Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørt fast. Føler mig deprimeret

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Thomas

Jeg er uddannet civilingeniør og havde en ide om at det var vigtigt at gennemføre uddannelsen på nummeret tid. Det gjorde jeg så, og fandt derefter ud af at arbejdsmarkedet er egentligt rimelig ligeglad med hvor lang tid din uddannelse har taget. De er derimod ikke ligeglade med hvis du læser færdig og venter ét til to år med at finde arbejde fordi du mangler en pause. 

Husk du har muligheden for at tage nogen få fag på din bachelor (og strække den i længere tid) mens du arbejder løs på dine egne projekter. Jeg lavede selv en masse hjemmesider da jeg læste og har derfor nogen gode ting at skrive på mit CV.  

... ... .. nu har jeg lige læst hvad du skrev igen. Jeg troede du kun manglede din bachelor for at blive færdig. Du har jo en uddannelse :) Det jeg skrev ovenfor holder stadig. Og det er MEGET nemmere at køre egen virksomhed ved siden af SU'en end det er på a-kassen. Jeg er personlig imod at hæve sin SU hvis ikke man kun gør det for at få penge, så hvis du ved du ikke vil uddannelsen syntes jeg du bør droppe den. Bare husk der er regninger der skal betales.

Den korte:
Pas på med at kun se det positive ved freelance. Det kan give mange urolige natter :S 

Hvad med kun tage det halve af de timer du skal have. Det vil gøre bacheloren dobbelt så lang, men du vil have tid til dine egne projekter samtidig med du har en fast indkomst. Lær tingene godt nok til at bestå, og så er du muligvis heldig at falde over nogen gode fag. Er den hel gal må du tage et par måneders pause. Hvis du får dit freelance op at køre med en god indkomst er du jo fri til at løbe skrigende væk :)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar :) 

Jeg bliver nødt til at tænke grundigt over, hvad det er, jeg egentlig vil med mit liv. Jeg vil ikke se tilbage, når jeg bliver ældre, og fortryde de valg, jeg har gjort. 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest vil jeg rose for de utrolig flotte og grundige svar, der er i denne tråd!

Har selv været frustreret over at være endt det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Jeg læste på universitetet og valgte at droppe en super (og meget sikker) uddannelse til fordel for at blive selvstændig landmand kombineret med en coachinguddannelse. På dette tidspunkt valgte jeg at frigøre mig fra alle andres forventninger og indfri egne mål - specielt målet om at være selvstændig som 27 årig. Det er lykkedes og vejen dertil har været fantastisk!

Jeg er i dag i færd med et generationsskifte på min fædrende gård, driver sitet www.erfaland.dk , der er et debatforum for landmænd og starter endnu et community op med to iværksættere medio februar!

 

Få slået en streg i sandet, find dine mål, din motivation og sørg for at blive hjulpet på vej af nogle professionelle redskaber, således dit mindset er gearet til de nye udfordringer og den ny måde at tænke på. Jeg havde stor glæde af min coachinguddannelse, der populært sagt, har frigjort mine ressourcer. Prøv at kigge forbi Anni Kirks side: www.annikirk.dk Hun er hammer dygtig, hvilket understreges af hendes udmærkede referencer!

Glæder mig til at følge dig fremadrettet....

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)