Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en katastrofe som sælger - hvad kan jeg gøre?

Side 7 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rolf,

Det er jo i grunden underligt at nogen finder det umuligt og ligefrem fraråder at gå i krig med salget.

Rolf Høegh:
Det er synd for Marianne, at hun bange for at sælge.

Mange mennesker giver udtryk for at de ikke kan sælge/ikke kan lide at sælge til trods for at mange af de selv samme optræder i undervisnings -og rådgivnings roller hvor salget er en væsentlig integreret del af disse aktiviteter - det kaldes bare ikke salg. Men undervisning er salg, rådgivning er salg - hvad er der galt med det ord?

Vi kan ikke lide det - tilbyde noget og så tage andres penge derfor - kan man det ? - ja det kan man - og der er mange der hver dag udfører denne handling.
Og hver dag er der nogen der lære mere om salg og bliver bedre og bedre dertil!

Man ser da også at stadig flere virksomheder anvender andre betegnelser for deres sælgere som Konsulent, Key Account m.m. alt i alt for at oppe titlerne lidt og komme omkring det grimme ord SALG!

Men prøv bare at ophøre salgsarbejdet og se så hvad der sker! Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

john sommer:
Men prøv bare at ophøre salgsarbejdet og se så hvad der sker! 


Det direkte salg er jo gemt i e-trade og websites, så mon der er så mange der lever af det direkte salg mere?

 

Fra Gadstrup
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 61
Fra  Livsglædecentret Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marianne

Tror at der er mange der har det ligesom dig. Man har et produkt, men hvordan det kommer ud over rampen er så en anden sag.

Min drøm har været 12 år undervejs.. så første skridt TRO PÅ DET. BLIV VED. VÆR VEDHOLDENDE.BLIV VED BLIV VED

Dit dilemma har jeg været igennem, og der skulle gå en del år inden jeg fandt min unikhed og det jeg "kunne", har hele tiden vidst at jeg var en god vejleder, men manglede "det produkt", der kunne sælge og som jeg selv troede på. Min unikhed fandt jeg for 2½ år siden.

Det er fuldstændig umuligt at sælge noget du ikke selv tror på. Så det er første skridt..hvis ikke du selv tror på det, hvordan skulle andre så tro på dig.

Min egen vej har været, som jeg før skrev det indre, drømmen der har ført mig, da jeg fandt mig selv i det jeg skulle har jeg skrevet artikler, været i alle mulige magasiner, fået andre til at skrive om mig, været i tv holder foredrag om tantra, laver workshop og er startet med at udddanne folk

Vejen .. sorry to say it.. er i dit indre.. Og den del skal have lov til at vise verden hvilken unikhed du er , og havd du kan støtte og hjælpe folk med

Stor respekt til din vej
Susanne Mikaella
www.livsglaedecentret.dk

prøv tantra - vejen til livsglæde, kærlighed og bedre sex

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne,

Dejlig livsbekræftende historie og ja hvor er det rigtigt tro på det og bliv ved og ved og ...... 

Susanne Mikaella Veierbæk:
så første skridt TRO PÅ DET. BLIV VED. VÆR VEDHOLDENDE.BLIV VED BLIV VED

Jeg besøgte din web-site blev nysgerig af din "slags tale" godt eksempel på det vi taler om sværere er det ikke !!

Og må sige der er liv på din web-side ser spændende ud - måske der er grundlag for synergi og komplementering  mellem vore produkter - det kunne jeg god tro Susanne.

Og er sikker på Marianne - trådstarter - har fået mere blod på tanden  - Hvad siger du Mariane?  Wink




 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror på at mange stadig sætter lighedstegn ved en sælger som den smarte gut i dyrt jakkesæt og slikhår.
Ham som narrer folks penge fra dem ved at bruge pistolteknikker. Det billede er et levn fra fortiden.

Har man selv det indre billede som sælger er det klart det er ubehageligt at ringe en virksomhed op.

En moderne og dygtig sælger er meget langt fra ovenstående billede.Det handler om andre parametre og det er man så småt ved at indse i alle størrelser af organisationer.

Nærvær, engagement i kunden/virksomheden, empatisk kommunikation. Og så at fremstå overbevisende og løsningsorienteret. Indre kvalifikationer. Så har man taget de første skridt i salgsrollen og kan gøre sig fortjent til videre dialog.

Hvis man så vil være rigtig skarp og gøre karriere som sælger, er der mange salgsteknikker og metoder der er guld værd - fordi de hjælper til at forstå det psykologiske i salgs- og købsprocessen.

Susanne Mikaella Veierbæk:

Vejen .. sorry to say it.. er i dit indre.

Godt citat Susanne :-)

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.
Tak for ordene.
Godt det virker.
Hilsen Rolf

Brian Reinhold Jensen:
Jeg har haft det nøjagtigt som du beskriver og har det endda ofte endnu. For mig rykkede det efter et par seminarer om salg og et dagskursus hos Rolf Høgh (som Hans også foreslår), ikke så meget fordi de fik mig flyttet som sælger, men fordi jeg pludselig begyndte at opfatte salg som en diciplin, et fag og et redskab på linie med mange andre redskaber jeg har tillært mig at bruge.

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John
ER lidt i tvivl om du mener jeg fraråder folk at sælge.
MIn mening til Marianne var blot at hun skulle beslutte om hun finde noget andet at lave (det kan blive nødvendigt hvis man har et godt produkt som hun er bange for at sælge eller beslutte sig for at hun skal lære at tackle sin nervøsitet og blive en rigtig god sælger. 

john sommer:

Hej Rolf,

Det er jo i grunden underligt at nogen finder det umuligt og ligefrem fraråder at gå i krig med salget.

Rolf Høegh:
Det er synd for Marianne, at hun bange for at sælge.

Hyg dig køre John.
hilsen
Rolf

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold op med stavefejl i mit indlæg.
Det er pinligt. SORRY.

Skulle afsluttes med kære John og ikke køre John :-)

 

 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolf Høegh:

Hold op med stavefejl i mit indlæg.
Det er pinligt. SORRY.

Skulle afsluttes med kære John og ikke køre John :-)

Til en anden gang, Rolf. Så kan du gå op i "Mere"-menuen på det indlæg, du vil rette og klikke "Ret". Men husk, at du "kun" har en halv time, efter at indlægget er skrevet :)

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:
Til en anden gang, Rolf. Så kan du gå op i "Mere"-menuen på det indlæg, du vil rette og klikke "Ret". Men husk, at du "kun" har en halv time, efter at indlægget er skrevet :)

Tusind tak Casper, det vidste jeg ikke. Det er super.

Hilsen
Rolf

 

 

Side 7 ud af 9 (90 indlæg)