Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

smoothie bar ala joe & the juice

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på amino.

jeg har tanker om at starte en virksomhed lignende joe and the juice. jeg har faktisk haft ideen før joe and the juice kom voldsomt hurtigt på markedet. 

jeg har nu besluttet at se om jeg kan starte virksomheden nu alligvel. jeg tænker på en bar i stil med joe and the juice, men med et andet udvalg samt en anden målgruppe. healthy living osv.

på længere sigt, sigter jeg mod en kæde med mindst én bar i hver storby i dk.

Her kommer så nogle spørgsmål vedr.:

hvordan får jeg sådan en bar op at køre?

hvordan finder jeg mennesker som ansatte, franchise?

hvor får jeg leverandør?

og hvordan fungere alt det praktiske?

samt er det en nogenlunde ok idé?

Jeg har aldrig startet eller drevet virksomhed før, og man må sige at det er et spring ud på dybt vand, men man vinder aldrig noget hvis man ikke prøver. Hvis i har indput, ideer, kritik osv. vil jeg meget gerne høre det hele. jeg er hel grøn på området.

Mvh :)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok tænke på at differentiere dig væsenligt hvis du ønsker at få succes.

Der er mange "smoothie" barer rundt omkring. Og de kan jo ikke allesammen have mio. overskud..

Men hvordan du får den op og køre kan ingen nok svare dig på - det ret stort begreb. Men ansatte skal du ikke tænke på før du har lavet din forretningsplan og budgetteret det korrekt.

Leverandører - kommer jo helt an på hvilke ingredienser du skal bruge? Frisk frugt? Lav evt. aftale med et gartneri der kan garantere friske varer og overholde deres leveringstider.  ( f.eks. BULL Diner bruger grambogård, som står for økologisk og 110% kvalitetskød, samt lokale grønt handlere ). De differentierer sig iforhold til MacDonalds.

OK Ide? Jo da - der er jo større og større fokus på sundhed og det at være sund vil nok være en trend længe endnu, men om der er plads til flere juice og smoothie barer ved jeg ikke.. Kommer jo helt an på dit koncept og de byer du vælger at starte i.

Odense f.eks. - Et gammelt ordsprog "Hvis det kan køre rundt i odense, så kan det sku køre rundt i alle byer"... Faktisk har flere butikker startet i Odense bare for at se om det er en "storby" værdig...

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for gode indput. 

Jeg har selvfølgelig tænkt på at differentiere mig væsenligt fra joe and the juice samt andre smoothie kæder. og jeg kan afsløre at det primært er fitness folk jeg prøver at ramme. 

Nu bor jeg selv i odense og har tænkt på at starte der. og når nu du skriver at se om det virker i odense, så vil jeg helt klart starte der. 

Nu er jeg meget ung, og har haft mange ideer, men for mig gælder det bare om at føre dem ud i livet.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Såfremt man ikke selv kan finde ud af et koncept.
Så kan franchise være en mulighed for sin egen virksomhed.
Fra Odense
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Brick-lane Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har personligt arbejdet i Joe and the Juice, godt nok for 2 år siden, men nåede da at være der et år. Desuden arbejder en stor del af min omgangskreds der stadig.

Hvis du skal konkurrere med Joe, så skal du godt nok tænkt koncept. Deres koncept er knald skarpt, lige fra design af møbler, til billeder og de folk der står bag baren. Alt er tænkt ind som en del af oplevelsen (det er først og fremmest det de sælger). De bruger dog ikke økologiske ingredienser i deres produkter (ikke dengang) i hvert fald, så måske du kan differentiere dig på den måde, dog lige overvej ekstra udgiften i forhold til dette.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke starte i Odense (er selv fra byen), da der er en grund til vi bliver kaldt Danmarks største landsby, tror ikke der er et marked for endnu en healthy lifestyle juicebiks. Kig i stedet mod København, der har mange flere locationmuligheder og hvor, jeg mener, folk er mere modne til et koncept der er mere "ekstremt" i forhold til sundhed.

Måske allier dig med en økologisk grossist af grønsager og lav en aftale hvor i brander hans produkter i din biks, til fordel for gode priser.

Bare et par tips herfra, håber du kan bruge dem :)

www.brick-lane.dk

En webshop med tøj fra små og upcoming desingere

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det lyder super spændende. Hvis du har behov for sparring om det at etablere en fødevarevirksomhed, så send mig din e-mail og/eller telefonnummer, så kan vi tage den der.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger først og fremmest mange tak for de gode svar :)

Mads jul: det lyder spændende at du har arbejdet i joe and the juice. Må jeg spørge lidt ind til din ansættelses proces i joe and the juice? samt hvorfor du ikke arbejder der mere? og du har ret i at odense er en stor landsby, men mon ikke jeg skulle prøve en landsby før jeg flytter til storby? :)

Jeg vil selvfølgelig gennemtænke mit koncept igennem før jeg overhovedet etablere en biks, og den skal ikke bare være endnu en healthy lifestyle juicebiks(håber på at jeg kan finde noget helt anderledes).

men det med økologi, tror jeg ikke vil tiltrække særligt mange iforhold til den ekstra udgift. 

____

Jørgen Bender: Det lyder super, og jeg siger tak for at du gider at hjælpe :)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Brick-lane Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Fugl ;)

Da jeg blev ansat var det ikke da de havde deres Juice akademi, så er ikke bekendt med den ansættelsesform. Ansættelsen på det tidspunkt var der ikke noget specielt ved. Man blev oplært i de forskellige kategorier (Juice, kaffe, kassen og sandwich) og fik besked på at lære alt udenad så man ikke skulle bruge tid på at stå og kigge opskrifter når der kom gang i den.

Arbejder der ikke mere fordi de nedlagde baren i Rosengårdscentret, og da det var mig selv og 2 barmanagegere der var fuld tid, og de kun skulle bruge to til Magasin, røg jeg. Helt fair beslutning, selvom jeg som sådan var glad for at arbejde der :)

Måske for at bevise konceptet. Har bare mine tvivl om det kan køre rundt. Mener at en juice bar skal ligge et sted med mange mennesker, hvilket ville betyde gågaden i Odense. Der er huslejepriserne MEGET høje, og der skal derfor langes rigtigt maget over disken hvis det skal kunne køres rundt. Men igen, hvis konceptet du finder på er godt nok...

www.brick-lane.dk

En webshop med tøj fra små og upcoming desingere

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld den sene respons men har haft travt for tiden.

mads fugl, jeg må vist have briller :)

Ansættelsen lyder enkel. men ja jeg ved hellere ikke med kaspars juicer akademi. 

Det var da ærgeligt at du skulle væk, var der ikke nok kunder i rosengård siden at i flyttede til magasin? 

Jeg har også bemærket at J&J kun ansætter unge "rappe" fyre det må vel være en del af konceptet.. 

Og ja der skal en del til hvis man skal have det til at køre rundt. gågaden bliver for dyr at starte med. og jeg har bemærket at der er åbnet en lign. butik op i gågaden også. subsandwich tror jeg nok at det hedder. De sælger også smoothies og sandwiches. samme koncept som joe and the juice. 

Jeg overvejer at ramme en smallere målgruppe med en mindre bar. fx i et fitness center.. måske kunne jeg stable et samarbejde op med fitness kæde/center og placere biksen der, hvor jeg så sælger til fitness folk. hvad siger du til den idé? 

Konceptet er ikke gennemtænkt endnu, men det bliver det i løbet af noget tid.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg arbejder som virksomhedskonsulent og rådgiver og har været ude og tale med flere kæde-ledere i forbindelse med træning af deres ledere.

Hvis du - på et tidspunkt - kommer så meget på banen at du er interesseret i en rådgiver/konsulent så kan jeg hjælpe med coaching, forretningsplan, strategi/koncept udarbejdelse, kontakt til investorer og selvfølgelig en del viden om hvordan andre iværksættere har kørt deres koncept op.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis det bliver relevant! - God vind med dit projekt!

/Marcus Victor

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)