Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SPAM - nej tak

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi alle oplever hele tiden at der dumper spam ind i indbakken. Det er for mange daglig rutine at musepilen er over slet knappen, når vi gennemgår vores e-mail, og de fleste gør så ikke mere ved det.

Både Danske og udenlandske virksomheder, store som små, står bag mange af disse spam e-mail fra danske domænenavne, hvor de henviser til at man har deltaget i en konkurrence eller kundeundersøgelse.

Mig bekendt skal det ifølge dansk lov fremstå tydeligt at man bliver tilmeldt en mailingliste og hvilken.

De køber/bytter og overfører ganske enkelt e-mail adresserne fra virksomhed til virksomhed uden modtagernes samtykke. Og det kan åbenbart betale sig. Jeg fatter ikke der er folk, der benytter sig af disse tilbudsmail og svarer på ulovlige konkurrencer, med du har vundet! (præmie: deltagelsen i en tvivlsom konkurrence og en masse spam mail).

Hvad kan man gøre. Man kan melde dem, så de kommer på en liste, og måske får en bøde. De værste af spammerne skifter domænenavn en gang om måneden, så der sker ikke en skid.

Nu har jeg fået nok at uopfordrede reklamemail. De fleste vil nok sige: "tag dig sammen Karsten og tør øjne", men nægter at vende det blinde øje til.

Nu har jeg min egen mailserver, så jeg har ganske enkelt lavet en blacklist, så mail fra deres domænenavne bliver afvist af serveren. copy - paste, og så modtager jeg ikke flere email fra dem. Det er sku' noget der virker.

Hvad har du gjort for at komme det livs?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en særlig email som jeg bruger når melder mig til konkurenser og deslige
Fra København
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten, 

Jeg arbejder til dagligt selv med email marketing, og der er faktisk rigtigt mange modtagere som ikke mener at de selv har skrevet sig op, derfor benytter vi os selv at timestamp/dato og ip når vi får nye medlemmer til vores nyhedsbrev, udover det så gør vi også opmærksom på hvilket firma der står bag nyhedsbrevet så alle informationer er offentligt tilgængelige. 

På den måde har folk mulighed for at kontakte os hvis de mener de ikke har skrevet sig op. Udover det så skal der jo også være mulighed for at afmelde sig nyhedsbrevet..

Vi får også henvendelser fra folk der som nævnt ikke mener de har skrevet sig op, når vi så kan fortælle hvilken konkurrence de har deltaget i og hvad dag/tidspunkt og ip, så siger mange af dem "Nå ja det er da vist rigtigt at jeg deltog i den konkurence" 

Det er ligeså meget op til personen der deltager, at læse betingelserne i hver en konkurrence for at gøre sig selv opmærksom på at man altså ved deltagelse i "denne konkurrence" modtager du altså nyhedsbrev fra firma a.

For mig virker det som om du dømmer alle der sender nyhedsbreve ud, og det synes jeg egentligt er forkert af dig, for der er faktisk mange der gør det på den rigtige måde!

Mvh

Thomas 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasBoerre:
For mig virker det som om du dømmer alle der sender nyhedsbreve ud, og det synes jeg egentligt er forkert af dig, for der er faktisk mange der gør det på den rigtige måde!

Hej Thomas

Jeg ønsker selvfølgelig ikke at hænge nogen ud, der følger reglerne, men dem jeg har blacklistet, har jeg forsøgt at afmelde mig deres mailing liste. Den værste af dem, som hele tiden tilføjer nye domænenavne som afsender, svarer deres url til afmelding ikke. Andre har jeg over en længere periode afmeldt mig flere gange uden effekt.

Jeg modtager en del nyhedsbreve, som jeg har bedt om, og som jeg af og til læser. I det daglige er jeg meget opmærksom på hvad jeg tilmelder mig, og læser betingelserne. Alligevel modtager jeg mange uopfordrede e-mails.

I mine øjne er der stor forskel på et nyhedsbrev og spammails. Jeg ville gerne uploade et billede af en mail, hvor jeg har blacklistet domænet her til morgen, og gerne skrive hvilke domæner det drejer sig om, men vi må jo ikke hænge virksomheder og personer ud med navn, her på amino

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg opretter mailadresserne hen ad vejen.

Hvis jeg f.eks. vælger at shoppe på en hjemmeside der hedder musenOgSnogen.dk, opretter jeg en emailadresse der ligeledes hedder musenOgSnogen.dk@ osv..
Det gør det nemt at tracke hvem der giver mailen videre og det er også nemt at blokkere/slette den igen.

Jeg har mange eksempler på at en oplyst mail har ligget i dvale i to-tre år før der kommer spam til den.

Ps. GadVideOmDenneMailBliverRamt@workflow.dk

Vh Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Den tanke har jeg også haft, men jeg mener det er for stort et arbejde hele tiden at oprette mailadresser, alias etc. Nu bor jeg i Gedser, nærmeste by med butikker er 22 km væk, så jeg handler meget på nettet.

Mvh.

Karsten

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget enig med ThomasBoerre ....

Nu har jeg blandt andet et par stykker som lejer sig ind hos mig og jeg fungerer mest som en ESP ..

Der er dælme stor forskel på hvem der har rent mel i posen og dem som kører efter bogen..

Har måtte rydde ud i "bestanden" et par gange men dem som overholder tingene kan også høste frugten

Men jeg syntes hele problematikken HAR ligget i de surveys som folk har haft skrevet sig op igennem.

Jeg syntes det er blevet gennemskueligt nu hvad forbrugeren siger ja til at modtage, men tidligere har folks mail adresser nok skiftet hænder et par gange eller 10..

Men der er gjort en masse tiltag og nogle af os prøver at skabe et bedre ry omkring Permission Based Marketing 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mere forebyggende, men pas også på med at skrive din email på nettet (fora o.s.v) hvis du kan undgå det

Jeg havde en fin mail som ikke fik meget spam indtil en kammerat skrev den på vores fælles hjemmeside, og så skal jeg da love for at der ikke gik længe før det væltede ind.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

NerdyLittleDog:
Det er mere forebyggende, men pas også på med at skrive din email på nettet (fora o.s.v) hvis du kan undgå det

Jeg nægter at grave mig ned og gemme mig fordi der findes spammere, så jeg bruger mine mailadresser offentligt.

Jeg talte med en kollega fra en anden virksomhed, hvor min e-mail til dem blev forsinket 4 timer pga. deres antispam system. E-mailen blev ganske enkelt afvist af deres server første min mailserver sendte, og først modtaget anden gang. Teorien er at servere der sender spam kun sender en gang, og det derfor skulle have en effekt. Men jeg mener det er lidt uheldigt, at en e-mail er 4 timer om at nå frem. 

mvh.

Karsten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

black lister  mail gør jeg .

hvad også gør tilmedler mig ikke nyhedsbrev nogle og afmelder alle jeg opdager 

har ladet mig reklame beskyttet ja så folk fattet de behøver ikke sende konstant reklame tilbud både mit cvr nummer er beskyttet og mit cpr nummer har jeg reklame beskyttet derved færre der bare sender løs , vil jeg tro der gøres mod en , folk kan jo se jeg ikke ønsker reklamer  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)