Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørt fast. Føler mig deprimeret

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Thomas

Jeg er uddannet civilingeniør og havde en ide om at det var vigtigt at gennemføre uddannelsen på nummeret tid. Det gjorde jeg så, og fandt derefter ud af at arbejdsmarkedet er egentligt rimelig ligeglad med hvor lang tid din uddannelse har taget. De er derimod ikke ligeglade med hvis du læser færdig og venter ét til to år med at finde arbejde fordi du mangler en pause. 

Husk du har muligheden for at tage nogen få fag på din bachelor (og strække den i længere tid) mens du arbejder løs på dine egne projekter. Jeg lavede selv en masse hjemmesider da jeg læste og har derfor nogen gode ting at skrive på mit CV.  

... ... .. nu har jeg lige læst hvad du skrev igen. Jeg troede du kun manglede din bachelor for at blive færdig. Du har jo en uddannelse :) Det jeg skrev ovenfor holder stadig. Og det er MEGET nemmere at køre egen virksomhed ved siden af SU'en end det er på a-kassen. Jeg er personlig imod at hæve sin SU hvis ikke man kun gør det for at få penge, så hvis du ved du ikke vil uddannelsen syntes jeg du bør droppe den. Bare husk der er regninger der skal betales.

Den korte:
Pas på med at kun se det positive ved freelance. Det kan give mange urolige natter :S 

Hvad med kun tage det halve af de timer du skal have. Det vil gøre bacheloren dobbelt så lang, men du vil have tid til dine egne projekter samtidig med du har en fast indkomst. Lær tingene godt nok til at bestå, og så er du muligvis heldig at falde over nogen gode fag. Er den hel gal må du tage et par måneders pause. Hvis du får dit freelance op at køre med en god indkomst er du jo fri til at løbe skrigende væk :)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar :)