Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikre din E-Mail på hjemmesider.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har du en hjemmside med din E-Mail på, og vil gerne sikre den imod SPAM-BOTS, som køre rundt på internettet, og samler diverse Mail adresser, og bruger dem til masse-reklamation.

Hvis dette er tilfældet, kan du sikre dine Mails fra SPAM-BOTS, ved at ændre lidt på dit HTML. Hvis du har en E-Mail til at stå på en website, skal du sikre dig at du ikke skriver " mail'@'site.com men istedet for "mail'@'site.com" fordi at koden "@" vil give et output på "@" via HTML, men i din kode vil der stadig stå "@" . Dette kan det 'fleste' SPAM-BOTS ikke læse eller forstå som et @, eller som en Mail-Adresse, og vil derfor ikke blive taget med.

Håber at dette var brugbart, og at i vil bruge dette lille optimerings tip, i forhold sikkerhed af jeres "private" data, eller "virksomheds" mails.

//Alex Westergaard

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt klart brugbar Info. Især for en lettere naiv iværksætter som mig. Jeg havde da sat et ganske alm. @ i en mail adresse.

Så mange tak Smile
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex Westergaard:

Har du en hjemmside med din E-Mail på, og vil gerne sikre den imod SPAM-BOTS, som køre rundt på internettet, og samler diverse Mail adresser, og bruger dem til masse-reklamation.

Hvis dette er tilfældet, kan du sikre dine Mails fra SPAM-BOTS, ved at ændre lidt på dit HTML. Hvis du har en E-Mail til at stå på en website, skal du sikre dig at du ikke skriver " mail'@'site.com men istedet for "mail'@'site.com" fordi at koden "@" vil give et output på "@" via HTML, men i din kode vil der stadig stå "@" . Dette kan det 'fleste' SPAM-BOTS ikke læse eller forstå som et @, eller som en Mail-Adresse, og vil derfor ikke blive taget med.

Håber at dette var brugbart, og at i vil bruge dette lille optimerings tip, i forhold sikkerhed af jeres "private" data, eller "virksomheds" mails.

//Alex Westergaard

Det er bestemt brugbart at skifte dem på den måde. Personligt har jeg en PHP kode som erstatter alle @ med @ som du selv skriver brugerne skal bruge. Der er desværre stadig enkelte SPAM-Bots som kan huske den og omdanne den. Men der er mange som bliver kopieret fra. :) Godt indlæg!

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Danelund:
da jeg ikke kender til nogen bots/crawlers der crawler javascript.

På sin vis vil jeg give dig ret. Problemet bag dette er bare, hvis den laver et output i din kode. Hvis dit Javascript lavet et output som indeholder "@" vil en BOT automatisk tjekke om dit @ har et ord foran og et ord bag-efter samt ".blabla", det er den man skal passe på.

Sådan er mange BOTS opbygget, ligesom SEO BOTS er bygget til et lede efter META data til det's lagring i deres databaser.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Men selv ikke google har jo crawlere der fortolker javascript, så jeg tror jeg støder på en bør der fortolker ASCII før javascript.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Danelund:
Men selv ikke google har jo crawlere der fortolker javascript, så jeg tror jeg støder på en bør der fortolker ASCII før javascript.

Hvis dit Javascript lavet er output "<meta name="description" content="Dette er en hjemmeside" />", tror jeg stadig at google vil opfange det. Vil dog erkende at jeg ikke er sikker.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Fra  ALL INTO communication Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for Info :-)
Det skal jeg vist have kigget på!

Mvh Line

ALL INTO communication
Kommunikation med liv & sjæl
www.allintocommunication.dk

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex Westergaard:
Hvis dit Javascript lavet er output "<meta name="description" content="Dette er en hjemmeside" />", tror jeg stadig at google vil opfange det. Vil dog erkende at jeg ikke er sikker.

Nej, det vil google ikke. Udbredelsen af AJAX og javascript biblioteker som JQuery er en stor udfordring i SEO sammenhænge, det er noget som programmører inkl. mig selv bruger meget krudt på at tænke over.

Her laver man somregel bruger- og SEOvenlige løsninger med "graceful degradation", som vil sige at de både giver brugere uden javascript funktionalitet og giver SEO bots mulighed for at crawle. Problemet er det samme i f.eks. Flash, silverlight eller andet medieindhold. 

Det er i bund og grund endnu et fantastisk eksempel på hvordan man ikke kan adskille programmering og SEO, og hvorfor programmering ikke bare er programmering, heller ikke selv om det ser ud til at gøre det samme.

Læs mere om:

javascript seo

og 

graceful degradation

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Danelund:
det er noget som programmører inkl. mig selv bruger meget krudt på at tænke over.

Jeg vil lige udlodde, at jeg selv er programmør i sammenhæng af Web Integrator og Web Developer.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)