Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der brug for en som mig ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvem får I iværksættere, mindre virksomhedsejere osv. til at systematisere og optimere forskellige arbejdsprocesser og opgaver? Opsætning af tilbud og salgsmateriale, korrekturlæsning, vedligehold af hjemmeside osv.

Opgaverne kan være mange når vi taler om administration, udover bogføring og lønninger. Ville I betale jer fra det?  Så I kunne få mere tid til at gøre det I er gode til og lade en super serviceminded administrativ koordinator gøre det for jer?

Min tanke er at der må sidde mange små iværksættere, håndværkere, mindre salgskontorer osv. derude som har brug for hjælp til alt det administrative som ligger ud over alm. bogføring og løn. Ikke at jeg ikke vil tage mig af den del, men jeg brænder for salgsadministrationen og optimeringen af processer. Jeg er en åben og imødekommende person, som har let ved at sætte sig ind i nye ting og produkter, og jeg elsker at have kontakt med mange mennesker…. Så hvorfor ikke tilbyde det jeg er god til, til flere mindre virksomheder i stedet for at jeg sidder og bliver trist og grå i en stor koncern hvor det er det samme dag efter dag.

Er der brug for det derude, eller klarer I det hellere selv?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sascha:
Er der brug for det derude, eller klarer I det hellere selv?

 

Det er nok ikke så meget et spørgsmål om man hellere vil, - men nok mere at man er nødt til det. Dels af økonomiske grunde, men så sandelig også fordi mindre virksomheder ikke er standardiserede enheder hvor tingene bliver gjort på en bestemt måde.

En forretning er oftest bygget på indehaverens idé og vision, og den bliver tilrettet og justeret 1.000vis af gange efterhånden som virkeligheden indfinder sig, - og det er en nødvendig proces.

Når først man når derhen hvor noget er gået fra at være brandslukning til at være en proces der kan optimeres , så er viden og netværk af en sådan karakter at en koordinator som dig ikke er det der ligger lige for.

Så du kommer til at arbejde for at udbrede både kendskabet, men også nødvendigheden af at betale for din indsats.

Michael  

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Michael...

Nu fik jeg måske fokuseret lidt for meget på optimering af processer i dette indlæg... Det er måske nok noget jeg skal ligge længere henne i et evt. samarbejde med en virksomhed, når de som du skriver er kommet forbi "brandslukningsperioden".

Det jeg nok nærmere vil tilbyde er en form for "administrativ praktisk gris".... som kan hjælpe med udarbejdelse af tilbud, kontrakter, korrekturlæsning, div. sekretær opgaver, tasteopgaver osv. osv.

Min tanke er helt klart at gå efter små virksomheder som er nået dertil hvor de begynder at køre rundt, men hvor de administrative opgaver hober sig op, og man måske i budgettet kan finde råd til nogen timers administrativ hjælp om måneden.

Evt. også gå efter mindre salgskontorer, hvor et nyt brand skal ind på det danske marked, hvor der kunne sidde nogle sælgere som har brug for nogen timers salgssupport.

Man må jo kaste sine ideer ud og rette til hen af vejen.... som du skriver der skal justeres og rettes 1000vis af gange endnu :-)

Sascha

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sascha:

Tak for svaret Michael...

Nu fik jeg måske fokuseret lidt for meget på optimering af processer i dette indlæg... Det er måske nok noget jeg skal ligge længere henne i et evt. samarbejde med en virksomhed, når de som du skriver er kommet forbi "brandslukningsperioden".

Det jeg nok nærmere vil tilbyde er en form for "administrativ praktisk gris".... som kan hjælpe med udarbejdelse af tilbud, kontrakter, korrekturlæsning, div. sekretær opgaver, tasteopgaver osv. osv.

Min tanke er helt klart at gå efter små virksomheder som er nået dertil hvor de begynder at køre rundt, men hvor de administrative opgaver hober sig op, og man måske i budgettet kan finde råd til nogen timers administrativ hjælp om måneden.

Evt. også gå efter mindre salgskontorer, hvor et nyt brand skal ind på det danske marked, hvor der kunne sidde nogle sælgere som har brug for nogen timers salgssupport.

Man må jo kaste sine ideer ud og rette til hen af vejen.... som du skriver der skal justeres og rettes 1000vis af gange endnu :-)

Sascha

Hej Sascha

Den er ret svær at svare på, for et eller andet sted så ville jeg nok foretrække en person der kunne blive en fast del af firmaet og indtil det var muligt, så måtte "chefens" arbejdstid bare hedde 60-70 timer, dvs. de 5 timer der måske kunne bruges på din ekspertise, varetager man selv på tidspunkter af døgnet hvor det er muligt - f.eks. om aftenen.

Men samtidig kan jeg også se at der bare er nogle opgaver som man varetager ja nærmest af pligt, selvom man helst var foruden. Så det er da muligt at du kan finde en niche - måske hvis det kan lade sig gøre at du arbejder hjemmefra, så der ikke er transportomkostninger der skal dækkes, samt at firmaerne skal have en decideret plads til dig..

Dbh. Martin

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sascha

Sjovt nok har jeg, som iværksætter (oversætter og webdesign) gået med samme tanke. Hvorfor ikke udvide det jeg kan tilbyde så jeg også får brugt alt det ANDET jeg kan. Administration, kontakt til det offentlige, brevskrivning... alt det kedelige der normalt ikke har en disse at gøre med det folk egentligt opretter deres lille virksomhed for at lave.

Skulle du være interesseret i at føre tanken ud i livet, eller i hvert fald forsøge på det, så skriv til mig på mmandoe@bbsyd.dk

MVH Marianne 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sascha

Ja, der er brug for det "derude" men jeg er i tvivl, om du lander mellem 3-4-5 stole, hvis du er almindelig "blæksprutte". Jeg er selv selvstændig bogholder, hvor jeg tager ud til 12-14 forskellige virksomheder og dér varetager jeg også nogle af de opgaver, som du beskriver. Dog er det helt primære regnskabet, som er for specialiseret til at virksomhedejeren selv kan varetage det. problemet med de små opgaver og at sælge sådan en løsning er, at det ofte er opgaver, der skal løses her og nu eller at det ikke er specialiseret nok til at virksomhedejeren selv kan gøre det - evt. kan en anden medarbejder flikke noget sammen, som du'r.

Bottom Line: ja, der er opgaver nok derude, men hvis ikke specialister er påkrævet, kan man altid selv lige løse det. Derfor skal du vælge en bestemt vej fremfor at skyde alt for bredt.

Håber, at det kunne bruges.

Michael

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om at leverer ydelser der skaber værdi for kunden, og at den værdi man skaber er større en prisen kunden skal betale.

Derefter handler det selvfølgelig om at mulige kunder får kendskab til en og til de ydelser man kan leverer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)