Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide! Skal sælges som software eller online tjeneste?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det kaster en del lys over det.

Umiddelbart er en ekstern analyse og efterfølgende rapport af et website ikke noget der er synderligt hemmeligt eller forretningskritisk.

Så for din egen skyld, du slipper for en del manuel håndtering, og får dine kunders skyld, der får dit produkt ligeså snart de har betalt, er online-udgaven nok mere interessant end den offline version.

Du skal bare være opmærksom på, at hvis du laver den online, vil det være trafik til og fra din server. Jeg kender ikke din fokusgruppe, men store websites, med fora der har levet i meget lang tid, eller artikelbaserede sites af en vis størrelse, kan snildt indeholde mange gitabyte online data. Det er trafik der dels bliver routed ind til din server, men også skal behandles af den. Det er trafik du slipper for at spekulere på, hvis applikationen er offline.

Men altså, hvis eks. er en mekanisk SEO-analyse af mindre websites, så er onlineversionen nok at foretrække.

Husk, når du får udviklet dit system, at udvikleren holder logik og præsentationslag fra hinanden. Da dit system lever af sin logik, er det vigtigt at logikken er nem og overskuelig, så tilretninger kan ske af nye og andre udviklere.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved lokal software skal du potentielt kunne lave til både windows, mac og linux. 

Hvis du har muligheden for det, ville jeg vælge den online version. Med hensyn til datatraffik, så er Danmark hjernedødt dyrt at køre traffik i. Webglobe er et dansk firma med servere der står i tyskland. Det gør at de kan levere rigtig fri traffik, hvor fri betyder fri.
Er det et system der kræver tunge beregninger kan i muligvis kigge på en windows azure løsning. Så vidt jeg har forstået er det en server som automatisk skalere op og ned alt efter hvor mange ressourcer du bruger. Jeg har endnu ikke selv prøvet det, men det er på min to do :)

Med hensyn til outsourcing. Jeg har prøvet det ét par gange, og det foreløber ca sådan her (jeg er selv programmør og har brugt det til aflastning):

- Man snakker om teknologien, de er indforstået og lover de kan løfte opgaven. 2 sekunder efter de har fået opgaven kommer der en masse spørgsmål der med alt tydelighed viser de ikke har forstået noget som helst.

- Jeg har altid bedt dem om at sende deres arbejde løbende, uanset om det virker eller ej. Hvilket har gjort jeg tit har modtaget tegninger og kodestumper fra helt andre projekter.

- Der er INGEN faglig stolthed i det der leveres. Koden er kastet ind så det hurtigst muligt kan sendes afsted. Det gør også at hvis du senere skal have lavet ændringer kan de komme til at tage rigtigt lang tid. Jeg havde ét system jeg ikke turde at lave nogen ændringer i, for det var simpelhen for rodet.

- I mine tilfælde har de overhoved intet begreb om sikkerhed. Løsningerne jeg har modtaget har kunnet hackes af de fleste 14 årige med bare lidt teknisk interesse :(

Så fik vi da også lige skåret dem over én kam :) Jeg har brugt getafreelancer.com til mine projekter for at aflaste mig selv. Jeg har ikke taget de billigeste, men derimod dem der stillede relevante spørgsmål, jeg er dog meget skeptisk. Jeg er sikker på der findes folk med gode erfaringer, du bør måske oprette en tråd der efterlyser det? 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

NerdyLittleDog:
og det foreløber ca sådan her[...]

Helt enig. jeg vil foreslå du tager fat i et dansk firma med erfaring i oursourcing, de vil allerede have fundet de rigtige folk. og husk billigst er ikke bedst når det gælder outsourcing.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)