbejder selv i 3PL branchen, og de priser der er nævnt ligger i niveau med markedet, men om der skal investeres i en allerede eksisterende virksomhed må udelukkende vurderes ud fra virksomhedens potentiale. Selvfølgelig er det vigtigt at kende markedsniveauet, men det nytter jo ikke at kunne tilbyde en produktionspris på 40,- hvis de reele omkostninger er på 50,-...

Vi har i vores virksomhed satset meget på E-commerce, og vores totale håndterings pris er differentieret efter vores kunders opsætning. Alle virksomheder har forskellige forudsætninger og derfor mener vi at det er mest fair overfor vores kunder. Vi håndterer alt fra små skønhedsprodukter over gyngestativer, legetøj og husholdningsmaskiner. Det er klart for alle at et lille produkt som f.eks. et brætspil ikke koster ligeså meget at håndtere og sende som f.eks. et gyngestativ.

Som eksempel ligger vores billigste priser på omkring 55-60 dkk incl. håndtering og fragt, men alt afhænger jo af liggetid, ekspeditionsmetode, emballering, personaleomkostninger osv.

Mvh Rune

 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Krogh:
Som eksempel ligger vores billigste priser på omkring 55-60 dkk incl. håndtering og fragt, men alt afhænger jo af liggetid, ekspeditionsmetode, emballering, personaleomkostninger osv.

Nu skal man også tænke på transportører der bliver brugt... for hva kan transportøren håndterer.

og hva er deres priser.

Har selv arbejdet med ideen om pick and pack lager... men desværre har jeg opgivet tanken.

Nu tænker jeg mere i transit lager...

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)